Het vervaardigen van een zonnecel van A tot Z

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 11/03/08, 18:38

klimaat van Marokko

De Marokkaanse klimaat is zowel de Middellandse Zee en de Atlantische Oceaan, met hete droge seizoen in combinatie met een koude, natte seizoen, het einde van de warme periode wordt gekenmerkt door de regens van oktober.
De aanwezigheid van de zee vermindert temperatuurverschillen, gematigden de seizoenen en verhoogt de luchtvochtigheid (in 400 800 mm regen aan de kust).
In het interieur, het klimaat varieert met de hoogte. De zomers zijn warm en droog, vooral wanneer blaast de warme sirocco of Chergui, zomer wind uit de Sahara. A dit seizoen, de gemiddelde temperaturen zijn 22 24 ° C naar ° C. De winters zijn koud en regenachtig met frequente vorst en sneeuw. De gemiddelde temperatuur verandert dan in 12 14 ° C tot ° C en kan bij wijze van uitzondering naar beneden gaan tot - 20 ° C. Pre Marokko Sahara en de Sahara heeft een droog woestijnklimaat.

Niet zo heet dat ... :? Maar er is de zon :D
0 x
relmou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/03/08, 23:13




par relmou » 14/03/08, 23:27

Allereerst bedankt voor de interesse die u er alles over hebben laten zien, ben ik tot uw beschikking, kunnen nu binnenkort beginnen, gewoon om mezelf te oriënteren op de bouw, kunnen we testen verschillende soorten tot die komen we aan bij de adequoite bouw, ik nogmaals ik ben tot uw beschikking voor alle informatie thatit.
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 20/03/08, 19:58

Cuicui schreef:Het probleem van een absorber, terwijl koper is de metaalprijzen (+ metalen buizen).
Om te gaan met goedkopere, zie ik alleen de recycling stalen buis die wordt gelast aan de oude plaat van hetzelfde metaal. Zwart te maken met roet. Bedek met oude ramen van recycling ambacht. Het reservoir kan een oude metalen werd ook blootgesteld aan de zon op het dak.


Voor een keer, zult u zeker maken warm water, maar voor esthetiek, hello! :onheil: We moeten ook nadenken over het milieu, ... zijn ook visuele vervuiling, er is veel in Frankrijk ..

Nofy (droom)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 20/03/08, 23:29

Nofy schreef: voor esthetiek, hello!

Dit is niet omdat het is gemaakt met de recycling-ambacht dat is per definitie lelijk! Een beetje fantasie kan compenseren voor gebrek aan middelen. Denkbaar een kleine schuilplaats met een glazen zuidkant frame, installeer het vat binnen, en versier het geheel of het omringende groen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 28/03/14, 09:38

Nog een kleine gids voor een thermisch zonnepaneel op basis van een koelkast raster fabriceren: http://www.wikistrike.com/article-fabri ... 35153.html

Beeld
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 28/03/14, 10:39

De koelkast raster lijkt mij geen goede oplossing, omdat de stroom belachelijke zal zijn, tenzij we 4 5 filiaal of in parallel. In het soort Ik ben het maken van een zonne-systeem om water dat een aantal elektrische boilers komt te verwarmen.
Ik zal 200 m van de zwarte slang in 25 op mijn dak zonder glas koud water zal de zomer de temperatuur zal stijgen ongeveer 70 ° winter natuurlijk verwarm het zal niet genoeg zijn, maar het zal nog steeds voorverwarmd en dan zal ik stuur in een eerste boiler zonder weerstand. Om het water te circuleren ik zal gewoon een elektroventiel met hete uit deze boiler die zal openen om 12h te 15h en 200l tarief voor 3 pm dit water terug in het water tafel. Merk op dat ik heb een goed en pompen van het water kosten voor mij is zeer laag.

Hoewel dit systeem is minder effectief dan een zonnepaneel maar goedkoper is Jugaad.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 28/03/14, 11:06

raymon schreef:De koelkast raster lijkt mij geen goede oplossing, omdat de stroom belachelijke zal zijn, tenzij we 4 5 filiaal of in parallel.


Je zou versteld staan ​​van de energie die een beetje laag water transport worden ..

Ja parallelbedrijf mogelijk.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten