Mijn boiler oververhit sensor!

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Mijn boiler oververhit sensor!




par netshaman » 01/10/13, 12:22

Deze maand september, na een langdurige stroomstoring, raakte mijn sensor oververhit tijdens mijn afwezigheid.
En de leidingen konden niet weerstaan...
Meer druk in het circuit!
En dit allemaal vanwege een man die tijdens een rally een transformator raakte!
Ik wacht tot de loodgieter dit allemaal nakijkt, en tot de verzekering in het spel komt...
Kortom, dat alles om te zeggen dat ik graag een aparte voeding zou willen installeren op basis van een PV-paneel die een computerachtige omvormer zuivere sinus zou leveren.
Welk vermogen voor het paneel, wetende dat de pomp + regelset in de maximale 100 Watts is.
Ik heb de platte sensor onderzocht en er lijkt niets te zijn, geen spoor van glycol.
De klep sloeg niet aan op het circuit*, dus het is een leiding die is gesprongen, maar waar?
Kortom, ik zit in de shit...
Wie zit hier al in forum wie vertelde me een jaar of twee geleden dat een thermisch paneel niet oververhit raakt?
Huh?
Het is net als Fukushima, het gebeurt maar één keer, maar je voelt het voorbijgaan (de rekening)!
: Mrgreen:

* De uitlaat van de klep is verstopt door een nest insecten!!!
Deze zou anders door de druk zijn verdreven!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/10/13, 12:33

Het spijt me om dit te horen!

Het is niet normaal dat het veiligheidsventiel de overdruk niet heeft ontlast! Omdat normaal gesproken de panelen op de T° moeten blijven (dit is het geval voor alle ledigingspanelen in het geval dat de pomp niet werkt, ze kunnen hoog stijgen in T° maar zonder vloeistof en dus zonder druk) maar T° + druk is problematischer ...

Het is dat er een slechte kalibratie van deze klep was, of een defect aan een van de panelen... kortom, de schade is aangericht, maar voor de reparatie, vergeet niet om het probleem goed te identificeren zodat het niet opnieuw gebeurt!


Heb je de lekken geïdentificeerd? Als er maar één las is uitgevallen, zou deze vrij eenvoudig moeten kunnen worden gerepareerd! Ik denk dat het op het niveau van een tinsoldeer is dat is gedaald, want om een ​​koperen pijp te laten ontploffen heb je veel meer dwang nodig! Zie je niet waar de glycol lekte?

Ik denk niet dat het nest een rol heeft gespeeld bij de werking van de klep...

Wie zit hier al in forum wie vertelde me een jaar of twee geleden dat een thermisch paneel niet oververhit raakt?
Huh?


Eh... ik zeker niet! Zie het afvoerpaneldebat dat we jaren geleden begonnen: https://www.econologie.com/forums/systeme-so ... t8197.html Ik had het over oververhitting!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/10/13, 12:42

En voor PV-vermogen is een veiligheidsfactor van 2 tot 3 nodig (300W piek) ... maar de investering zal alleen al voor de veiligheid zwaar zijn!

Anders plaats ik gewoon een omvormer op de circulatiepomp en zonneregelaar. Maak het zo dat het 5 tot 6 uur meegaat...

Ofwel 500 tot 600 Wh autonomie...ah dat is sowieso een grote batterij! Directe zonne-energie met een kleine omvormer kost misschien minder... graaf en vergelijk!
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 01/10/13, 12:52

Ik heb de plek waar hij los zit nog niet gevonden maar ik denk ook dat het een las is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/10/13, 13:05

Ja, omdat op tin gebaseerde kopersoldeersels smelten bij ongeveer 180°C... dus lang voordat het koper onder druk breekt...

Als het zich onder een ruit bevindt (wat meer dan waarschijnlijk is), kan de reparatie meer kosten dan een nieuw paneel... te zien...

ps: ik deelde dit onderwerp op de FB-pagina van econology: https://www.facebook.com/pages/Je-baiss ... 3204713321
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 01/10/13, 13:09

Ja, het is een platte sensor.
Maar ik heb geen enkel spoor van vloeistof binnenin gedetecteerd of dat door de gaten zou zijn gestroomd die bedoeld waren om de condensatie af te voeren.
Glycol laat in principe sporen achter, nietwaar en het ruikt sterk?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/10/13, 13:18

Ja voor de sporen... als het zinkt...

Behalve in jouw geval is het zeker vertrokken in de vorm van stoom! Gezien de voorwaarden...

Uw circuit is hoogstwaarschijnlijk niet volledig geleegd, maar het lek verhindert de drukregeling...

Je ging het dak op om het beter te bekijken?
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 01/10/13, 13:25

Dan is hij helemaal leeg!
Er was nog maar 1.5 bar druk over en toen ik het dak op ging om de ontluchtingsklep te openen, poef!
Helemaal geen druk meer!
Amper meer dan 0.5 bars!
En dus was de 1 bar gewoon lucht!
Ik vraag me af hoe de pomp onder deze omstandigheden niet achteruit is gegaan!
De oorspronkelijke druk was 3 balken die ik specificeer.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/10/13, 13:34

Uh... hoe kon het circuit dat in de kelder was, dus "niet heet" en onderaan de panelen, helemaal leeg zijn?

Wat is de druk op uw laagste manometer op uw circuit?

Normaal gesproken geeft het je de resterende waterkolom (als 5 m water = 0.5 bar)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/10/13, 14:07

1) Mijn planaire sensor is tientallen en tientallen keren geblokkeerd (op het De Dietrich-model dat ik heb, is er een veiligheid die de circulatiepomp stopt als het temperatuurverschil tussen de hoge sonde van het paneel en de sonde laag van de preparator is 50 ° overschrijdt, dus wanneer u in de volle zon een grote trekkracht maakt, kan de bodemtemperatuur snel dalen van bijv. 35 ° naar 12 ° - temperatuur koud water).

2) Ik heb nog nooit iets negatiefs gezien naast 10-jaren.

3) Maar mijn installateur heeft de installatie gelast met een zilver soldeer, bestand tegen hoge temperaturen. Geen blik, dat niet weerstaat. Ik veronderstel dat de panelen aan dezelfde eisen voldeden.

Zie: http://www.brico.be/wabs/fiches/pdf/fr/8-1.pdf

Dit wordt aangegeven in de montagehandleiding van De Dietrich (als deze wordt gelezen).

4) En inderdaad, er moet een veiligheidsventiel gekalibreerd zijn bij 3 balken. Waarom werkte het niet?

5) 3 balkjes in het normale circuit, dat lijkt me veel. Ik draai op 1,5 (huis met 1 verdieping; minder dan 10 m tussen de bovenkant van de panelen en de ballon in de kelder; dus max 1 bar). Maar dat zou niet veel zijn veranderd. Gewoon "raar" dat uw installateur zoveel druk uitoefende!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten