Thermische zonne-energie: een referentiesite

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
louis266
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/10/05, 15:42

Registratie




par louis266 » 21/03/06, 15:13

Hallo, eindelijk heb ik me net aangemeld, je hoeft alleen je wachtwoord en je e-mailadres in je profiel te wijzigen
Ik zal u uw contactgegevens per e-mail sturen. GR
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 07/04/06, 19:01

Goedemorgen.

Ik heb net het onderwerp gelezen.
Ik ben ook geïnteresseerd in het bouwen van een sanitaire boiler. Ik zag dat je tinsolderen wilde maken, daar twijfel ik aan, ik weet niet of het tin bevriest (en het stoort me omdat het enige solderen dat ik kan doen is is tin)

Heb je hierover info?
0 x
Mike.be
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 12/02/06, 18:04




par Mike.be » 07/04/06, 21:32

Hallo bever,

Ik ben zelf geïnteresseerd in de realisatie van een zonnestelsel naast (in de economie) van een condenserende gasketel voor sanitair en voor vloerverwarming die al wordt uitgevoerd.

Wat tinverkopers betreft, houdt geen van hen de gel vast, bovendien houden geen pijpen de gel vast.

Hier is een link die een automatisch afvoersysteem verklaart, geen vorstprobleem lijkt het.


http://www.izen.be/combi.php?lng=fr&show=floor

Ik zou graag de mening van de experts hierover willen hebben forum.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 07/04/06, 21:49

Goedemorgen.

Ik heb dit systeem van "legen" van het circuit in geval van vorst al gezien, wat mij verstandig lijkt, op één detail na, lijkt het me interessant om het circuit te legen zodra de temperatuur van de sensor lager is dan de tank temperatuur.

Voor de gel had ik het niet over het barsten vanwege het water, wat voor mij vanzelfsprekend lijkt. Ik heb gehoord dat het blik brak bij ijskoud weer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/04/06, 00:26

Thuis brak de gel nooit het tinsoldeersel. Mijn 40 m2 watersensoren zijn volledig gesoldeerd met tin en ik heb nog nooit meer dan 20 jaar een probleem gehad.
Mijn automatisch ledigingssysteem is heel eenvoudig. De circulator duwt het water opgeslagen in een kleine tank in de collectoren. Zodra de circulator stopt, stroomt het water door de circulator en bereikt het opnieuw de tank. Met andere woorden, wanneer de circulator niet werkt, zijn de sensoren leeg, dus geen probleem om gewoon water aan te zetten bij koud weer.
We zien de 2 batterijen van sensoren (elk 20 m2) rechts van het dak op mijn avatar. De rest zijn luchtsensoren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 08/04/06, 00:45

Bonsoir
Een circulator circuleert water aanwezig in een circuit.
Brengt het geen kolom water op?

Heeft u voor automatische lediging een luchtinlaat bovenaan nodig (een klep)? Maar buitenlucht komt de leidingen binnen en kan het interieur van de absorbers snel corroderen?
Perrier adviseerde om met stikstof te vullen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/04/06, 10:42

Mike.be schreef:Hier is een link die een automatisch afvoersysteem verklaart, geen vorstprobleem lijkt het.


Nou, wat betekent dat we niet op deze zonneverwarming kunnen rekenen wanneer we de + caloriebehoefte (T ° onder 0) hebben, maar zonneboilers "werken" (warmte verzamelen door straling) onder 0 .. ..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/04/06, 10:44

Cuicui schreef:Bij My 40 m2 watersensoren zijn volledig gesoldeerd met tin en ik heb nog nooit meer dan 20 jaar een probleem gehad.


40 m2 ?? Verwarm je een olympisch zwembad ???
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 175
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 08/04/06, 11:17

Econology schreef:
Mike.be schreef:Hier is een link die een automatisch afvoersysteem verklaart, geen vorstprobleem lijkt het.


Nou, wat betekent dat we niet op deze zonneverwarming kunnen rekenen wanneer we de + caloriebehoefte (T ° onder 0) hebben, maar zonneboilers "werken" (warmte verzamelen door straling) onder 0 .. ..


's nachts geen zon => ijskoude leidingen ...
u start de pomp alleen als de sensortemperatuur hoog genoeg is om de vloeistof niet te bevriezen
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/04/06, 11:21

Het kan -10 ° C zijn en u kunt energie verzamelen met uw thermische zonnepaneel. Met dit automatische afvoersysteem moet u er niet op rekenen ...

Trouwens, het lijkt mij dat fotovoltaïsche zonne-energie altijd een interessante kracht hebben vanwege de "helderheid" van de koude lucht ondanks de minder significante neiging en zonneschijn ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 141 gasten