Prestaties en efficiëntie van een zonne-installatie

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 25/12/07, 13:46

Chatham schreef: Het heeft geen zin om te kunnen verwarmen 30 ° zag dat het water moet 60 ° min om legionella bacteriën te doden ...

Het is 25 jaar dat de temperatuur van mijn ballon niet meer dan 50 °. Dat doet hij niet lang dat ik dood Legionella, vooral omdat er geen water is gechloreerd zou moeten zijn? De bacteriologische kwaliteit van het water is herhaaldelijk gecontroleerd (Scouts kampeerden op ons land). Misschien is het water vernieuwingen is snel genoeg om te voorkomen dat deze bacteriën groeien?
Hier is een eerste ontwerp van mijn installatie (Dia)
Beeld
Natuurlijk, in bedrijf de sensoren van de kleppen altijd open.
De veiligheidskleppen en expansievaten zijn alleen bruikbaar als de sensoren in de zomer onder druk staan ​​(beter rendement). De klep van de handmatige ontluchtingsklep en die van het warmteoverdrachtvloeistofreservoir worden dan gesloten. Ze zijn open in de modus "automatische afvoer".
De pomp naast de open haard is optioneel, dit circuit actief zijn in thermosifon. Om veiligheidsredenen worden geen afsluiter het herstel van de open haard te isoleren. De terugslagklep voorkomt dat de sensoren warmen de schoorsteen. Er moet een geschikt model en aangebracht niet de thermosyphon voorkomen. Radiatoren (zelden gebruikt) zijn aangesloten op hetzelfde circuit als de ECS. Het zou logisch zijn geweest om ze te verbinden aan het zwembad, maar het was te ingewikkeld voor de fysieke instelling (de machinekamer begint om een ​​onderwater lijken ...)
Je had gelijk, Christophe, Dia is een kleine, nauwkeurige en praktische software, goed in de logica van Ubuntu. Ontbreekt de "flip" -functie en de mogelijkheid om het hele diagram te verplaatsen wanneer alle objecten zijn gegroepeerd (moet worden gekopieerd en in een ander bestand worden geplakt). Maar ik heb nog niet alles verkend of begrepen. Jammer dat de gebruikershandleiding niet in het Frans is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/12/07, 15:27

Er werd mij verteld dat ik niet de komst van koud water in de kolf had getrokken. Dat is gedaan.
Beeld
Als u objecten gegroepeerd met Dia verplaatsen, mag niet op elk punt van het beeld, maar een van de objecten.
DIA herinner Geodraw van Geoworks Ensemble. De bestanden in beslag nemen weinig ruimte in beslag.
Ontbreekt meer dan de functie "object roteren" en de mogelijkheid om een ​​groep objecten te vervormen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 27/12/07, 16:05

Cuicui schreef:Ontbreekt meer dan de functie "object roteren" en de mogelijkheid om een ​​groep objecten te vervormen.


1 + Ik heb niet echt begrepen pkoi functie niet beschikbaar was ... : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/12/07, 16:12

Christophe schreef:
Cuicui schreef:Ontbreekt meer dan de functie "object roteren" en de mogelijkheid om een ​​groep objecten te vervormen.
1 + Ik heb niet echt begrepen pkoi functie niet beschikbaar was ... : Cry:

Hopelijk hier zal verschijnen op de toekomstige releases. Deze gratis software veranderen voortdurend.
Hoe dan ook, bedankt voor Dia aangegeven is eigenlijk heel praktisch.
Ik probeer ook nog domesticeren MicôSystem, maar ik train ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 15/10/09, 23:08

Bonsoir,

Een uitvoeringsvorm: http://solaire.open-dream.org

Hartelijk
Keke
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 16/10/09, 09:40

Christophe, waarom zeg je dat de vacuümbuiscollectoren hebben een beperkte levensduur?
Het enige onderdeel dat kan ouder worden in het geval is het gas.
Zou hij een beperkt aantal cycli?
Hij is vergrendeld gesoldeerd koper, lekken bijna niet. In 20ans mag niet veel meer uit.
De vacuümbuis is gekrompen warm buiten schokken, is er geen reden waarom het beweegt.
Maar heel zeker dat het beter zou zijn om de opslag te maken als de andere discussie over de palmolie
0 x
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 16/10/09, 12:25

Hallo,

u mij is het glas niet volledig waterdicht, de gassen pass (meer moleculen zijn klein, het effect significant, waterstof, helium permeaat nagenoeg alle), zij het langzaam, maar zeker ik werkte op het gebied van vacuüm en kan u vertellen dat zelfs door roestvrij staal.

Ik zorgde voor de oprichting van slechts 1000 m2 geëvacueerd uit sensoren (technische term voor het vacuüm), zijn er twintig jaar, is het nog steeds meer per dag.

Hoewel de techniek ontwikkeld 20 jaar, het vacuüm is bijzonder moeilijk te onderhouden, warmte is ook een verzwarende factor.

Tot slot, met betrekking tot de prestaties, tenzij u specifieke behoeften, zoals upérisation melk, sterilisatie, dus in de industrie, zie ik geen noodzaak om duurdere sensoren betalen dat zal niet niet de verwachte extra rendement in huishoudelijk gebruik. Integreer financiële product in uw berekeningen, hoe m2 conventionele sensor in aanvulling kan worden geïnstalleerd, en op het einde (want dat is wat ons interesseert), wat is de energiebalans voor dezelfde prijs.

Dat gezegd hebbende, Ieder is meester van zijn lot ...
Lezen.
Lees ook
thermische zonne-metingen Leef

Hartelijk
Keke
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 16/10/09, 12:36

keke schreef:Een uitvoeringsvorm: http://solaire.open-dream.org


Interessant, maar het ontbreekt aan informatie over de daadwerkelijke uitvoering ...

Je bent iets als apparatuur die gebruik maakt voor het toezicht op temp lang?

En zonne-effect, hoe wordt het gemeten? Je hebt een pyranometer? :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 16/10/09, 12:40

phil53 schreef:Christophe, waarom zeg je dat de vacuümbuiscollectoren hebben een beperkte levensduur?


Ik denk dat Keke heel duidelijk en specifiek wat ik kon vertellen gereageerd. Nu kuiken, een vacuüm zonder vacuüm sensor, het werkt nog steeds recht ?? Gewoon een beetje minder ...

Wat is vervelender is de (non) beheer van oververhitting ... en een vacuüm sensor is minder bestand tegen een plan ...

Simpel gezegd: we moeten niet vergeten dat de duurzaamheid (dwz de winstgevendheid) is in de eenvoud! En als een ander voorbeeld, neem warmtepompen ... verkocht als spul zogenaamd "voor de planeet" ...

Ik denk dat er niet veel warmtepomp in 80 jaar geïnstalleerd nog steeds draaien nu ...

ps: het onderwerp van het verschil tussen de 2 soorten zonnecollectoren https://www.econologie.com/forums/choisir-de ... t4998.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Keke
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/10/09, 23:17




par Keke » 16/10/09, 14:49

een vacuüm sensor zonder vacuüm, het werkt nog steeds recht ?? Gewoon een beetje minder


inderdaad, het werkt nog steeds, beaucoup minder omdat

- Niet die op zijn rug
- het heeft een "optisch diafragma" dat minder goed is dan een vliegtuig
beide kwesties wordt gecompenseerd door de normaal lege isolatie.

Maar ik aandringen op het verschil in prijs m2, die een groter gebied in het zelfde budget toelaat. Indien wordt aanvaard dat de prestaties gelijk (de metingen zijn zelfs vóór selectieve vlak sensoren), het kostenverschil maakt de installatie van een systeem waarvan de uiteindelijke macht groter voor huishoudelijk gebruikstemperatuur, ik benadruk dit punt, want als het goed is voor zijn ego te zijn sensoren zien tot + van 60 ° C, is het absoluut waardeloos in een ECS + extra verwarming context. Een hoge temperatuur vacuüm sensoren zijn eigenlijk onvervangbaar. Ik denk dat het belangrijk is om het debat in de omgeving met lage temperaturen te plaatsen.

Ik denk dat er niet veel warmtepomp in 80 jaar geïnstalleerd nog steeds draaien nu

ja, maar hoe efficiënt uw oude koelkast 20 jaar nog steeds actief, ook in het algemeen stellen we vast dat draait continu ;-)

Hartelijk
Keke
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten