Kies zonnecollectoren: plannen of vacuümbuizen?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 30/04/08, 14:09

F.MYKIETA schreef:
Maar om zelfbouwers te interesseren is het daarnaast nodig dat deze sensor niet "te duur" is in vergelijking met de Chinese of Turkse sensoren.


Christophe schreef
Ja, de markt voor auto-constructie wordt vertekend door subsidies ...


hoewel de DIY materialen is toegenomen in mijn mening.
0 x
F.MYKIETA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/04/08, 20:49




par F.MYKIETA » 03/05/08, 08:31

Hallo Christopher,
Gewoon een opmerking in gale:

"
F.MYKIETA schreef:
Vermoeidheid of veroudering condities, dit is eigenlijk een test die is moeilijk uit te voeren, maar we zullen binnenkort. De beste veroudering blijft de stagnatie sterke straling. We zijn goed geplaatst in het zuiden van Frankrijk om dat te doen.

CHRISTOPHE schriftelijk:
Jij bent de pro, maar hier zijn 2 suggesties: iradier met UV en "simuleren" min of meer gewelddadige rammen ...
"

De hamer is niet relevant onderzoek lijken omdat we niet overdreven druk in de sensoren hebben.
Door nadelen, UV goed is en wat beter dan de versnelling in de volle zon te zetten. Dit is wat is erger, geloof me.
We zullen binnenkort testen van een stagnatie van de diverse sensoren (buizen en plan) zullen we de zon zet in de zomer.
De volgende test is om de prestaties verkregen na veroudering met de resultaten verkregen vóór vergelijken.
Normaal gesproken zullen we verminderde prestaties die zal worden verklaard door de verslechtering van de stilstaande sensor hebben.

cdt,
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 07/05/08, 12:30

Dag

Sommige vacuüm sensoren gebruiken heat pipes
Als ik hun werking behandeld, de sensor brengt de warmte van een gas (aceton in een afgesloten buis) condenseert in extra energie vrijgeven naar een specifieke locatie (het hoogtepunt van de buis)

Dit is vergelijkbaar met een warmtepomp, maar met het grote voordeel dat er geen of circulatiepomp

Is het mogelijk om een ​​nieuw instrument in serie met conventionele zonne vlakkeplaatcollectoren, en waarbij de warmtepijp wordt geplaatst op het punt of we gebruik maken van de warmte, dat wil zeggen in huis of boiler?
Uitkering op grond van meer low temperatuursensoren (minder straling naar buiten) en waterkoeler retourleiding
De opbrengst zal worden verbeterd en een hogere bruikbare temperatuur voor warm water of verwarming radiatoren

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 07/05/08, 13:54

F.MYKIETA schreef:De hamer is niet relevant onderzoek lijken omdat we niet overdreven druk in de sensoren hebben.


Ja, maar het zou een vroegtijdige slijtage lassen simuleren ... nee?

F.MYKIETA schreef:Door nadelen, UV goed is en wat beter dan de versnelling in de volle zon te zetten. Dit is wat is erger, geloof me.


Ben als er buizen UV zonnebanken ... of erger: voor water desinfectie systeem ...

F.MYKIETA schreef:We zullen binnenkort testen van een stagnatie van de diverse sensoren (buizen en plan) zullen we de zon zet in de zomer. De volgende test is om de prestaties verkregen na veroudering met de resultaten verkregen vóór vergelijken.
Normaal gesproken zullen we verminderde prestaties die zal worden verklaard door de verslechtering van de stilstaande sensor hebben.


Ja, maar de zorg is dat uw test "in realtime" is ... er moet iets gevonden worden de vergrijzing versnellen ...
0 x
F.MYKIETA
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/04/08, 20:49




par F.MYKIETA » 16/07/09, 14:17

Hallo,
Na een korte stilte, geef ik u mijn meest recente resultaten van het ouder worden:
Een zonnecollector, stagnerende leeftijd van ongeveer 1 jaar door maanden van de blootstelling.
cdt,
0 x
Kalash01
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/06/10, 15:36
Plaats: Nîmes

Hello!




par Kalash01 » 19/06/10, 15:40

Daarover nieuw zijn forums Ik stel mezelf voor. Ik ben een leerling-technico-commercial in verwarming, enr, en watervoorziening en ik werk binnen een van de toonaangevende bedrijven voor de distributie van deze producten.

Ik hoop dat ik mijn bijdrage aan al deze berichten te geven en te delen met u allen!
@ Later.

Kalash : Cheesy:
0 x
God zei: 'Je zult je naaste liefhebben als jezelf.' - Allereerst, God of niet, ik haat het om bekend te worden genoemd met ... 'Pierre Desproges

"De diffractie-business is mijn passie, hernieuwbare energieën zijn te veel van de bal" Da-weed Nowal
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/06/10, 21:46

Plan of buizen, dat was de vraag.

Eén antwoord: hevige hagelbui onlangs. De buisvormige sensoren waren geëxplodeerd; sensoren plannen hebben verzet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/06/10, 22:30

de weerstand tegen hagel is echt het grootste risico: er was in mij een grote storm van hagel: alle plastic stukjes uit elkaar waren ze gebroken: alle verharde ruit wordt weerstaan, portiere auto opgeslagen een plat .. .: vond ik dat het zonnepaneel op hetzelfde vlak te weerstaan

harden van glas geeft een zeer hoge slagvastheid

vacuümbuizen Pyrex, maar niet geweekt

de buisvormige vorm geeft meer slagvastheid dan het platform: wie is de sterkste?
0 x
Kalash01
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/06/10, 15:36
Plaats: Nîmes

plan of buisvormige sensor weerstand?




par Kalash01 » 20/06/10, 12:11

Uit ervaring de niveausensor is de minst effectieve van de twee, maar de meest rendabele op lange termijn (qua slagvastheid) en weerstaat iets beter weer bijvoorbeeld.
(deze winter hagelbuien op een van mijn sites -> vernietiging van 40% van de geïnstalleerde buiscollectoren ...)

Dus ik zou zeggen niveau sensor!
0 x
God zei: 'Je zult je naaste liefhebben als jezelf.' - Allereerst, God of niet, ik haat het om bekend te worden genoemd met ... 'Pierre Desproges



"De diffractie-business is mijn passie, hernieuwbare energieën zijn te veel van de bal" Da-weed Nowal
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 30/05/11, 12:53

Een "onverwacht" probleem: Icing zonnepanelen winter vacuümbuizen onder onze contreien!

Kan hierboven reeds vermeld worden over dit onderwerp, herinner ik me!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten