Solar gelijkenissen in autoconstruction

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 17/10/11, 03:50

Eindelijk, na vele jaren van reflectie, ik denk dat ik eindelijk kan testen een van de eerste zonne-schotel die betaalbaar zijn voor de voortplanting zal zijn 99% van deze planeet. De 2 heliotrack.com volger assen is gemonteerd en het systeem is functioneel.

Nogmaals bedankt Justin Bruen van Heliotrack.com voor zijn genie te hebben gemaakt deze zonne-tracker 2 as die de sleutel tot een zonnestelsel.

Beeld

Chris
0 x
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 20/04/12, 14:19

Een update over de circulatie van verwarmde vloeistof thuis
solar gelijkenis:

Het lijkt erop dat het idee van het benutten van een opening punt
centrale van de gelijkenis is interessant over het hier een
vloeistofcirculatiesysteem mogelijkheid om een ​​ondergrondse opslagplaats
in een verzadigde zoutoplossing.

De circulatievloeistof die ik zal gebruiken, is maïsolie
want het lijkt erop dat het bevriest bij -20 C. en is minder dicht dan water kan zo natuurlijk vloeien .... wordt vervolgd ....

Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/04/12, 16:52

Ik 2 oude gelijkenissen in mijn garage, 70cm diameter. Het hoofd is, denk ik buiten gebruik, maar who cares. Een opbrengst van de regio van Charleroi, België, stuur me dan een uur voor de prijs

Beeld
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 10/09/12, 00:33

christophe: Als je zou kunnen verwijderen dit onderwerp trollen gebruikers 'boodschappen' olifant 'en' gregconsult 'boven zou gewaardeerd worden of op zijn minst te geven als trollen.


Beeld

Enkele resultaten:

- 1 15 liter water in enkele minuten (koud water van de stad)
over 40 graden celcius in de ochtenduren 8 30 2012 eind augustus.
gesluierde, maar zichtbaar zon.

parabool 83cm door 86cm - Focal 51 cm

Mijn test voorwaarden beperkt zijn tot een maximale zonne-2 uur
de ochtend omdat mijn gerecht is in de tuin.

Mijn conclusies:

* U moet de tracker 2axes net achter het brandpunt te installeren
waar de gekookt water om de zon te volgen.

* De ontvanger moet een holte om water te verwarmen bevatten
dan circuleren in 3 4-koper meter in diameter 0.5 cm
spiraalvormig gewonden tot een diepte van 10 cm.

* Een gelijkenis ten minste 180cm kan zeer goede resultaten geven.

Het lijkt redelijk om de olie te verwarmen met het gerecht en over te dragen aan sub-laag van de bodem of zand voor natuurlijke bateries voor rustig warmte stijgt en verwarmt een huis, terwijl de winters of voorverwarming water boiler ook.

Het systeem vereist een cirkelvormige kogellager cm diameter 40, het is de sleutel bij de 2 volger assen zie foto:


Beeld

Christophe
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/09/12, 09:04

chrisleblay zei:

christophe: Als je zou kunnen verwijderen dit onderwerp trollen gebruikers 'boodschappen' olifant 'en' gregconsult 'boven zou gewaardeerd worden of op zijn minst te geven als trollen.


Is het niet beter, de beginner heeft 119 bericht? Als u exclusiviteit wilt, maak uw site en kom niet op forums ! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
rirto
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/09/14, 17:07

re




par rirto » 10/10/14, 11:48

Hallo,
Voor uw zonne-installatie, kan ASDER je een adviesdienst geven over:
de haalbaarheid van een systeem, in plaats van water verwarming of boiler verwarming +
stappen te nemen
investeringsbudget
u waarschuwen over de punten van waakzaamheid

Aarzel niet om ASDER raadplegen voordat u gratis schakelaar op het systeem dat bij u past, of wanneer zijn een storing van het systeem.
0 x
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 26/08/15, 03:42

Om de voortgang van dit project te volgen:

http://www.solardishsystem.com
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/08/15, 11:05

de pagina is verre van oninteressant, maar die trein!

In feite, worden de foto's opgeslagen in high definition op de server, zodat zelfs gecomprimeerd, voor eeuwig te nemen om te verschijnen voor de bezoeker.

Oplossing: vervang de foto's op de site van gecomprimeerde foto's, bijvoorbeeld van ongeveer 300 400 X pixels.

Verschillende programma's kunnen om dat te doen, met inbegrip van de GIMP (gratis)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 28/09/15, 02:05

Hartelijk dank voor deze olifant info wordt gewaardeerd :D

Beeld

Wat info voor degenen die willen om te beginnen:

Het geheel is aluminium (horizontale ligger, verticale holle buis, kleine verticale vierkante palen), de gelijkenis van een zonnekooktoestel zon en ijs.

De verwarmde olie thuis door de warmtewisselaar vastgesteld thuis en terugvloeien naar het midden van de middenstijl en de opgeslagen warmte in een doos onder de schotel.

de stralen altijd gericht op hetzelfde punt ongeacht de verticale rotatie van de schaal !. de assen 2 volger altijd loodrecht op de zon en volgt, ongeacht zijn positie in de hemel.

het hele jaar volgen we onze ster met dit systeem en teruggewonnen energie.

Om meer uitleg in het Frans klik op de link in de vorige post op de Franse taal te zien.

Chris :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/09/15, 12:06

Monitoring is automatisch of handmatig?

Welke temperatuur krijg je?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 207-gasten