De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

mijn installatie




par tigrou_838 » 05/05/08, 11:50

precies christophe, het zal nodig zijn om het te bedekken, vooral voor de verliezen van de nacht, het beste zou een overdekt zwembad zijn, binnen in een goed geïsoleerd gebouw, en daarnaast een goede thermische dekking om verliezen te voorkomen. : Cheesy: : Idee: : Cheesy: : Idee: : Cheesy: : Idee: : Cheesy: : Idee: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

: Arrowd:
:pijl: tigrou : Arrowl:
: Arrowu:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: mijn installatie




par Christophe » 05/05/08, 12:22

tigrou_838 schreef: : Arrowd:
:pijl: tigrou : Arrowl:
: Arrowu:


Moeten we je nu Jezus noemen? : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

mijn installatie




par tigrou_838 » 05/05/08, 14:56

Nee, dat is genoeg, en xxxx voor degenen die dicht bij je staan.

tigger, goed, alleen die dan : Mrgreen:
0 x
mroutin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/05/08, 21:44
Plaats: 74, n Samoens

mijn DIY




par mroutin » 22/05/08, 22:05

Bonsoir à tous,
Ik heb een installatie gesleuteld met panelen van 9m² en een opslagtank met 1500l-water. Ik heb een spoel die is ondergedompeld in deze tank en die mijn ECS verwarmt of voorverwarmt vóór de klassieke elektrische cumulus. De regeling wordt verzekerd door een industriële automaat die ik heb geprogrammeerd.
Ik heb een temperatuurprobleem in mijn elektrische boiler. Vaak begint het niet met verwarmen en plotseling is mijn ECS niet warm genoeg.
Ik vraag me af of het feit om hem warm of warm water te brengen (tussen 30 en 50 ° C) hem niet doet smoren zijn thermische regulatie.
Heb je dit probleem gehad met je cumulus brandstof in warm water op zonne-energie?

Merci par avance.

Handboek
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 22/05/08, 22:45

Ik heb geen ec's. Maar ik zou graag uw installatie zien. kan je ons wat foto's sturen?
dankzij meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

mijn installatie




par tigrou_838 » 23/05/08, 08:59

hallo

om mroutin te beantwoorden, ik heb niet zo'n probleem, mijn 200litres-zonneballon en seriële elektrische cumulus 200l en twee uur per uur.

op dit moment is het water voorverwarmd tot 65-graden dat de elektrische cumulus binnengaat, dus het wordt niet geactiveerd, wanneer de voorverwarming van de zon op 30a 50degrés (in de winter) is; de elektrische cumulus warmt net genoeg op om tijdens de daluren naar 60 ° te gaan.

doe ons een schema of plan en foto's voor een beetje beter proberen te begrijpen waar het probleem zit.

Ik begrijp dit soort probleem niet, kan een technisch probleem zijn met betrekking tot de verordening opgenomen cum elect.

hoe oud is cum elect het model enz ....

de verbinding van uw regelgeving etc .....


tigrou
: Mrgreen:
0 x
mroutin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/05/08, 21:44
Plaats: 74, n Samoens

probleemregulering




par mroutin » 23/05/08, 10:06

Merci pour vos réponses

Ik stuur je deze WE wat foto's.

Routinebeheer
0 x
mroutin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/05/08, 21:44
Plaats: 74, n Samoens




par mroutin » 23/05/08, 21:57

Bonsoir,

Hier is een kleine samenvatting van mijn installatie die sinds maart 2008 draait.

Ik heb een elektrische stapel van het merk Castorama, verticale 300l. En ik heb de indruk dat wanneer ik het bij 40 ° C in zijn onderste gedeelte van water stuur, het regelsysteem er niet aan denkt om de verwarming te activeren. Ik vraag me af of voor hem of de onderkant van de boiler op 40 ° C is, dit komt omdat de bovenkant bijvoorbeeld op 70 ° C is.

Teigetje, hoeveel regel je de warmwatertemperatuur van je elektrische cumulus? De mijne is sowieso relatief laag (<60 ° C). Zou dit het begin kunnen zijn van een verklaring?

Hier is het bijgevoegde bestand in PDF.
Goed om te lezen.
https://www.econologie.info/share/partag ... OMpcSV.pdf
Handboek
0 x
ulyssesourd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 17/04/08, 12:44
Plaats: Doubs




par ulyssesourd » 28/05/08, 12:00

mbroutine,
Terwijl je dood water verwarmt, kost het tijd om de 1500L (meerdere dagen op rij ...) te verwarmen, dus om de efficiëntie te verhogen, denk ik dat de 300m-spoel van 16mm, waarin 'KOUD WATER SANITAIR is voorverwarmd, is te kort in vergelijking met het volume water in uw cumulus (300L). Omdat het volume water dat voorverwarmd is in de spoel een volume heeft van 0.016 * 300 * 3.14 = 15L. Het is beter om ten minste 1 / 4 van 300 liters of 75L te hebben, daarom zou het nodig zijn om ... 1500m buizen van 16mm of 1000m van 22mm te plaatsen of een kleinere stapel te nemen ... met de snelheid van 30L / persoon / dag als je bent 4 en zeer zuinig 120L is genoeg ... Of een ander alternatief, duik in de tank voor dood water, een oude SWW-tank ontdaan van isolatie ...
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

mijn installatie




par tigrou_838 » 28/05/08, 13:28

hallo mroutin

Ik heb je diagram gezien, en ik begrijp niet waarom de thermostaat in je accumulaties niet wordt geactiveerd, is deze goed aangesloten, als je probeert hem volledig in de ene richting te zetten zoals in de andere, kan de weerstand zijn controleren.

als deze is ingesteld op 60graden, moet de thermotast zich in het onderste gedeelte bevinden, deze trigger hebben om de watertemperatuur van 40 naar 60 te verhogen met de weerstand.

Dus om te controleren, de verbinding van de weerstand, de aanpassing, de thermostaat, denk ik liever aan een elektrisch probleem.

Ik heb ook een casto 200l en in serie (voorverwarming) de solar 200l, en alles werkt perfect.

tigrou : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten