De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

oververhitting




par PITMIX » 16/11/13, 08:34

Hallo teigetje.
Ik ga terug naar dit geweldige onderwerp voor een kleine vraag waarop ik het antwoord niet kan vinden. Heeft u in de zomer last van oververhitting van uw tank of uw zonneboiler?
Gezien je sterke zonne-energie en je kleine tank van 1000L (vergeleken met die van Christophe) moet je de warmte af en toe afvoeren om te voorkomen dat de temperatuur in de sensoren te hoog oploopt?
0 x
lemontval
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 26/07/10, 13:10




par lemontval » 12/01/14, 18:03

Dit is een zeer interessante vraag, jammer dat er geen antwoord is!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/01/14, 21:24

Hallo lemotval
Ik had het inderdaad graag willen weten, maar misschien doet het probleem zich in zijn geval niet voor. Als het bijvoorbeeld een warmwatercircuit heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken.
Ik vroeg dit omdat ik het probleem heb op mijn installatie en ik zonwering op de sensoren doe als het weer te mooi is om daar te stoppen.
Door mijn systeem te optimaliseren om het zo efficiënt mogelijk te maken, raakte ik uiteindelijk in overmaat.
Soms is het voldoende om 's nachts de warmte uit de opslagtank af te voeren naar de zonnecollectoren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 13/01/14, 10:59

Hallo allemaal, en sorry voor de kleine vertraging,

dus om te antwoorden, heb ik mijn plastic tank van 1000 liter vervangen door twee tanks van 800 liter met elk 1 wisselaar.
reden: door de plastic tank kon ik het systeem niet onder druk zetten en moest ik een tweede spoel hebben om de calorieën terug te winnen.

met twee tanks van 800 liter in serie heb ik vloerverwarmingsdruktanks, meer autonomie door 2x800 liter, en met de twee spoelen beter herstel van het zonnegedeelte.

en ik had geen probleem met oververhitting met de 1000 of de twee 800's, mijn zonnestelsel is ingesteld op zeer lage temperaturen en met platte sensoren verzadigen ze snel boven de 80 graden.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/01/14, 11:20

Hallo Teigetje,

Heb je foto's van deze nieuwe versie?

Je hebt me enige tijd geleden een e-mail gestuurd met de evolutie van je installatie, ik kan hem niet meer vinden...mea culpa: kun je hem opnieuw verzenden of deze info hier rechtstreeks plaatsen (het is altijd beter als de directe auteur schrijft) ?

Biz
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/01/14, 11:34

Hallo tigger
Gefeliciteerd, dat is een geweldige installatie. Ik hou echt van.
Je hebt bereikt wat ik al sinds 2008 voor ogen had.
Flat panel collectoren verzadigen rond de 80°C... dus geen oververhitting, dat is goed om te weten.
Kun je me vertellen waar je zo'n fijn vloerverwarmingssysteem hebt gevonden?
Voor de renovatie is het de bovenkant, moet u rekening houden met hoeveel dikte?
Heb je er alleen een patch overheen nodig, of meer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 14/01/14, 14:53

Hallo, nog geen foto's van de nieuwe 800l tanks die ik voor een zeer goede prijs heb gekregen, twee voor de prijs van één.
hier zijn enkele foto's van de evolutie van mijn warmteterugwinningsbatterij op het fornuis om de temperatuur van de tanks te verhogen.
Evolutie drie jaar geleden gemaakt, 10 meter flexibel 12/16 roestvrij staal rond de 150 rookafvoerbuis, bedekt met een 180 buis die in tweeën is gesneden, naast de koperen buis die ik al in de dubbing van de pan had gedaan.

Beeld

Beeld

Beeld
Dernière édition par tigrou_838 de 14 / 01 / 14, 15: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 14/01/14, 14:56

hallo en in de serie doe-het-zelf thuis, hier is een kleine installatie van verwarming van mijn badkamer, en gezien dat foto's meer waard zijn dan een lange toespraak (voltooid in januari 2013).
https://www.econologie.info/share/partag ... c3hfcb.pdf

tot ziens voor andere dingen.

tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 14/01/14, 15:14

en om te reageren op pitmix, de buizen zijn 6/8 mm plus de steunen, verdrinken in het reaggreage, plus de lijm en de tegels, ongeveer 2 cm.
Ik had de apparatuur gevonden bij HOWATECH, als ik het me goed herinner, in Duitsland, rechtstreeks besteld bij de fabriek om goede prijzen te hebben en 8 meter lange platen met dubbele buizen tegen lux.
Ik had thuis de hoofdkamer gedaan, 50 vierkante meter vloerverwarming op zeer lage temperatuur, ik stuur 25 graden.


(Oeps, ik zag net dat Christophe de foto's van de evolutie van de kachel al had geplaatst.)

A ++

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 14/01/14, 15:29

Bedankt Tigger voor deze update!
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 194 gasten