Solar gelijkenissen in autoconstruction

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 30/12/08, 21:08

Goed gedaan!
Ik heb niet nagedacht over ca (ik spreek altijd Engels bijna), de volgende opname zal ik proberen om een ​​document in het Frans vinden, maar eerlijk gezegd is er niet veel in het Frans.

chris
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 30/12/08, 21:24

als voor mij ik spreek vloeiend Elzasser, maar ik heb niet de kans om technische of wetenschappelijke documenten Elzasser vinden hebben !!! LOL !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/12/08, 00:11

Doe wat ik Hasardine: de foto's en schema's Beeld

Anders spreken van Halsache, wat denk je van deze: https://www.econologie.com/forums/gare-de-st ... t6797.html

Serieus, de pdf je gewoon ons vinden Chris is uitstekend! Beeld Er is zelfs het "turbine" -gedeelte!

Ik zet het in de site downloads snel en ik houd het onder omslagen voor deze zomer!

Het is nog steeds triest het verschil tussen een Franse PFE een geluidstechnicus en American ... (Master of Science = Dipl. Ing. Ik denk dat de VS)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 31/12/08, 12:13

Met betrekking tot Straatsburg station, ik hou niet van, en ik hou niet van de vorige, omdat de vloer was geglazuurd, en als je duizelig, je pat jezelf de volgende angstaanvallen (doe je niet over de glazen lift !!!!) Kortom, ik tikte me regelmatig om rond te gaan! Ik wil alleen maar zeggen dat om me heen, ik was niet de enige die om dit te doen!

naar de documentatie, het is juist het gedeelte turbine, die is super interessant, en dat heb ik niet halen veel!
0 x
e-conologue
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 19/09/08, 00:58




par e-conologue » 23/01/09, 11:10

Ik maakte een systeem dat de Soliel volgt voor een PV-paneel. Het is parteillement inspriré Site redrock het gebruik van groene LED's als detectoren van het licht.

De Mechanique was milder dan de hier gepresenteerde aangezien het draaien van een panel.

Het lijkt mij dat we moeten meer doeleinden te beperken tot een kleine motor te gebruiken. Ik heb een totale vermindering van ca. 800: 1, de motor is klein en verbruikt tussen 10 en 20 mW stront.

Hier is een link op een gesprek met amimation dan is de controle circuit.

http://flegon.info/forum/viewsujet.php?p=1717#1717
0 x
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 28/03/09, 02:50

Enkele updates:
Op deze video 30 seconden gemonteerd ik de gelijkenis van 1 meter op een rail.
Ze loopt door een elektrische auto met een motor van 12 volts klein wrijving dankzij de ingebouwde rail uit een dunne metalen staaf gevonden bij een ijzerhandel.
Tot op heden heb ik niet gevonden veel eenvoudiger en goedkoper als rotatie.



Beeld

Beeld

Tests vandaag 3C buiten, waterkoker (20 d) gaat over de vorm van stoom in 3-4 minuten met 1m TV gelijkenis opgebouwd uit gebroken spiegels gevonden in de straat.
Tijdens de eerste test, ik was ook onder de indruk van de focus van de stralen. Het brandpunt was 3-4 cm alleen, maar het zou een meevaller zijn, werd het gerecht zeker zeer goed gepositioneerd ten opzichte van de zon.

om door te gaan
Hartelijk dank voor uw tussenkomst in deze econologue post uw link is leerzaam.

Chris
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 28/03/09, 11:34

Voor diegenen, zoals ik, die willen beginnen met het bouwen van een gelijkenis, hier is een samenvatting bericht, van de forum dynamische zonnetorens Edgar Nazar

Christophe schreef:Ok Remundo prachtige Obelix ca koppeling maakt je wilt om te bouwen!

Beeld
Beeld
Beeld

Het zou een klein Stirling zetten geen probleem!

Dus ik vat samen:
http://f5dm.club.fr/geodesic/index.html
+ http://canarlake.org/index.cgi?theme=fo ... geodesique
= Alle voor zijn gelijkenis is hetzelfde!


Een kleine tip op de 2ieme link (er zou niet de auteur Auvergne : Mrgreen: ):

Maar het kost nog steeds te duur deze klampen!

Is het je opgevallen, ook? Een kikker is goedkoop. Maar als je een mesh x 8 8, aldus 2 9 klampen keer wilt, het is onmiddellijk denken ...

Dus op reflectie, je zegt dat je goedkoper om een ​​vel van triplex te kopen, en snijd dunne reepjes in parallel, als een kikker. Ik denk dat je gelijk hebt!
0 x
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 29/03/09, 14:08

Hallo,

Ze zijn deze grote gelijkenis van fotomontage.
Ik ervoer gisteren het gerecht horizontaal gelegd en zag de neus naar de dezelfde kracht hebben als gepositioneerd tegenover de zon vermenigvuldig de grootte door 2 factor, maar als je denkt dat het is niets, het is al een van paraole 2m diameter van een schotel.
De focus is niet veel beweegt, volgt het gewoon. Ik zal haar positie te kijken naar bed.
Ik vraag me af of de relatieve heeft de horizontale focale lengte is altijd hetzelfde? (Ik denk het wel, maar ik moet nog worden bevestigd)
de horizontale positie varieert een beetje, maar als ik zeg heel weinig.
Ik zal blijven worden gemeten.
Tot slot: als qq'un heeft de info het bovenstaande enrichirisserait dit onderwerp.

A+
chris
0 x
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 20/04/09, 13:11

Deze foto is naar mijn mening het cruciale punt voor een zonne-schotel. De rail is essentieel voor het leven van het gerecht als het zal helpen met de hand draaien om de tests en vervolgens automatisch lichte motoren te doen.
Dit spoor is uiterst eenvoudig te maken (soort cm1cm2.free.fr) een lange zeer dunne metalen staaf en hoeken gevonden in een bouwmarkt. Om een ​​cirkel te tekenen simpelweg uitvoeren van een potlood op hout papier.

Beeld


Beeld
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 20/04/09, 13:57

Hallo,

En voor degenen die niet de geschikte instrumenten hebben of die niet beschikken over een adequate motivatie:

http://www.handicap-3000.com/disque-tou ... 68e6c1f0e8

Voor dertig euro is de "truc" gedaan! Ondersteunt 130 kg!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten