De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/01/14, 15:44

Van wie ben jij mijn held! : Cheesy:
Je hebt opnieuw actie ondernomen met betrekking tot je badkamerradiator.
Ik aarzelde om mijn recuperatieve waaier te gebruiken om hem aan te sluiten op een zonnecollector op de zuidgevel van mijn huis.
Vertel me, verwarmt het zelfs je radiator bij het weer?
Ik zie dat het 3 ° C ext verhit, maar het geeft niet wat erin zit?
Kun je maatregelen nemen?
Ik weet dat ik ongeduldig ben, maar hier ben ik aan het wriemelen als een vis.

Bedankt voor de informatie die nodig is om de barraque terug te krijgen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 14/01/14, 16:11

hello,

het verwarmt een beetje als het weer bewolkt is, het hangt er van af of de zon er af en toe uit komt en ook de buitentemperatuur volgt.

het beste is nog steeds de zon, zelfs bij een negatieve temperatuur wordt het buiten warm als de zon de sensor raakt.

1 snelheid op de circulator, plus het is een zeer kortsluiting, gewoon door de muur, het instellen van de thermocontact 35, zodra het draait verandert het in een beetje zon op de sensor.

vooral dat het de badkamer verwarmt die een kleine kamer is, in plaats van de radiator droger handdoek 1000watts.

op dit moment warmt het niet veel op, altijd wolken.

ps: heee pitmix, je hoeft niet het hele huis te breken, alleen een gat van 100 om te doen om de leidingen en de elektriciteitskabel te passeren.

A ++
tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 14/01/14, 16:40

De zonnecollector, je hebt hem gekocht of het is een model "huis" :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/01/14, 16:42

Nee, dat zei ik om een ​​pc extra dun te maken als de jouwe onder de tegels.
Mijn vloer is niet erg recht, dus op een of andere dag moet ik de tegels omdraaien en een patch maken. Die dag ben ik van plan om een ​​pc te installeren op hetzelfde moment.
Voor de radiator is het geweldig om een ​​installatie te zien draaien, omdat ik bij afwezigheid van een pc thuis dacht: doe niet wat je hebt gedaan.
Ik vraag me af of het echt nodig is om een ​​expansievat te plaatsen en het circuit op te blazen naar 2,5Bars.
Het glycolcircuit van mijn zonneboiler is 's nachts bij 0bars en stijgt niet boven 2Bars bij fel zonlicht. Certe Ik heb een expansievat maar het is alleen opgeblazen met 0.5bars.
Van tijd tot tijd draai ik mijn circuit in de volle zomer in de open vaas-modus.
Aan de bovenkant van de sensoren heb ik een ijzeren kist (babymelkpoeder) aangesloten op een klep die dienst doet als een vaas die open staat voor buiten. Het is om het circuit te debulllen.
Ik zeg tegen mezelf dat met de kleine vloeistof in je circuit een veiligheidsklep en een blikje recup volstaan ​​zou worden voor het geval dat.
Leeg je het in de zomer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 15/01/14, 09:00

hallo, de sensor, ik was al een tijdje geleden hersteld, in een winkel die niet meer wilde, voor een heel erg lage prijs.

voor het circuit, geef ik er de voorkeur aan om in gesloten glycol te draaien, in de cicuit is er min of meer 5 liter, voor de winter in het oosten is het beter, de zomer die ik niet leeg, in de zomer wanneer er is wolken en temperatuur onder 14 ° het systeem draait toch een beetje.

zoals de winter, het blijft altijd op 2bars.

dit zal het huis verwarmen met de deur van de badkamer open, en natuurlijk niet om de vloerverwarming om te draaien.

voor mijn pc had ik al eerder het werk gedaan, 4-stukjes, ik brak de scheidingswanden om een ​​stuk 50m2 te maken, een eerste kleine régreage om ze op hetzelfde niveau te plaatsen, dan pijpen en dan in vergetelheid om ze te verdrinken pijpen en uiteindelijk lijmen en betegelen.

en voor de voortzetting van de tanks van 800litres, hier is een foto gemaakt gisteravond met mijn telefoon.

Beeld

A ++

tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 15/01/14, 13:52

Hallo tigger
Ik heb precies dezelfde configuratie als jij voor de grote kamer van 50m2 omdat ik ook de muren, keuken, gang en slaapkamer heb gebroken, maar met geglazuurde tegels.
Ik zag dat ze Howatech bij leroy M verkopen ... het zijn 5m2-kits uitbreidbaar tot 15m2 die in de plaats van de radiatoren ontstaan. Heb je dit gedaan of heb je iets gedaan als een traditionele pc?
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 15/01/14, 15:48

hello,

voor het betegelen deed ik alles met een elektrische hamerburineur, een soort grote boormachine.

het waren oude tegels en ik had vier verschillende soorten, niet hetzelfde niveau.

Ik had rechtstreeks naar de fabriek besteld om een ​​prijs te krijgen.

zonder centrale verwarming heb ik twee normale sanitairverpleegsters met circulatiepomp, thermostaatkraan grote doorgang enz ... gemaakt, zoals traditionele pc op warmtepomp.

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 15/01/14, 15:58

en hier is mijn laatste kleine DIY, 100w paneel volledig autonome solar tracking voor eigen gebruik, doe mee met wat er in de garage hangt en veel recup.
Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/01/14, 07:48

Hallo tigger
Ben je van plan om de motor uit te rusten om een ​​autonome solar tracker te maken?
Ruitenwissermotoren? Realiseert u zich het elektronische circuit zelf?
Wat ik tot nu toe op internet heb gezien, is onbetaalbaar in termen van prijs.
Thuis had ik dat graag gedaan, maar met een spiegel om de noordkant van het huis te verlichten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

De zonne-installatie hout Tigger met thermische buffer




par tigrou_838 » 16/01/14, 09:03

hallo, het is al gedaan, kijk naar de laatste foto, we zien de micromotor, (die werkt tussen 1 en 6volt) geen elektronica, de twee cellen zijn tegen elkaar gemonteerd, of tegen achteraan zo Oost en West, het aansluiten en tegengestelde pole, dat wil zeggen het grootste deel van het Westen zeggen op de cel onder het oosten cel en het minst van het Westen op de cel in de cel, en de motor.
Omdat de twee cellen nooit tegelijkertijd de zon zullen ontvangen en elke cel een zekere weerstand heeft, is het allemaal goed voor de motor.
Ik transformeer een oude servomotor van gereduceerd model om deze in de plaats van de motor te plaatsen.
dit soort systeem kan zich ook aanpassen aan een spiegel.
het is als alles, er is een minimum aan zon nodig om te draaien en ook wrijven najagen.
en ik moest ook op het net en in mijn boeken kijken, maar vond niets eenvoudiger dan wat ik net deed.
het is geweldig als er maar een zonnestraal is en je de motor langzaam kunt zien rennen om de zon in te halen.

A+

tigrou
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 67 gasten