Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 04/07/16, 23:51

Moué...capaciteit vermenigvuldigd met 10, het is een heel (te??) mooie technologische sprong...dus ik wacht af wanneer het zal worden uitgebracht en tegen welke prijs?

De belemmeringen zullen talrijk zijn, aangezien dit het risico inhoudt dat de bestaande markten worden verstoord!

ps: de brandstofcel waar we het ook al 20 jaar over hebben...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par izentrop » 05/07/16, 08:36

Ja natuurlijk, maar het is veelbelovender dan het maken van vloeibare brandstof op basis van waterstof, ook al halen we standaard maar 1000 Wh/kg, omdat de cyclus veel korter is.
Dit is ook de reden dat de brandstofcel niet doorprikt.
De gecombineerde energieopbrengsten van diwaterstofsynthese en compressie of vloeibaarmaking zijn laag.
Diwaterstof is geen primaire energiebron; het is een energiedrager.

Nanotechnologieën maken het mogelijk om onoverkomelijke barrières op het gebied van conventionele technologie te overwinnen. We kunnen denken dat de evolutie vrij snel zal gaan. Zeker is dat het individu met zijn verstelbare moersleutel en zijn multimeter nogal gezakt is in deze race voorwaarts.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par chatelot16 » 07/07/16, 19:16

izentrop schreef:Chatelot16, onderhoud opladen bestaat.

dit is het bewijs dat de batterijen verlies hebben

een loodzuuraccu kan in een maand tijd tot 10% van zijn totale capaciteit verliezen, dit kunnen we uiteraard compenseren door onderhoudskosten... maar de opslag gaat volledig verloren als het de bedoeling is om van zomer tot winter opslag te bieden: zijn goed voor een maand; en het is de enige die ik tegen een redelijke prijs vind

de waterstofelektrolyse-compressiewarmtemotorketen presteert nogal slecht, dus minder goed dan een kortetermijnbatterij, maar geen extra verlies als je jarenlang een hoeveelheid noodenergie wilt besparen

een generator kan multi-fuel zijn: waterstof methaan en benzine, dus veelzijdiger dan een brandstofcel die alleen op waterstof werkt....een waterstofcompressor kan ook voor methaan gebruikt worden...het is ingewikkelde en dure apparatuur die kan voor meerdere doeleinden gebruikt
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par izentrop » 08/07/16, 11:31

De natriumionbatterij zou een rendement van 97% mogelijk maken, tegen lagere kosten omdat de technologie veel eenvoudiger is dan die van natriumzwavel. Een andere manier die op langere termijn nog zuiniger is: de natriumionenbatterij in een waterig medium zou een groot aantal cycli kunnen bieden tegen bijzonder lage kosten. Maar voorlopig heeft alleen het natriumion in een niet-waterig medium voldoende technologische volwassenheid om te wedden op de ontwikkeling van de batterij binnen 5 tot 10 jaar.
http://www.observatoire-energies-entrep ... uvelables/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Obamot » 08/07/16, 12:24

Uitstekend nieuws dat deze natriumbatterijen. Voor de prijs van zout zullen we er batterijen van krijgen voor € 15,- zodra het competitiespel zijn werk heeft gedaan (ook al is het helaas voor andere concurrenten) : Cheesy:

Hierdoor zullen de aanschafprijzen van elektrische voertuigen op de langere termijn sterk dalen.

Andere waarschijnlijke voordelen:
— geen explosiegevaar zoals bij benzineauto’s en loodaccu’s.
— betere hanteringsveiligheid (geen bijtend zuur dat per ongeluk zou lekken).
— kleine risico's voor het milieu.
– waarschijnlijk veel lichter dan alles wat we tot nu toe hebben gekend, dus minder beperking van het energieverlies voor het transport van het eigen gewicht van de batterij, via een verlies van de relatieve capaciteit om dit te doen, en wat de actieradius veel minder zou moeten verkleinen van het voertuig.
— gemakkelijke recycling en het feit dat een zout zeer stabiel is (als gevolg van de eindigheid van chemische reacties...).
– wat mij doet zeggen dat er een sleutelregeneratiesysteem zou kunnen zijn, of beter nog, we zouden onze batterij laten bijvullen terwijl de envelop gewoon zou worden verzonden (of een uitwisselings-/rotatiesysteem zoals lege glazen flessen).
– uitstekend nieuws voor de opkomende landen, die vanwege de kosten en het onderhoud vaak grotendeels verstoken zijn van geavanceerde technologieën. Daar zullen de kosten uiterst beperkt zijn.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par izentrop » 11/07/16, 16:33

Elk jaar dient het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum Saft Bordeaux tussen de 6 en 16 patenten in. Momenteel werkt hij aan twee toekomstige technologieën. Natrium-ion, dat het voordeel heeft dat het de kosten van de batterij verlaagt, maar de prestaties niet verbetert. En lithiumzwavel, dat het mogelijk maakt de energiedichtheid te verdubbelen, en ideaal lijkt voor de ruimtevaartmarkt.

Maar hun prijs suggereert dat ze nog niet klaar zijn om in onze auto's te arriveren. Houd er dus rekening mee dat Bolloré Bluecars batterijtechnologie gebruikt, die dateert uit de jaren negentig...
http://www.sudouest.fr/2016/03/18/saft- ... 57-705.php
0 x
jolvil
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/06/09, 14:45

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par jolvil » 06/09/17, 23:13

Als je aan de slag wilt met de productie van waterstof op zonne-energie, nodig ik je uit om lid te worden van de Hydrogen Now-groep op Facebook. Clément Boury deelt zijn ervaringen met zelfconstructie voor de productie van waterstof in elektrolyse uit fotovoltaïsche sensoren. Het is spannend en het laat zien dat het heel goed mogelijk wordt!
https://www.facebook.com/groups/1669937283254176/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 06/09/17, 23:59

En voor degenen die geen Facebook hebben? Omdat er nog...
0 x
jolvil
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/06/09, 14:45

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par jolvil » 07/09/17, 19:13

Ik maak geen reclame voor Facebook, verre van dat, ik zal nogal onwillig zijn, maar Clément heeft voor deze manier van communiceren gekozen, er zijn ook mensen die geen internet hebben, mensen die geen computers hebben, mensen die dat niet hebben elektriciteit en het spijt mij zeer voor hen die geen toegang zullen hebben tot deze waardevolle informatie. Vat mijn opmerking niet verkeerd op. : Mrgreen: Het belangrijkste is om de ervaring van deze groep te delen https://www.facebook.com/groups/1669937283254176/
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par BaudouinLabrique » 23/02/18, 16:39

Christophe schreef:
izentrop schreef:Wat voor waterstof? Tot op heden is er geen echte oplossing voor hergebruik kosten.
Het enige "winstgevende" gebruik van H2 is de ruimte :)


De situatie begint te veranderen; in België zal later dit jaar een omkeerbare brandstofcel operationeel zijn.

Nadat ik mijn oude habitat met positieve energie (water, elektriciteit en verwarming) heb gemaakt, heb ik het project om van het elektriciteitsdistributienetwerk af te komen dankzij de autonomie die een omkeerbare waterstofbrandstofcel zou bieden.

Details van dit project (uw suggesties zijn welkom)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten