Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 05/03/15, 20:16

Bonsoir
Ik constateer dat er nogal wat onderzoeken zijn naar de opwekking van zonnewaterstof via de Zn/ZnO-cyclus http://en.wikipedia.org/wiki/Zinc%E2%80 ... xide_cycle
ex:
http://www.nrel.gov/hydrogen/pdfs/devel ... al_zno.pdf
http://conservancy.umn.edu/bitstream/ha ... sequence=1

en zelfs de afbraak van CO₂:
http://e-collection.library.ethz.ch/ese ... 270-01.pdf

edit: een onderzoek naar de verschillende methoden om hernieuwbare waterstof te produceren
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func ... Id=3054878
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245




par n.Chr. 44 » 21/06/15, 10:20

hello,

Ik heb een exemplaar van het boek van Jean Luc Perrier.

Als sommige mensen vragen hebben over zijn installatie, zal ik proberen de pagina's van zijn werk te doorzoeken om antwoorden te vinden.

PS: uiteraard zonder scans of foto's op internet openbaar te maken.
0 x
louya090
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 03/07/15, 08:51




par louya090 » 03/07/15, 08:59

is ook geïnteresseerd om het te hebben.
0 x
jeannler
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/10/15, 22:26




par jeannler » 24/10/15, 21:48

Hallo,
Ik had en las, herlas het boek van J-Louis Perrier (ik zie J-Luc Perrier vandaag hoe dan ook) met wie ik in 92-93 contact kon opnemen tijdens een stage in Angers, eindelijk had ik zijn vrouw die ik maakte huilen, (kan ze mij vergeven, met mijn grote klompen) die mij zijn dood aankondigde en het ongeval dat gebeurde op de snelweg Nantes Angers na een conferentie in Magreb (Algerije, denk ik) door een COGEMA-vrachtwagen die voor de deur stopte hun auto (ik twijfel aan de aanwezigheid van zijn vrouw in de auto).
Ik zag zijn dochter in 93 in haar huis (met een collega die niet kwam) om tien van haar boeken te kopen voor stagecollega's, aan wie ik mijn boek had uitgeleend, omdat ik meer bewondering had voor haar werk dan voor zijn boek dat een boek is. encyclopedie van kennis, een technische popularisering, vol waarheid en gezond verstand, ook al ligt het technische hoogtepunt op mijn niveau.
Hij moet ouder zijn geweest dan ik (ik ben geboren in 53), want ik volgde hem af en toe in West-Frankrijk, waar hij in de jaren 65 zijn Simca1000 liet zien!
Voor de COGEMA-truck ben ik 62 jaar oud, ik kan me niet herinneren dat ik dit soort "merk" op voertuigen heb gezien, zoals EDF, wat betekent dat ze informatie had waar ik niet eens op het idee had om te vragen, gezien zijn toestand (huilen).
Ik hoop met deze getuigenis hulde te brengen aan zijn nagedachtenis en ik denk vaak aan hem, ik ben ook blij dit te ontdekken forum wat voor mij over deze Grote Man spreekt.
Helaas heb ik zijn boek niet meer omdat ik het veel heb uitgeleend en de laatste persoon die ik ken het vrijwillig of onvrijwillig heeft laten verdwijnen, ik weet het niet?
Nu heb ik het niet meer nodig omdat ik het bijna uit mijn hoofd ken, tenminste wat voor mij belangrijk was.
A+
A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 24/06/16, 16:52

De dochter van JL Perrier (nog te bevestigen omdat iedereen kan zeggen dat hij iemand op internet is) schreef hier zojuist een opmerking: https://www.econologie.com/jean-luc-perr ... omment-241
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par n.Chr. 44 » 28/06/16, 22:19

hello,

het is zowel vreugdevol als ontroerend om te weten dat het werk van de vader in het licht wordt gehouden, om te voorkomen dat het in de vergetelheid raakt!

: Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 28/06/16, 22:43

Nou, we moeten er gewoon weer tegenaan!!!

Vroeger waren er slechts 10 sites op internet die het internet beheersten!

Neen?
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par n.Chr. 44 » 29/06/16, 13:40

uh...ja...maar...wat wil je precies doen of wat stel je voor? (Niet begrepen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par Christophe » 29/06/16, 22:09

Bin doet hetzelfde als Perrier... concreet!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Solar: Jean Luc Perrier, zonne-energie de productie van waterstof




par izentrop » 29/06/16, 22:48

Op de eerste pagina zien we dat er sprake is van een geconcentreerd zonnepaneel, een simca1000 en waterstof, maar op de volgende pagina's praten we over van alles en nog wat wat met dit onderwerp te maken heeft.

@Christophe, kun je in 2 woorden uitleggen wat het is? Wat is de relatie tussen deze 3 elementen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten