De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
mroutin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/05/08, 21:44
Plaats: 74, n Samoens




par mroutin » 28/05/08, 18:12

Ter vervollediging heb ik een fout gemaakt bij de lengte van de PE-spiraal die in de tank valt, ik heb 4 lussen van 100 m in diameter 16 mm uitwendig met een dikte van 1.5 mm.
Wat zorgt voor het volume van voorverwarmd water:
16 mm buiten = 13 mm binnen
PI * R² * L = 3.14 * 0.065² * 4000 = 53 L
Ulysses, volgens mij heb je een fout gemaakt in je volumeberekeningsformule.
Aan de andere kant zou jouw idee van een oude ballon ondergedompeld in mijn tank goed zijn geweest, maar ik had er nog niet eerder aan gedacht, jammer!

Handboek
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 29/05/08, 13:41

ah ja je hebt gelijk, de formule is V=3.14*R²*L, V = volume, R= straal L = lengte in dm
0 x
Ecolo [man]
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/05/08, 14:49




par Ecolo [man] » 29/05/08, 15:42

Wauw, er zijn hier echt wiskunde-nerds :schok:
0 x
mroutin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/05/08, 21:44
Plaats: 74, n Samoens




par mroutin » 30/05/08, 22:12

Bonsoir à tous,

Gisteravond was mijn douche lauw, ook al was mijn voorverwarmingstank op 45*°C. Ik heb het gecontroleerd: mijn cumulus verwarmt normaal wanneer dat nodig is (als ik de ingestelde temperatuur verhoog). Dus ik heb erover nagedacht en kwam met een verklaring, wat vinden jullie ervan? Als dat het is, heb ik de gewenste temperatuur in mijn cumulus alleen maar een beetje verhoogd.

Teigetje, in welke mate komt jouw cumuluswolk uit de ECS?

Dank u allen.

Handboek

https://www.econologie.info/share/partag ... zuVXVf.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

mijn installatie




par tigrou_838 » 04/06/08, 15:02

hallo mroutin.

om je vraag te beantwoorden: mijn cumulus komt uit op 60° (weerstandsinstelling tussen 55 en 60°).

zonne-energie (voorverwarmen) temperatuur 65°.

thermostaatkraan ingesteld op 35° voor wasmachine, verbruik voor een machine op 30°, 200w en 30 minuten wassen.

vaatwasser direct op cumulus, temperatuur 60°, 32 minuten afwassen en slechts 180w elektriciteitsverbruik.

Misschien is het voldoende om de temperatuur van uw elektrische cumulus een beetje te verhogen tot het weerstandsniveau, vergeet niet de temperatuur van vernietiging van de bacteriën die in het water zitten.

ik tussen 55 en 60° Ik ben kalm en op dit moment verandert de weerstand niet vaak.

tigrou
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

mijn installatie




par tigrou_838 » 04/06/08, 15:07

hallo mroutin.

om dit te beantwoorden:

https://www.econologie.info/share/partag ... zuVXVf.pdf

je weerstand voelt alleen de temperatuur eromheen, en zoals je zegt de hysteri.... dus de intredetemperatuur heeft er geen invloed op, zet hem wat hoger in temperatuur en dat zou normaal moeten functioneren afhankelijk van de dalverbinding.

tigoru
0 x
lavito
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 26/05/08, 08:55




par lavito » 17/06/08, 13:45

hallo tijger
Omdat we een oud huis hebben dat met olie wordt verwarmd, gaan we de verwarmingsenergie veranderen. Na zorgvuldige afweging willen wij een systeem creëren dat identiek is aan dat van u (zonne-energie + hout)
Ik zag dat de zonneboiler je 1200 euro heeft gekost door het zelf te doen, kun je me vertellen hoeveel de nieuwe verwarming (hout, tank, sensoren, etc.) je heeft gekost om te installeren en wat de besparing is die je hiermee maakt.

Bedankt aan jou
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

mijn installatie




par tigrou_838 » 13/08/08, 11:53

hallo mavito, om te beginnen, kijk ernaar:

https://www.econologie.com/pourquoi-choi ... -3773.html

dan op de apper-site, site op mijn handtekening.

en als u nog vragen heeft, sta ik tot uw beschikking om ze te proberen te beantwoorden.

zonnegroeten.

tigrou : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 03/09/08, 15:49

Omdat Teigetje zelf veel heeft gedaan, heb ik het onderwerp verplaatst autoconstruction door een link achter te laten in de forum zonne energie.

Belangrijk, voor mods: als je onderwerpen verplaatst naar de forum zelfbouw, laat een link achter in de forum origineel a.u.b. (bij verhuizing het vinkje niet uitvinken).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 15/12/10, 16:03

Nieuws van Teigetje:

Warmteterugwinning op de houtkachelleiding, vervolg. (Afgewerkt op 15 oktober 2010)

Na tien meter koperen buis 14/16 in het beklede gedeelte van de houtkachel te hebben gelegd en vooral 1 jaar testen, heb ik zojuist rond de schoorsteenpijp 10 meter flexibeler RVS 12/16 gelegd dan ik bij een zeer goede prijs van een vriend, en na een aantal weken testen slaagde ik erin de temperatuur van mijn duizend liter tank van mijn verwarmde vloer met zeer lage temperatuur op 32 graden te houden, in de veronderstelling dat ik er op dit moment overdag mee zou fotograferen - Buiten 7 graden en binnen nog steeds 18,5, en ik maak 's avonds altijd een opflakkering om de temperatuur in huis te laten stijgen naar tussen de 22 en 25 graden. Ja, ik hou ervan om het warm te hebben, ook al ben ik niet zo bang voor de kou.

Omdat foto's beter zijn dan een lange toespraak, zijn hier stap voor stap de foto's van de montage:


Beeld
Beeld
Beeld

10 meter RVS 12/16 buis met twee fittingen. Lampsonde, 2 kragen, 1 schoorsteenbuis diameter 180 m/m in tweeën gesneden met een slijpmachine, een paar stukken metaal (ophanguiteinden) om vast te houden tijdens de montage, allemaal aangesloten op mijn reeds bestaande circuit en op de zonneboiler in bypass met anti-retour en circulatiepomp op de juiste plek.

Ps: verlaging van de maandprijs naar 48,50 euro van EDF.
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 150 gasten