Geconcentreerde zonne-thermische centrales

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 26/01/16, 16:06

Om (zeer) vrij te parafraseren Goebbels, "als ik een zin als deze hoor: "werken voor het welzijn van het milieu", zet ik mijn helm af (Inside akoestische bescherming). : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/01/16, 16:15

Uh het is niet nodig om mest te parafraseren he!

En waarom schokt deze zin je?

Misschien is dat niet zo?

Hernieuwbare energie is niet de toekomst van de mensheid? En mogelijk het slechtste klimaatniveau redden?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 26/01/16, 16:42

Maak je geen zorgen, ik heb geen betere mening over dit trieste personage, het was gewoon een vorm van eigenzinnige humor... Ik heb het niet eens over een pistool gehad... 8)

In principe zou ik het met u eens zijn als de doelstellingen van dit bedrijf radicaal anders zouden zijn dan die van de zogenaamde "klassieke" bedrijven, maar het is dezelfde logica van accumulatie van abstracte waarde die van toepassing is, alleen een nieuwe commerciële benadering van de verkoop van het product , zonder veel succes, want het kan alleen werken dankzij een continue instroom van subsidies en oninbare leningen...

Il est possible que des modes de captations énergétiques moins répugnants soient l'avenir (?), mais il ne faut pas oublier que leur usage restera le même que les sources classiques, avec un problème majeur en plus: l'énergie solaire présente deux énormes nadelen.
De eerste is dat de directe vervuiling ervan wordt verminderd, waardoor de groei wordt gestimuleerd, een interne noodzaak van ons type economie.
De tweede is dat energie het middel is dat door onze soort wordt gebruikt om de levensomstandigheden op aarde te vernietigen, maar de hoeveelheden zonne-energie zijn onuitputtelijk en onuitputtelijk...

Dus wat voor velen een formidabele troef lijkt, vormen voor mij bedreigingen die heel reëel zouden zijn, als ze de kans zouden krijgen om zichzelf op te leggen.

Ik zou ook uw mening delen als, in het kader van een maatschappelijke verandering, de nagestreefde doelstellingen opnieuw zouden worden beoordeeld, maar het is waarschijnlijk te laat, aangezien de mentaliteit is veranderd en nu te ver vervreemd is van hun gadgets om iets anders te overwegen... en dat aan de andere kant kan het bestaande systeem niet langer gebruikt worden, zelfs niet tijdelijk, om echte energiealternatieven te bouwen en niet om deze zielige "energietransitie" te bewaren naast andere formules van hetzelfde water, zoals "selectieve sortering"! (sic)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/01/16, 17:05

Ahmed schreef:In principe zou ik het met u eens zijn als de doelstellingen van dit bedrijf radicaal anders zouden zijn dan die van de zogenaamde "klassieke" bedrijven, maar het is dezelfde logica van accumulatie van abstracte waarde die van toepassing is, alleen een nieuwe commerciële benadering van de verkoop van het product , zonder veel succes, want het kan alleen werken dankzij een continue instroom van subsidies en oninbare leningen...


Geld is de zenuw van oorlog... inclusief economische oorlogsvoering!

Als een bedrijf de samenleving kan laten evolueren naar een koolstofvrije samenleving en tegelijkertijd geld kan verdienen voor zijn groei (en zijn aandeelhouders), zie ik niet in wat het kwaad is? Het is altijd beter dan een bedrijf dat zijn groei inzet op de plundering van natuurlijke hulpbronnen of de vergiftiging van mensen (junkfood, chemicaliën, enz.)

Geconcentreerde zonne-energie kan winstgevend zijn zonder subsidies (Desertec-project)...zonne-PV is dat net geworden in Frankrijk (vanaf 70 €/MWh!)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 26/01/16, 17:30

Geld is de zenuw van een oorlog die we allemaal zullen verliezen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/01/16, 17:50

Als we elk jaar slechts 0.1% van het BBP van de wereld zouden injecteren in de ontwikkeling van zonne-energie... denk ik niet dat de mensheid zou verliezen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 26/01/16, 17:55

je weet dat Ahmed afneemt... :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 26/01/16, 17:56

Botercroissant?

Muhahahahhaha...Sorry dat ik wegga...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 26/01/16, 19:44

nee, zonne-aflopend! :D
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 26/01/16, 19:51

Al heel vroeg was ik op de afnemende maan, maar in die tijd maakte het geen deel uit van het gebruikelijke vocabulaire...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 104 gasten