Prestaties en efficiëntie van een zonne-installatie

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 19/12/09, 14:51

Hallo,

keke schreef:Ik denk dat het belangrijk is om het debat in de omgeving met lage temperaturen te plaatsen.


Sterker nog, in de omgeving met lage temperaturen, een flat-panel detector kan worden gerechtvaardigd.

Maar hoeveel cv-installaties (wat betekent dat het water) zijn in de bestaande lage temperatuur? 65 ° C en ten minste nok is een wettelijke verplichting in heet water.

Dus voor de meeste niet zonnestelsels vandaag de vacuümsensor basis van warmtepijp is de beste oplossing voor een bestaande installatie van evolutie.

Naast de hogere temperatuur, de temperatuurstijging sneller kunnen genieten van de onderste winter zon, en het is in de winter dat zonne-energie het belangrijkste.

Het is ook in de winter als betere isolatie vacuüm houdt een hoge temperatuursensor zelfs wanneer deze buiten -10.

Bovendien is het onderzoek zonne-WKK-oplossing + granulaat doorgangen van 200 ° C minimum temperaturen, en voor zover ik weet, alleen de zonne-heat pipe vacuüm dit mogelijk maken.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/12/09, 22:19

:pijl: Mijn begrip van thermische zonne-energie is een stuk verbeterd sinds mijn CESI is ingeschakeld.

In feite kan de vervaardiging plaatsvinden alleen binnen het bereik of de sensor hoger is dan die van de bal.

In de winter, dus begin productie later als weinig heeft getrokken ... zal de productie ook stoppen zodra de ondergaande zon, het meten van de temperatuur te snel dalen, het beëindigen van de overdracht aan de opslagtank.

Dat is de reden waarom de sensoren van CESI kan worden getroffen met de prestaties verliezen zonder schaduwen omdat de productie zal plaatsvinden in een korte tijd aanbod in de buurt van het zenit.
Het is iets heel anders voor fotovoltaïsche zonne-energie zoals ik opgemerkt in dit onderwerp of het zou beter zijn geweest om een ​​PV-sensor in plaats van CESI sensoren en sensoren om de CESI plaatsen in plaats van PV in het onderste deel ... voor de schaduw van de bouw van de thermische sensoren aan het begin of einde van de dag n 'aan door verminderde productie, in tegenstelling PV ...
:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 20/12/09, 10:31

Citro schreef:In de winter, dus begin productie later als weinig heeft getrokken ..

Niet uitsluitend, de temperatuursensor zich op de bodem van de ballon. Bij het tekenen water, koud water vervangt het warme water op de bodem van de kolf.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/12/09, 13:14

Hallo,

Citro schreef:In feite kan de vervaardiging plaatsvinden alleen binnen het bereik of de sensor hoger is dan die van de bal.


En ja, als voor elektriciteit of enig ander gebied, zijn er feeds dat als potentiaalverschil. Loops, het potentieel temperatuur en de warmte gaat de lage temperatuur ...

Derhalve wordt voor een watersysteem, zou het ideaal zijn om een ​​startpunt tank naar de zonnecollectoren met koud water, en een eind tank voor warm water opslagruimte.

Want er is vaak een probleem van de ruimte, is het reservoir met stratificatie gebruikt: warm water op natuurlijke wijze stijgt, en nemen we het water naar de bodem sensoren.

En als de prestaties van belang is, is het beter om het water te koelen alvorens terug te keren naar de sensoren, zelfs verliest de restwarmte: dit zijn de koeltorens van elektriciteitscentrales, bijvoorbeeld nucleaire ...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 20/12/09, 15:59

Hallo,

bernardd
Maar hoeveel cv-installaties (wat betekent dat het water) zijn in de bestaande lage temperatuur? 65 ° C en ten minste nok is een wettelijke verplichting in heet water.

een circuit voortdurend verwarmen 60 ° C opgericht in het kader van de zonne-energie entent voor mij om al maakte de noodzakelijke structurele veranderingen, verwijst naar een oude installatie, modernisering.
Over ECS ANAH voorstanders, ik citeer:
De temperatuur van het warm water mag niet meer dan 50 ° C aan de kraan in onderdelen voor het toilet en 60 ° C in andere kamers (decreet van november 30 2005). In opslagtanks, heeft het de voorkeur, om gezondheidsredenen niet tot onder 60 ° C dalen, niet boven deze waarde schaling voorkomen.

Mijn installatie, bijvoorbeeld, loopt voortdurend tussen 45 en 50 ° C, en gaat tot een keer 60 ° C per week (bescherming tegen legionella).

Dus voor de meeste niet zonnestelsels vandaag de vacuümsensor basis van warmtepijp is de beste oplossing voor een bestaande installatie van evolutie.

Dus voor de meeste oudere faciliteiten, de eerste investering die nodig is, is een upgrade, geen overgang naar zonne.
Om een ​​zeef met water te vullen, zijn er twee oplossingen, plug gaten ... of gebruik maken van een brand begint. De eerste is een duurzame oplossing, de tweede een zinloze verspilling.

Naast de hogere temperatuur, de temperatuurstijging sneller kunnen genieten van de onderste winter zon, en het is in de winter dat zonne-energie het belangrijkste.

Stijging van de temperatuur sneller? de warmtecapaciteit van water zijn verschillend voor vacuüm sensoren? Natuurlijk niet, dus het duurt dezelfde energie om 1 1 ° C liter water te verhogen, dus ik doe geen bewijs in deze.

Derhalve wordt voor een watersysteem, zou het ideaal zijn om een ​​startpunt tank naar de zonnecollectoren met koud water, en een eind tank voor warm water opslagruimte.

Een gelaagde tank of andere manier ;-)

En als de prestaties van belang is, is het beter om het water te koelen alvorens terug te keren naar de sensoren, zelfs verliest de restwarmte: dit zijn de koeltorens van elektriciteitscentrales, bijvoorbeeld kernenergie

We kunnen ook zetten warm water in het riool, waardoor te herhalen en te zeggen dat ik heb veel meer warm water dan ik nodig heb. Nucleaire koeltorens (vergelijk zonne- en nucleaire ???), het probleem enigszins anders, kernenergie produceert stoom turbines draaien, dus in aanwezigheid van een technologie die is gebaseerd op een water faseverandering (damp - vloeistof - damp), is het absoluut niet van toepassing op de productie van sanitair warmte.

Hartelijk
Keke
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/12/09, 16:41

keke schreef:een circuit voortdurend verwarmen 60 ° C opgericht in het kader van de zonne-energie entent voor mij om al maakte de noodzakelijke structurele veranderingen, verwijst naar een oude installatie, modernisering.


Waarom alleen van toepassing economische redenering op de sensor? De vervanging van de verwarmingsbuizen niet veel toe te voegen als de kosten is enorm en zal nooit winstgevend: zet zoveel zonnecollectoren.

keke schreef:Dus voor de meeste oudere faciliteiten, de eerste investering die nodig is, is een upgrade, geen overgang naar zonne.
Om een ​​zeef met water te vullen, zijn er twee oplossingen, plug gaten ... of gebruik maken van een brand begint. De eerste is een duurzame oplossing, de tweede een zinloze verspilling.


Wat is de hoogste temperatuur van het circuit verhoogt het afval? Het is zeker te isoleren achter radiators ... Door nadelen, het kan meer warmte op te slaan.

Het was precies de toespraak van de verwarming, die wilde om betaald te krijgen voor de vervanging van alle. Dit was enigszins het geval wanneer alleen de lage temperatuur vlakke collectoren bestond ....

Stijging van de temperatuur sneller? de warmtecapaciteit van water zijn verschillend voor vacuüm sensoren? Natuurlijk niet, dus het duurt dezelfde energie om 1 1 ° C liter water te verhogen, dus ik doe geen bewijs in deze.


Ik sprak ook van de heat pipe vacuümbuiscollectoren: er is geen water in. Het is duidelijk dat het transport watercircuit legen in de afwezigheid van de zon, zodat het water blijft in de interne temperatuur van het huis en niet bevriest: als ze terug gaat, heeft ze niet hervat 20 of 30 ° voor niets.

Bovendien, met hubs, kunnen we een enkele buis 2m2 zetten ...

Een gelaagde tank of andere manier ;-)


Ja, behalve die op dit moment een laminaat ballon kost een fortuin, terwijl 2 geïsoleerde standaard ballen niets kost, vooral de teruggewonnen uit de hoek afval ... en verhoging van de opslag van warm water.

We kunnen ook zetten warm water in het riool, waardoor te herhalen en te zeggen dat ik heb veel meer warm water dan ik nodig heb.


Maar dat is wat we doen elke dag een douche nemen. En niemand praat erover, verbazingwekkend is het niet? Ik ken geen turbofan waarin warmte herstelt van warm water in de afvoer ...

Ten aanzien van de nucleaire koeltorens (vergelijk zonne- en kernenergie ???)


Geen verschil, kern slechts een ketel te verwarmen, is ingewikkelder vanwege het gevaar van de brandstof.

het probleem is iets anders, kernenergie produceert stoom turbines draaien, dus in aanwezigheid van een technologie die is gebaseerd op een faseverandering water (damp - vloeistof - damp), de n is absoluut niet van toepassing op de productie van sanitair warmte.


Ik in principe: de cyclus van het principe is altijd hetzelfde, moet een warme bron en een koude bron, zelfs als het niet stijgt verdamping.

En als het gezond verstand zou die men kan maken van elektriciteit warmtekrachtkoppeling met zonne-huis, de klim naar de stoom wordt een aantrekkelijke optie.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 20/12/09, 20:55

Bonsoir,

Waarom alleen van toepassing economische redenering op de sensor? De vervanging van de verwarmingsbuizen niet veel toe te voegen als de kosten is enorm en zal nooit winstgevend: zet zoveel zonnecollectoren.

Ik heb niet toegepast op de economische redenering, heb ik niet gesproken over return on investment, van de afschrijvingsperiode, hield ik een energie-efficiënte redenering, voor dezelfde prijs, is het mogelijk om een ​​te installeren meer energie op te vangen oppervlak met een flat detector, dus het produceren van meer duurzame energie, dus besparing ten opzichte van niet-hernieuwbare bron.
Ik heb nog niet gesproken over de totale vervanging van het verwarmingssysteem, ik beweren dat een oude verwarmingsinstallatie vaak niet is geregeld op het niveau van het energieverbruik, de vervanging van de oude regeling is niet zo duur en maakt aanzienlijke besparingen.

Wat is de hoogste temperatuur van het circuit verhoogt het afval? Het is zeker te isoleren achter radiators ... Door nadelen, het kan meer warmte op te slaan.

Hoe hoger de temperatuur hoog is, des te verliezen.
Isoleer achter radiatoren? en het dak, en dubbele beglazing, en ... alles anders?
De toespraak van de verwarmingsingenieurs? verander gewoon de regeling, het tegenovergestelde van de verwarmingsingenieurs die de installaties op 60 ° C of meer zetten "om zeker te zijn" ...
Mijn speech (aangegeven door de zeef): isoleren, isoleren, isoleren en dan zien aan de rest.

Ik sprak ook van de heat pipe vacuümbuiscollectoren: er is geen water in. Het is duidelijk dat het transport watercircuit legen in de afwezigheid van de zon, zodat het water blijft in de interne temperatuur van het huis en niet bevriest: als ze terug gaat, heeft ze niet hervat 20 of 30 ° voor niets.

Mijn vliegtuig is leeg sensor op precies dezelfde manier, zelfs het warme water voorraad in het huis, geen behoefte aan dure en kwetsbare vacuümbuiscollectoren om dat te doen.

Bovendien, met hubs, kunnen we een enkele buis 2m2 zetten ...

Het verzamelt alleen de directe straling, blijkt dat diffuse straling is bijna 50% van de jaarlijkse energie die beschikbaar is in onze streken.

Ja, behalve die op dit moment een laminaat ballon kost een fortuin, terwijl 2 geïsoleerde standaard ballen niets kost, vooral de teruggewonnen uit de hoek afval ... en verhoging van de opslag van warm water.

Een standaard bal, goedkoop, goed gebruikt gelaagde fijn, pas op voor marketing argumenten.

Maar dat is wat we elke dag nemen van een douche te doen

Dit is een afbeelding in responsie op
is het beter om het water te koelen alvorens terug te keren naar de sensoren

Ik heb geen argumenten vinden, dus het argument is verrassend.

Geen verschil, kern slechts een ketel te verwarmen, is ingewikkelder vanwege het gevaar van de brandstof.

Totaal anders is dit niet een boiler in kernenergie, maar een stoomgenerator, de werking niet volledig identiek.

Ik in principe: de cyclus van het principe is altijd hetzelfde, moet een warme bron en een koude bron, zelfs als het niet stijgt verdamping.

Absoluut niet, in het geval van kernenergie, is het de tweede wet van de thermodynamica, principe Carnot (zie google voor meer informatie), die (in de warmte verwerking werken) van toepassing is in het geval van thermische zonne-energie conventionele, hebben we te maken met een eenvoudige warmte-uitwisseling, het is totaal anders (performance 30% max. voor Carnot, 100% voor warmte-uitwisseling, met uitzondering van de afhankelijke verlies van de isolatie-elementen gaan, 95% met verliezen).

En als het gezond verstand zou die men kan maken van elektriciteit warmtekrachtkoppeling met zonne-huis, de klim naar de stoom wordt een aantrekkelijke optie.

Sorry dat ik zelfs in tegenspraak zijn in het kader van warmtekrachtkoppeling voor de opwekking van energie, het is juist te werken in warmteoverdracht (wendde zich tot een generator, Carnot principe), de maximale theoretische opbrengst verwacht dat 30 %, zonnecollectoren, zelfs met vacuüm bij ongeveer 200 ° C een ellendige opbrengst, het totale rendement is waarschijnlijk minder dan de prestaties van enkele fotovoltaïsche panelen is meer buiten het bereik van een individu (complex moeilijk uit te voeren, broos [bewegende delen]).
De totale opbrengst is goed, want 70% verliezen worden omgedraaid in de warmte, met een totaal rendement van 100% (ik voorbijgaan aan de puur thermische verliezen, en de prestaties van de dynamo), het probleem is energie vertrek thermische sensoren, zelfs onder vacuüm bij 200 ° C, 5%, 10% opbrengst?
ofwel 1 m2 = (* 1000W 10%) = = 100W (30W electic + warmte 70W).
Dat is mijn mening, die natuurlijk alleen maar mijn mening.


De goedkoopste energie is de energie die we niet consumeren.


Hartelijk
Keke
http://solaire.open-dream.org
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/12/09, 23:08

Bonsoir,

Ik heb niet toegepast op de economische redenering, heb ik niet gesproken over return on investment, van de afschrijvingsperiode, hield ik een energie-efficiënte redenering, voor dezelfde prijs, is het mogelijk om een ​​te installeren meer energie op te vangen oppervlak met een flat detector, dus het produceren van meer duurzame energie, dus besparing ten opzichte van niet-hernieuwbare bron.


Als de prijs in aanmerking komt, dit is mijn economische redenering. Als het vacuüm sensor prijzen sneller dalen, zal het resultaat van deze redenering worden omgekeerd. Om dit resultaat te accepteren, moeten we weten welke prijs je spreekt.

Bovendien, voor gebruik in warmtekrachtkoppeling ik liever dezelfde warmte-energie aan 200 50 ° C tot ° C hebben

Ik heb nog niet gesproken over de totale vervanging van het verwarmingssysteem, ik beweren dat een oude verwarmingsinstallatie vaak niet is geregeld op het niveau van het energieverbruik, de vervanging van de oude regeling is niet zo duur en maakt aanzienlijke besparingen.


Tuurlijk. Maar je had alleen gesproken over te schakelen op lage temperatuur, en voor zover ik weet, betekent dit dat het veranderen van alle radiatoren op hun oppervlak te verhogen, en meestal ook de leidingen veranderen ...

Wat is de hoogste temperatuur van het circuit verhoogt het afval? Het is zeker te isoleren achter radiators ... Door nadelen, het kan meer warmte op te slaan.

Hoe hoger de temperatuur hoog is, des te verliezen.


Als de temperatuur van het huis niet toeneemt en dat de verliezen van het verwarmingssysteem in het huis, zie ik geen probleem. Mogelijk ervaren het comfort problemen, met grotere temperatuur contrasten ...


Mijn vliegtuig is leeg sensor op precies dezelfde manier, zelfs het warme water voorraad in het huis, geen behoefte aan dure en kwetsbare vacuümbuiscollectoren om dat te doen.


U sprak van Leegbare vlakke collectors dan? Dit is niet de meerderheid van de sensor installaties plannen, is het de moeite waard om te verduidelijken dat.

Het verzamelt alleen de directe straling, blijkt dat diffuse straling is bijna 50% van de jaarlijkse energie die beschikbaar is in onze streken.


Als u de meting cijfers, dat interesseert me. Maar de diffuse straling is niet van plan tot 200 ° C hoe dan ook, laten we de fotovoltaïsche ;-)

Maar dat is wat we elke dag nemen van een douche te doen

Dit is een afbeelding in responsie op


Toch gooien we al onze warm water naar de riolen en het is helemaal niet een afbeelding: http://fr.wikipedia.org/wiki/Eau_potable_en_France 2 mensen consumeren 30m3 jaar ... Tussen 10 en 50 ° C, 1m3 winkels 46KWh geloven en 30m3 winkel 1380KWh: niet te verwaarlozen dus ...

is het beter om het water te koelen alvorens terug te keren naar de sensoren

Ik heb geen argumenten vinden, dus het argument is verrassend.


Wat is de radiator van een auto dan? Of oververhitting warmtewisselaars op zonne-installaties ook?

Geen verschil, kern slechts een ketel te verwarmen, is ingewikkelder vanwege het gevaar van de brandstof.

Totaal anders is dit niet een boiler in kernenergie, maar een stoomgenerator, de werking niet volledig identiek.


Dit geldt in het geval water onder 100 ° C en in het andere geval boven 100 ° C verwarmd

Ik in principe: de cyclus van het principe is altijd hetzelfde, moet een warme bron en een koude bron, zelfs als het niet stijgt verdamping.

Absoluut niet, in het geval van kernenergie, is het de tweede wet van de thermodynamica, principe Carnot (zie google voor meer informatie), die (in de warmte verwerking werken) van toepassing is in het geval van thermische zonne-energie conventionele, hebben we te maken met een eenvoudige warmte-uitwisseling, het is totaal anders (performance 30% max. voor Carnot, 100% voor warmte-uitwisseling, met uitzondering van de afhankelijke verlies van de isolatie-elementen gaan, 95% met verliezen).


Ik sprak van een warmte-overdracht circuit, niet de turbine. Het hebben van een koude zijde zonder overdracht circuit is het niet hebben van een potentiaalverschil, dus geen stroom ...

En als het gezond verstand zou die men kan maken van elektriciteit warmtekrachtkoppeling met zonne-huis, de klim naar de stoom wordt een aantrekkelijke optie.

Sorry dat ik zelfs in tegenspraak zijn in het kader van warmtekrachtkoppeling voor de opwekking van energie, het is juist te werken in warmteoverdracht (wendde zich tot een generator, Carnot principe), de maximale theoretische opbrengst verwacht dat 30 %, zonnecollectoren, zelfs met vacuüm bij ongeveer 200 ° C een ellendige opbrengst, het totale rendement is waarschijnlijk minder dan de prestaties van enkele fotovoltaïsche panelen is meer buiten het bereik van een individu (complex moeilijk uit te voeren, broos [bewegende delen]).


Ik heb nog erger voorspelling :-) gehad



Hoe dan ook, van harte gefeliciteerd met deze link, en voor de site en de getoonde installatie.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 20/12/09, 23:50

Bonsoir,

Ik heb nog erger voorspelling :-) gehad

Ofwel, dan geluk.

Voor de rest, ik gooi handdoek in de ring.

Hartelijk
Keke
0 x
MAMO
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 23/08/09, 12:34
Plaats: 85 vendee




par MAMO » 20/12/09, 23:59

[quote = "kéké"] Goedenavond,

[Quote] Ik heb nog erger voorspelling gehad: -) [/ quote]
Ofwel, dan geluk.

Voor de rest, ik gooi handdoek in de ring.

Hartelijk
[Keke / quote]

Salut!

De Gevolgd in real time van uw Instal: shock:

Het is puur geluk!

Tot snel op de forum APPER: D

@ Nicolas +
0 x
Doe het zelf ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 131 gasten