Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 30/06/16, 11:12

Eh... kun je de vraag herhalen???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Obamot » 30/06/16, 14:34

Er is ergens een video met Jean-Luc die alles uitlegt (misschien zelfs in de draad) Ik kon het niet vinden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Opnieuw:




par chatelot16 » 01/07/16, 11:44

Christophe schreef:
vincent27 schreef:opbrengst * opbrengst * opbrengst * ...
Ik denk dat er uiteindelijk niet veel over zou moeten zijn in vergelijking met het geïmplementeerde systeem.


Daar ben ik het mee eens, maar ik voeg er een keerzijde aan toe: als je uitgaat van "gratis" energie, de zon in dit geval, is het begrip opbrengst veel minder belangrijk dan uitgaan van niet-hernieuwbare energie. Het rendement van de bron naar de oliemotor is bijvoorbeeld ongeveer 70% (30% verlies = kosten van winning, raffinage en distributie, olieoorlogen NIET INBEGREPEN), met een gemiddeld motorrendement van 25%, het uiteindelijke wielrendement is 0.7 * 0.25 * 0.85 (transmissieverliezen) = ongeveer 15%.
Het is ook erg laag.

De identieke berekening kan worden gemaakt voor elektrische auto's en ligt in dezelfde orde van grootte ondanks een ingebouwde motor die 90% rendement heeft (het grootste deel van de verliezen bevindt zich op het niveau van de kerncentrale die een opbrengst heeft van orde van 35% en verliezen in leidingen tijdens transport)

Laten we teruggaan naar Perrier: het begrip terugkeer is naar mijn mening van weinig belang.
In feite volstaat het om het oorspronkelijke vermogen (vangoppervlak) iets te verhogen om de uiteindelijke bruikbare energie te vergroten.

Maar natuurlijk moet het begrip opbrengst in aanmerking worden genomen voor een berekening van de winstgevendheid (maar goed zolang we rekening houden met de indirecte kosten van olie, is de berekening bevooroordeeld...)

Laten we in het geval van Perrier een samenvattende berekening maken:

1) Behoeften:

1 een huidige auto moet gemiddeld ongeveer 0,7 kwh verbruiken om 1 km af te leggen. (Verbruik = 7L/100 of 70 kWh)

2) De aanbetaling:

1 m2 = ongeveer 1 kw tijdens goede zonneschijn op onze breedtegraden. Om de uren per jaar in Frankrijk te verkrijgen: http://www.ciele.org/ecologie/cartesolgrande.JPG

Nog beter hier zijn de kwh/jaar.m2:

Beeld

https://www.econologie.com/carte-france- ... -gisement/

We zien op de 2e kaart dat het gemiddelde op het Franse vasteland rond de 1300 kwh/m2 ligt.jaar


3) Toepassing op Perrier-technologie

Ga uit van een waterstofproductie/opslagrendement (dwz van het paneel naar de motor) van 10% (de werkelijkheid is waarschijnlijk iets hoger). Elke m2 zou dus in Frankrijk gemiddeld 130 kWh/jaar in de vorm van waterstof opleveren.

Genoeg om te reizen: 130/0,7 = 185 km.
Er zou ongeveer 100 m2 per auto nodig zijn om energieautonoom te worden. Dit is niet weinig, maar verre van onmogelijk! We begrijpen de desinteresse van de autoriteiten beter : Cry:

Wanneer starten we een prototype? :)

Vooral omdat deze technologie kan worden gekoppeld aan die van minto (zie meyer!) om de opbrengst van 10% te verhogen!


het is niet omdat de zon vrij is dat de prestatie van de ketting er niet toe doet

de zon is gratis maar de collector niet: deel door 2 de prestatie van de meervoudige keten door 2 de prijs van de te installeren zonnecollector

Ik geloofde lang geleden ook in de stoomzonnecollector, maar je moet de realiteit zien: de prijs van fotovoltaïsche collectoren is regelmatig gedaald, en geen vooruitgang op de stoomoplossing

de stoomoplossing heeft een grote handicap: ze profiteert niet goed van wisselende zonneschijn: daarom plaatsen we bij voorkeur thermische zonne-installaties in landen met veel zonneschijn

sinds ik het vermogen van een fotovoltaïsch paneel meet, zie ik dat de energie die wordt geproduceerd tijdens de bewolkte periode vrij belangrijk is, minder zwak dan wat ik a priori had gedacht: de fotovoltaïsche energie kan een kwart van hun vermogen leveren in de volle zon als er wolken zijn : een dampsensor produceert helemaal niets bij de minste wolk omdat de concentratie nutteloos is voor diffuus licht

dus voor degenen die vandaag zonne-waterstof willen maken, is het noodzakelijk om de elektrolyser door fotovoltaïsche energie te voeden, dit is eenvoudiger dan door een stoommachine

maar dat lost het probleem van de andere elementen van de keten niet op ... flessen en compressor op 200 bar ... veiligheidscontrole om het mengsel van zuurstof en waterstof in de elektrolyser te vermijden

een elektrische auto met verwisselbare accu lijkt mij realistischer voor het rijden met de zon: de ene accu blijft thuis om in de zon op te laden terwijl de andere accu in de auto zit die rijdt

het omkeren van de accu's is zuiniger dan het opladen van een stationaire accu die vervolgens de accu van de auto oplaadt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 01/07/16, 13:17

Het opnieuw opstarten van de productie van waterstof door middel van zonnethermolyse met behulp van de Perrier-methode is een uitstekend project dat in crowdfunding zou kunnen worden uitgevoerd...

Het is tijd om verder te gaan met econologie, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par chatelot16 » 01/07/16, 13:36

zonne thermolyse? het bestaat ?

de zon kan opwarmen tot de juiste temperatuur om water te ontbinden in waterstof en zuurstof, maar ik weet geen oplossing om ze te scheiden ... en als ze niet gescheiden zijn, recombineert het terwijl het afkoelt

enige praktische geval waarin de thermische ontleding van water echt waterstof maakt: de vergasser: dankzij de aanwezigheid van koolstof in overvloed als de warmte water ontleedt, combineert de koolstof zich met zuurstof om CO te maken en blijft de waterstof vrij

dus voor mij is de enige oplossing om te profiteren van de thermische ontleding van water, er koolstof in te doen

we zouden een zonnevergasser kunnen maken ... in de gemengde gasvergasser maakt de gedeeltelijke verbranding van koolstof warmte die een bepaalde hoeveelheid water ontleedt om het gas te verrijken met waterstof ... met een zonne - energieverwarmer zou de vergasser veel meer waterstof maken . .. de warmtebron zou geen koolstof zijn maar de zon ... koolstof zou alleen het middel zijn om zuurstof op te vangen om te profiteren van waterstof
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 01/07/16, 13:55

Eindelijk!!! Het zou leuk zijn om te lezen wat het Perrier-project is....het staat allemaal in het begin van dit onderwerp!

Ja, het Perrier-project is zonne-thermolyse van water om H2 te maken... tenminste op papier...

Nu tegen de prijs van zonnepanelen, kan het interessanter zijn om door middel van elektrolyse te gaan ... of alleen batterijen (veel eenvoudiger te implementeren) ... of beide wanneer brandstofcellen algemeen verkrijgbaar worden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Opnieuw:




par chatelot16 » 01/07/16, 14:24

vincent27 schreef:Ik heb ze een beetje door elkaar gehaald Forum : Opmerking al eerder gemaakt over waterstof op zonne-energie:
Wij zamelen zonne-energie in
- om stoom te maken,
- om mechanische energie te maken
- om elektriciteit te maken
- om waterstof te maken
- om mechanische energie te maken
- ....

opbrengst * opbrengst * opbrengst * ...
Ik denk dat er uiteindelijk niet veel over zou moeten zijn in vergelijking met het geïmplementeerde systeem.

We mogen niet vergeten het energieprobleem op een globale manier aan te pakken, inclusief de energie om de materialen te produceren en te transporteren die nodig zijn voor de productie van elektriciteit....

Hoe eenvoudiger het is, hoe winstgevender het is, hoe minder onderhoud er is, hoe minder vervuilend het is om te produceren, ...


Ik zie op de eerste pagina's geen enkele beschrijving over thermolyse ... Ik zie alleen dit bericht dat spreekt over stoommachine en elektrolyse, en niemand spreekt het tegen in de volgende berichten

als iemand al een systeem heeft gezien om waterstof te produceren door middel van thermolyse, leg het dan uit!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 01/07/16, 14:27

Neem het onderwerp vanaf het begin Zonnethermische / zonne-Jean-luc-Perrier-productie-and-waterstof-solar-t1520.html ...en lees alle genoemde artikelen en links...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par chatelot16 » 01/07/16, 15:04

lees alle artikelen...ik zag alleen verhalen van de man die de man die het boek kreeg zag, maar ik kon geen bruikbare informatie vinden op de eerste paar pagina's

dus als je hebt gezien waar er een uitleg is over thermolyse, plaats dan een directe link
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par izentrop » 01/07/16, 15:52

Hallo,
Ik vond de samenvatting die ik zocht
in 1979: project voor het gebruik van heliostat en waterstof.
De zonne-oven van Jean-Luc Perrier (50 kw) kan zonne-energie omzetten in waterstof door elektrolyse van water. De oven verwarmde water in de centrale haard en de geproduceerde stoom onder druk zette een elektrische generator aan die nodig was voor het proces. Een voertuig aangepast volgens het principe van LPG-uitrusting



Ook daar is het slechts een kwestie van elektrolyse van water. Het was voor die tijd al een geweldige prestatie.

De stoomturbine kan voordelig worden vervangen door een Stirlingmotor met een lineaire generator en de cyclus elektrolyse/waterstof/ontstekingsmotor door batterij/elektromotor.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten