Kies zonnecollectoren: plannen of vacuümbuizen?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/03/08, 17:58

Citro schreef:Normaal gesproken absorberende materialen hebben een zeer geringe dikte (minder dan 5 / 10e mm). :?


Hier is waar ik heen ging.

Cuicui wij betwijfelen of je niet een walserij maar het kan problemen opleveren.

Ben je (looping en u) het nieuwe ESE?

Als ik ze kan bellen als je wilt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 18/03/08, 21:59

Bonsoir

Geen nieuws uit ESE, ik vermoed een beetje :frons:

Ik weet niet of dit bedrijf zich verwaardigt om te werken met individuen, wordt er niets vermeld op hun website over, en ook geen prijs!

Christophe, is het jouw beurt, uiteraard met diplomatie : Mrgreen:

Voor de vergelijking tussen plan- en buissensortechnologie (zie link aan het begin van dit onderwerp), worden de testomstandigheden een beetje uitgedaagd door sommige forumors warmte-earth

Maar al snel het vacuüm niveau sensor :!: : Cheesy: om iedereen het eens

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 18/03/08, 22:23

Ik dacht geplant

De opmerkingen over de metingen zijn op de forum van Apper

http://forum.apper-solaire.org/viewsujet.php?t=2131

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/03/08, 22:41

lus schreef:Christophe, is het jouw beurt, uiteraard met diplomatie : Mrgreen:


Mij ​​niet diplomaat? Roh gesluierde bedankt John ... grote reputatie ... maar schkrogneugneu ... Niet!

Oké, ik probeer ze morgen te bellen! Ik zou ze terloops willen vragen of zij het waren die de borden hadden kunnen maken voor onze (sorry "onze" ...) hut! (dat zal al een introductie zijn).

lus schreef:Voor de vergelijking tussen plan- en buissensortechnologie (zie link aan het begin van dit onderwerp), worden de testomstandigheden een beetje uitgedaagd door sommige forumors warmte-earth


Een goede zonnepaneel is een paneel dat zo lang mogelijk verdient zich zo snel mogelijk (éconologiquement spreekt natuurlijk) en bedrijf met minimaal onderhoud... Point bar

Dan lege als afkomstig uit China is al een slecht punt. Zelfde, een teken dat in 92% opbrengst kan minder zijn dan houden lontemps kaart van 75% weg ...

Ooit een formule om 1 10 000km? Nou het is hetzelfde met zonnepanelen ...

lus schreef:Maar al snel het vacuüm niveau sensor :!: : Cheesy: om iedereen het eens

A+


Oh ja! Een vacuüm sensor vliegtuig met 5 cm ca glasdikte moet goed lopen zegt : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/03/08, 22:50

lus schreef:Ik dacht geplant

De opmerkingen over de metingen zijn op de forum van Apper


Een klik en kijk voor goed vatten en te bevestigen wat ik net zei (ESE VS Chinese Tubes kaart):

Om de test te lezen, betreur ik had al mijn tubes gekocht aan de andere kant van de aarde, dan ESE is gebouwd 40 km van huis. Hoe is het is ESE niet op de proef solarenergy.ch


Opnieuw terug ESE (beslist!) ...

Daarnaast is het noodzakelijk dat testers rekening houden ook de duurzaamheid in hun tests !! Een momentane meting is zeker interessant, maar zeer onvolledig voor systeem verondersteld te worden afgeschreven over een aantal jaren ... zie 15 jaar voor de duurdere systemen!

En nogmaals: het paneel is niet alles.

Een COP of beter zonne-COPA moet ook worden bepaald ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/03/08, 23:34

Christophe schreef:
lus schreef:Maar al snel het vacuüm niveau sensor :!: : Cheesy: om iedereen het eens

A+


Oh ja! Een vacuüm sensor vliegtuig met 5 cm ca glasdikte moet goed lopen zegt : Cheesy: : Cheesy:


Als het mogelijk was, zou de luchtruimte van een dubbele beglazing lange tijd met vacuüm hebben "gevuld" ... : Lol: : Lol:
Behalve het vacuüm dat is goedkoop, zeker minder dan argon ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 28/03/08, 12:40

Dag

Een zonnepanelen fabrikant van sensoren vonden dit een oplossing, tussen de buizen en Plannen

Dus de spotters!

Het zag er niet zo slecht, maar ik lees niet German

http://www.solarfocus.at/html/cpc_technik.html

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/03/08, 19:00

Bingo!

Hoe is de winst van de vacuümbuis panelen?

1. De concentratie van straling naar de T ° fluïdum verhogen gedurende perioden van lage zon. Geen behoefte aan dat de buis, een roestvrij staal of gepolijst aluminium, gevouwen in de vorm doet hetzelfde werk voor veel minder. Het blikje ook 8) zoals werd goed opgemerkt Cuicui, of een cast coated folie

2. verbeterde isolatie buis door de vacuüm bij koud weer warm te houden. kan worden vervangen door gehard glas Plexiglas, minder geleidend en kan worden geëvacueerd. inderdaad, plexi wordt ondersteund door elke rand van de reflector, kan niet worden vervormd. Blijft de vraag van de afdichtinrichting die haalbaar zou moeten zijn en het is denkbaar om het paneel met een vacuümpomp jack verschaffen.

Het zelf van dergelijke panelen zou technisch gezien beter betaalbaar dan flat panels zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/03/08, 19:46

pleeaase schetsen, lijkt het silly
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/03/08, 21:43

schetsen? maar het is de looping link. Het is vrij duidelijk, zelfs zonder te spreken Duits.
Het ideale zou nog steeds affanchir van de tong onder de buis veranderen van de vorm van de reflector. Bovendien, de variatie van de belichtingshoek 45 ° in plaats van 180 ° verminderen, kan men beginnen door er de buizen van de horizontaal, de panelen loodrecht op het ergste azimut.
Dan is een parabolische vorm in plaats van cirkelvormige aandacht alle stralen op de buis zelf.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten