Mijn (groot) thermische zonne-energie project

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 19/01/14, 19:08

in buizen met een verdampings-/condensatiecyclus van een speciale vloeistof om de calorieën terug in de bol te brengen, is er geen verbinding. Er komt geen water in de buizen. Bij 160° is alle vloeistof verdampt en is de circulatie bijna gestopt. deze panelen zijn draineerbaar.
In de panelen waar het water door de buizen stroomt, is er noodzakelijkerwijs minstens één afdichting of een conisch lager, je moet op de oriëntatie letten zodat ze leeglopen, maar ik zie geen onmogelijkheid.
Aan de andere kant lijkt de kwestie van sneeuwruimen onoplosbaar...
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 20/01/14, 07:35

Om de sneeuw te vermijden zie ik de oplossing van elektrische rolluiken. Verwarmingskoorden zouden te duur en hebzuchtig zijn om te voeden. Daarna moet je systemen zoals schraperbezems aanpassen, maar het kan ingewikkeld en kwetsbaar zijn.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 20/01/14, 11:13

Rebonjour,

Deze keuze aan sensoren doet mijn hoofd duizelen...
Door de sneeuw komt het vrij zelden voor dat het meerdere dagen duurt.
De kwestie van oververhitting van lege panelen stoort mij.In sommige zelflozende installaties is er een ontlastingsradiator voor oververhitting en wordt de zelflozende gebruikt tegen bevriezing.
In andere installaties wordt zelflozend beschreven als de beste bescherming tegen oververhitting.
:?

De ene man van de andere forum heeft een opzet die erg lijkt op de mijne, die al een paar jaar draait, met een real-time interactief schema.
Het is fantastisch, zie onderstaande link.

http://solaire.open-dream.org/

Ik ga door met mijn simulaties met verschillende sensoren, deze Simsol-software is spannend!

Zou er een equivalent zijn dat de hulpverwarming integreert?

Hier is een tabel om de verschillende hoekposities te vergelijken.
de 0°-lijn is het resultaat van de berekening van mijn blad en komt overeen met de simulatiewaarden van het "paneel" op 0° met een foutmarge van 2 per duizend.

De 90°-positie zou overeenkomen met panelen op de gevel, gezien de Z-ZO-oriëntatie zouden ze 's middags niets hebben.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 20/01/14, 18:03

welkom
Als de oververhitting van de watercircuits vermeden kan worden door zelfontwatering zonder risico voor de sensoren, is er geen aarzeling. Voor de sneeuw op mijn dak bij 45° houdt het vast aan de onderkant van de sensoren, maar als de zon schijnt, smelt het goed. Niets vergelijkbaar met de hoeveelheid sneeuw in uw regio natuurlijk.
Wat betreft de supervisie van solar-open.dream, het is erg mooi. Bij gebrek aan middelen heb ik een kleine ip-camera op mijn zonneregelaar gericht om van tijd tot tijd te monitoren. Het is praktisch, maar het slaat minder.
Bovendien veronderstel ik dat hij op afstand de instelpunten van de regelaars kan wijzigen, het is het beste om bochten te hebben. Een echte GTC.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 20/01/14, 19:05

PITMIX schreef:Om de sneeuw te vermijden zie ik de oplossing van elektrische rolluiken. Verwarmingskoorden zouden te duur en hebzuchtig zijn om te voeden. Daarna moet je systemen zoals schraperbezems aanpassen, maar het kan ingewikkeld en kwetsbaar zijn.


Elektrische gordijnen zijn een goed idee om oververhitting tegen te gaan.
Voor de sneeuw zou het nutteloos zijn, en het zou vast komen te zitten.
Buizencollectoren hebben geen vlak glas, de sneeuw blijft in de buizen steken.

Maar hier ligt zelden sneeuw, ik zal naar statistieken zoeken, maar uit ervaring is het zeldzaam dat het meerdere dagen duurt.
En als dat het geval is, is de productie van zonne-energie meestal laag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/01/14, 07:36

Hallo, van wat ik op Apper heb gelezen, is uw systeem met zelflozende werking een zeer goede oplossing om oververhitting te voorkomen, vlakke collectoren zijn efficiënter qua prestaties en aangezien sneeuw geen echt probleem is, moet er nog actie worden ondernomen. Als u de kans krijgt om in de GTC te investeren voor een project als het uwe, is dat niet alleen om er goed uit te zien.
Zoals de ander zal zeggen: "Ik koop!"
En succes met het werk :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 22/01/14, 19:38

PITMIX schreef: ...platte collectoren zijn efficiënter in opbrengst...


Ah. het leek me het tegenovergestelde, afgezien van de kwestie van de sneeuw.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 22/01/14, 20:32

De vlakke collectoren hebben een groter nuttig oppervlak, als men de output berekent ten opzichte van de obstructie hebben ze een voordeel.

Wat is GTC precies?

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/01/14, 21:48

De AV voor Centraal Technisch Beheer, oftewel de real-time monitoring software die u ons heeft aangeboden. Ik werk met dit soort apparatuur, het is geweldig omdat het real-time analyse mogelijk maakt, maar ook geschiedenis, statistieken, het op afstand wijzigen van parameters via internet, enz.
Het wordt bijna essentieel op een zware technische installatie omdat het fysieke interventies op de machines vermijdt en vereenvoudigt.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 23/01/14, 12:50

O ja, ik heb interesse! Ik zal moeten leren...

Ik zal verschillende regelingen hebben, één in de gasketel die het SWW en zijn verwarmingsgedeelte beheert, één in de pelletketel die de buffer, de verwarming en het SWW beheert.
Het is duidelijk dat het een of het ander zal zijn die voor het SWW zal zorgen, niet beide tegelijk.
En eentje voor de zonne-energie, tenzij die van de pelletketel (nog niet aangeschaft dus keuze) kan.
Het zou leuk zijn omdat het zou kunnen voorkomen dat de pad wordt geladen als het zonnig is.

Ik ben van plan om een ​​dashboard in mijn woonkamer te installeren om de temperaturen te monitoren, om te beginnen...

In de tussentijd zal ik een bezoek brengen aan de forum apper, er is even wat te lezen : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten