Een zonne thuisbasis van bijna autonome thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Een zonne thuisbasis van bijna autonome thermische buffer




par Christophe » 22/04/08, 21:16

Hier is de videopresentatie van een "prototype" en bijna autonoom zonnehuis met een groot thermisch kussen.

Een zonnewoning met thermische buffer in de buurt van 30 000L. De kosten worden ongetwijfeld onderschat vanwege de samenwerking met de universiteit (studies die niet tegen de reële marktprijs zijn gefactureerd).


Videorapport om hier te zien: https://www.econologie.com/telechargeme ... allemagne/



Bewerken, meer info en links over energieopslag: verwarming-isolatie / storage-de-la-warmte-t9878.html

De meest economische manier om energie op te slaan (bij lage T °) is in water ... om verschillende redenen:

a) Goedkoop zowel de opslagtank als de wisselaars dan het watervolume (1m3 van water is goedkoper dan 1 m3 van zand)
b) het water heeft een natuurlijke convectie die de warmtewisselingen verbetert (ga op zoek naar convectie in kiezels of zand ...) en vereist geen ingewikkelde wisselaars

De rest is een beetje intellectuele masturbatie ... de kiezelsteentunnels die de lucht verwarmen het werkt 2 dagen (ik karikatuur maar niet te veel) en wanneer ze "werken" is dat omdat ze worden gebruikt in huizen zeer goed thermisch ontworpen vanaf de constructie ... en uiteindelijk is het meer een Canadese put dan een thermische buffer ...

Voor de rest, zoek op "thermische buffer": search.php

Stempel voor hout:
verwarming isolatie / isolatiebuffer warmte-en-kookplaat een houten-t1973.html
verwarming isolatie / wood-energie berekeningen door volume-of-a-ballon-buffer-thermische-t4267.html

Zonne-huis in Fribourg:
https://www.econologie.com/telechargeme ... allemagne/
Solar-thermische / a-huis-a-solar-thermische buffer-bijna-zelf-t5233.html

Installatie van Tigger in Moselle:
Zonnethermische / zonne-installatie the wood-of-Tigger-met-buffer thermische t5200.html

In de Ardennen:
Solar-thermische / foto-house-zonnepanelen-a-high-power-t5283.html
Zonne-thermische / thermische zonne-buffer optimalisatie-en-reparatie-t4517.html

... Etc etc ...

Lees ook het belangrijke onderwerp op de energieopslag door plantaardige olie
Dernière édition par Christophe de 23 / 11 / 11, 13: 59, 3 keer bewerkt.
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53

Re: Een zonnewoning met bijna autonome thermische buffer




par jc-Tergal » 22/04/08, 21:35

Christophe schreef:ps: hoeveel kost de "tank" zelf (geïnstalleerd) volgens jou?


in Frankrijk of in een ander land? Omdat het in Frankrijk 2000 € HT en 2350000 € TTC kost : Cheesy:

cool in alle gevallen dit huis en de prijs is niet al te slecht en meer !! zelfs als het nog steeds een som is
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 22/04/08, 21:40

Ben c de prijs (HT) van een nieuw traditioneel huis met olieboiler ... in Frankrijk ...

Voor je grap HT / TTC begreep ik het niet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/04/08, 00:03

Uitgelicht

Maar een watertank heeft onderhoud nodig en de dag dat hij doordringt ...

Ik zou liever een betonnen massa kiezen van meerdere m3 met ingebedde buizen, bijvoorbeeld in kruipruimte + versterkte isolatie

bijvoorbeeld voor een huis op de begane grond + verdieping van 75m² op de grond
een volume van 50m3 beton vertegenwoordigt slechts een goed geïsoleerde "plaat" van 60 cm dik, met de bijkomende mogelijkheid tot opslag bij hoge T °

Ik ga liever voor 5x4 m² x2m hoog, dus er zijn minder verliezen. het is berekend.

Uiteraard is de soortelijke warmte van beton 880 J / kg.K of 1.9 KJ / litre.K ie 2 keer minder volume dan water (4.18 KJ / kg.K)

hoeveel kost het concrete m3? Oh dat gaat over 100 € de M3-tol of 25 € als we het doen, of ...
Nou laten we zeggen dat ik lui ben, het is 50 3 m5000 € schepen zonken, waarschijnlijk goedkoper dan de tank 28m3 !! je kunt zelfs 100m3 voor een prijs pushen en jezelf een uitzonderlijke autonomie gunnen

in relatie tot het oppervlak van de sensor, natuurlijk
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 23/04/08, 00:53

Christophe schreef:Ben c de prijs (HT) van een nieuw traditioneel huis met olieboiler ... in Frankrijk ...

Voor je grap HT / TTC begreep ik het niet ...


een prop van onbekenden op de garages ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

zonnewoning




par tigrou_838 » 23/04/08, 09:45

hallo allemaal,
het is de reserve van water, en veel zonne-calorieën, goed gecentreerd in het huis voor de verliezen en de vertraging van de diffuse warmte,
het is min of meer het ideale solaire huis.

niet gemakkelijk aangepast aan onze kleine shit bouw huizen (materialen, isolatie, enz ...) in Frankrijk.

ps: : Cheesy: het mist de foto van de grote 4x4 voor de deur. : Cheesy:

tigrou
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/04/08, 10:26

Gewoon om een ​​zonne-simulatie te maken voor een accommodatie van 150m² de buurt van Parijs, voetafdruk 10x7.5m, verwarming door stralingspanelen, U van 0.2 muren W / m²K, U van 1.2 beglazing W / m²K

70m² van 30m3-sensoren en opslag van water of beton 60m3

Dit is een selectiesoftware voor de ECS die ik heb aangepast aan verwarming volgens de DJU

versie 1
70 kantelbare vlakke sensoren ° Zuid-oriëntatie
Beeld
Resultaat: 76% zonnedekking
Beeld

versie 2
70 inclinatie vacuümsensor ° Zuid oriëntatie
Beeld
Resultaat: 100% zonnedekking
Beeld

merk op dat de zonne-dekking daalt tot 96% met 10m3-opslag

Dit is zonne-energie omslag
je moet maand na maand kijken en ontdekken dat het onmogelijk is om 100% van de behoeften tussen december en januari te dekken

Het belang van vacuümsensoren is logisch voor verwarming in de winter

Er is ook een manier om deze resultaten te verbeteren met:
- het gebruik van een Canadese bron op 5m diepte, T ° stabiel tussen 13 ° C en 16 ° C
- het gebruik van direct zonlicht voor betere opslag
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 23/04/08, 10:57

Capt_Maloche schreef:Ik zou liever een betonnen massa kiezen van meerdere m3 met ingebedde buizen, bijvoorbeeld in kruipruimte + versterkte isolatie


Ik had meer aan een hybride systeem gedacht: een begraven en geïsoleerd "zwembad", niet noodzakelijkerwijs onder het huis gelegen, gevuld met kiezelstenen en warmteoverdrachtsvloeistof. Allemaal geleverd door wisselaars aan de inlaat en uitlaat. Deze oplossing zou het voordeel hebben dat er slechts een "kleine" hoeveelheid vloeistof (water, glycolen, olie, enz.) Wordt verschaft in verhouding tot het volume van de tank, en zou vooral temperatuurbewegingen in de tank bevorderen. , zonder meer of minder geoptimaliseerde slakken in een betonmassa te hoeven maken om een ​​homogene temperatuur door het hele blok te hebben ...

Capt_Maloche schreef:
Uiteraard is de soortelijke warmte van beton 880 J / kg.K of 1.9 KJ / litre.K ie 2 keer minder volume dan water (4.18 KJ / kg.K)



Kun je vertalen in begrijpelijke termen? Bedoel je dat de temperatuuropslagcapaciteit van beton de helft zou zijn van die van water ???
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/04/08, 11:01

louphil schreef:Kun je vertalen in begrijpelijke termen? Bedoel je dat de temperatuuropslagcapaciteit van beton de helft zou zijn van die van water ???


ja, water is een van de bekendste koelvloeistoffen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 23/04/08, 11:04

Mooie Captain Berekeningen!

Voor Louphil, ja, voor een bepaald volume en een gegeven temperatuurvariatie, slaat water 2 op of verdeelt het meer thermische energie dan beton. : Idee:
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 111 gasten