Een zonne thuisbasis van bijna autonome thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/07/08, 10:14

Hallo,
En de kiezels? gevangen in een rivier? niet goed :?
0 x
KRETA
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 24/07/08, 08:21
Plaats: toulouse




par KRETA » 25/07/08, 10:18

dat de T° van de "put" daalt tot 10°C


Nee, door feedback op meerdere huizen = eind februari = 14°C tot 17°C...

Aan het einde van de zomer is de temperatuur van het land ongeveer 25°C tot 28°C, afhankelijk van het oppervlak van de veranda of de luchtsensor

daarom langzame voorraadafbouw gedurende 3 tot 4 maanden in de winter van 26°~28°c tot 17°C ~15°C..

de 150 m3 kiezels zullen in 1/8 of 13% van de jaarlijkse verwarmingsbehoefte voorzien


Ik ben geen fan van "kiezelpoelen" en ik plaatste liever loopgraven op afstand in de dijk van het toekomstige huis
en uiteindelijk hebben we een natuurlijk reservoir van 250 tot 300 m3 compacte aarde met een beter beheer van de faseverschuiving van de thermische golf.

dit type opslag voorziet in ruim een ​​derde van de verwarmingsbehoefte en de helft van de airconditioning (aanzienlijk in het zuiden
westen...)

bij een dakdefect, zijn deze lineaire verliezen echt zo belangrijk?


Ja, 56 ml muur die de isolatie overschrijdt en 20 cm dik is gelijk aan 11.8 m2 ongeïsoleerde muur!

om nog maar te zwijgen van het feit dat de isolatie op het dak slechts 16 cm steenwol is, wat had kunnen worden verhoogd tot 24 of 30 cm omdat de dak/muur-verhouding hoog is

Met een betere isolatie zouden we onder de 25KWh/m2/jaar zijn gekomen inclusief ECS..

Beeld

Beeld


de gruwel, met de bullshit van de aannemer, dat mijn cliënt de aanval opgaf, te gehaast om daar te wonen, zonder opschudding te veroorzaken..
Beeld

de loopgraven, in plaats van een kelder vol kiezels te graven!

Beeld

Beeld

diep, he?? en midden augustus was het koud binnen. .
we plaatsen 80 cm kiezelstenen in de hoogte + polyaan + PVC-buizen om de lucht te brengen / herstellen die in 5 ml kiezelstenen is gereisd met een snelheid van 0.1 ms..
0 x
Zon + massa + ruimte, de sleutels tot bioklimatisme.
KRETA
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 24/07/08, 08:21
Plaats: toulouse




par KRETA » 25/07/08, 10:34

lejustemilieu schreef:Hallo,
En de kiezels? gevangen in een rivier? niet goed :?


Gewoon besteld bij een bedrijf en je hebt sowieso maar 6 tot 8m3 nodig voor een huis van 125m2 woonoppervlak (schone 50/80mm opgerolde kiezels

en GEEN 150 tot 250m3 kiezels voor "fans" van zwembaden gevuld met kiezels om onder het huis te plaatsen!!!

het is de vaste grond die de warmte opslaat rond de gelts die alleen dienen als warmtewisselaar, in de ene of de andere richting, en deze "tunnels" gevuld met gaets zijn een economisch alternatief voor 100 tot 150 ml PP of zandsteen buizen die had moeten worden ingevoerd voor lucht-aarde-uitwisselingen ..
0 x
Zon + massa + ruimte, de sleutels tot bioklimatisme.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/07/08, 11:25

Bedankt voor de foto's, zeer informatief.

dus 30% van de verwarmingsbehoefte dankzij regeneratie door de veranda in de regio Toulouse, en iets minder in de regio Parijs. Het is helemaal niet slecht!

maar het defect van dit systeem is dat wanneer je verkoeling nodig hebt op het hoogtepunt van de zomer, je op dit moment de "put" laadt om hem op T° te brengen, het is een geweldige berekening van de traagheid
anders zouden er 2 onafhankelijke nodig zijn.

bij koudebruggen geldt dat als de buitenschuifwanden van binnenuit geïsoleerd zijn, de schade beperkt blijft

Heeft u andere projecten van dit type uitgevoerd / in uitvoering?
Dernière édition par Capt_Maloche de 25 / 07 / 08, 11: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/07/08, 11:31

Ik hoorde van thermische bufferopslag in steenkiezels...Het heeft nooit goed gewerkt...

Maar het was niet in het zuiden van Frankrijk. (moet je opwarmen in het zuiden??? :D). Het was Guidi die me erover vertelde. Dus misschien was het in België.

In jouw geval lijken de kiezels meer op zichzelf te fungeren als uitwisselaars (huis-kelderuitwisselingen) dan als echte thermische buffers.

Wat is de CP van de kiezelstenen die je gebruikt in vergelijking met water?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/07/08, 11:34

Kreta zal nauwkeuriger antwoorden, maar ik heb mezelf gebaseerd op beton, dat 2 keer minder is dan water in volume
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/07/08, 11:40

Nou, ik denk dat er nog een voordeel is met de kiezelstenen: er kan lucht tussen circuleren en daardoor vind je een soort natuurlijke convectie die waterkussens hebben.

Voor de betonnen thermische pad hadden we het er al over gehad en je weet dat ik het niet met je eens ben :) 8)

"Thermisch beton" brengt veel problemen met zich mee: thermisch en mechanisch (dilatatie) maar ook kosten...

Vraag: waar is vloerverwarming van gemaakt? Is het speciaal beton?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/07/08, 11:50

Christophe schreef:Voor de betonnen thermische pad hadden we het er al over gehad en je weet dat ik het niet met je eens ben :) 8)

Vraag: waar is vloerverwarming van gemaakt? Is het speciaal beton?


Het is uw recht :D , en ik weet niet zeker of ik het op een dag zal gebruiken, ik simuleer voorlopig en zoek naar een manier om een ​​maximum aan calorieën te verzamelen

Verwarmde betonvloeren worden "sterker" in cement gedoseerd, er wordt fijn zand gebruikt en er wordt een speciale hulpstof gemengd om het mengsel vloeibaarder te maken en perfect te hechten aan alle warmtewisselende oppervlakken.

door het vloeibaarder te maken, wordt voorkomen dat het trilt om luchtbellen te verdrijven
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 25/07/08, 11:56

Ben vui gelukkig dat we het recht hebben om het oneens te zijn!!

Desalniettemin, als je op een dag durft (zelfs een prototype), zou ik benieuwd zijn naar de resultaten.

Ok voor pc's, dus het is niet erg specifiek beton. Van wat ik begrijp is het vooral de vlakheid waar we naar op zoek zijn en het jagen op luchtbellen (logisch), niets bijzonders dus ter hoogte van het beton tegen de uitzetting?
0 x
KRETA
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 24/07/08, 08:21
Plaats: toulouse




par KRETA » 25/07/08, 12:08

maar het defect van dit systeem is dat wanneer je verkoeling nodig hebt op het hoogtepunt van de zomer, je op dit moment de "put" laadt om hem op T° te brengen, het is een geweldige berekening van de traagheid


In het voorjaar liggen de mediaan 300m3 tussen 15 en 17 ° C en het duurt 3 maanden om de temperatuur tot meer dan 25 ° C te verhogen

de lucht die uit de kiezelstenen komt, blijft dus tot half juli, eind juli onder de 26°C

Boven de 26°C wordt de opslag niet gestopt maar wordt de lucht niet meer door het huis geleid maar rechtstreeks naar de luchtsensor of de veranda

anders zouden er 2 onafhankelijke nodig zijn.


Een prestatie in deze richting zal leu hebben in Hte Savoie met de oprichting van twee onafhankelijke roltunnels, de ene "koud" en de andere "heet" om meer flexibiliteit te hebben bij het beheer van opslag / voorraadafbouw

in feite is het een externe Canadese bron die wordt geassocieerd met een reeks van deze tunnels van kiezelstenen ("heet")

hierbij een installatie van "tunnel" kiezelstenen alvorens opgevuld te worden door verdichte lagen aarde + all-terrain, het type was van plan een "pool" gevuld met kiezelstenen te maken maar realiseerde zich al snel dat de 180m3 kiezelstenen hem zou duur zijn; daar zette hij slechts 12m3 ... als wisselaars

De werken eind juni voltooid

vorige week was de lucht die uit de rollen kwam op 16 ° C ...

Beeld

Bijgevoegd is een standaardplan voor de verdeling van de sleuven onder de plaat
Beeld
0 x
Zon + massa + ruimte, de sleutels tot bioklimatisme.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten