kasverwarming warmtebuffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 09/03/13, 18:07

Hallo,

Ik heb mijn kachel opnieuw getest door een uitbraak uit te voeren om de energie te meten die ik kan opslaan.

Het experiment begon met 10h06 met vuurontsteking. De bakken waren in 14,9-graden. Bij 10H30 was het vuur op kruissnelheid en begon de temperatuur te stijgen. Bij 15h bereikte de temperatuur 32-graden, wat een opslag maakt van:

4,18 x 2 x 17 / 3,6 = 39,4 KWh over een periode van 4,5 uur

(Ik heb een half uur geschrapt om tijdens de maaltijd rekening te houden met het dieet van de kachel). Dit geeft dus een opslag per uur van 8,8 KWh.

Het is niet slecht, want het wordt verkocht voor een kracht van 15kW (dus 15kWh-energie in één uur). Omdat ik redelijk gematigd vuur maakte, lijkt 9 kWh redelijk goed gezien de verliezen.

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/03/13, 18:47

cortejuan schreef:
Voor isolatie heeft u gelijk, vooral omdat de haard sterk wordt gekoeld door de ketelbuizen. Deze kachel werkt goed met goed hout en goed beladen om het effect van wanden die door water worden gekoeld te compenseren.



Ik, die koude wisselaars in het huis zouden me zorgen maken. Omdat dit moet condenseren en daarom het risico van corrosie?

Of is het een roestvrij stalen buis die de spoel in de haard maakt?

Voor houtketels wordt een ontlastingssysteem aanbevolen, met 60 ° -klep en alle ...

Om minder rook te hebben, is het in feite nodig om zeer droog hout te hebben. Zeer snel na ontsteking zal de verbranding "schoon genoeg" zijn ...

En voor de beste prestatie zou het nodig zijn om de tocht te kunnen beheersen door de deur te sluiten ... Hoe meer je de deur openzet, hoe meer je de dampen "verdunt", maar hoe meer calorieën je ook in evenwicht brengt voor de vogels door het kanaal. .
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 09/03/13, 19:22

Bonsoir,

ja, de spoel is gemaakt van roestvrij staal om corrosie te voorkomen als gevolg van condensatie. Als je één meter buis toevoegt (in totaal 3-meters), is de draw veel beter met heel weinig rook.

Ik moet opnieuw testen, maar voor nu is het vrij positief, de isolatie (laag omdat 2cm glaswol met hoge dichtheid) effectief is, blijft de kachel op kamertemperatuur na 4 bedrijfsuren.

Ik denk dat we heel goed hout (eiken, haagbeuken, beuken) droog moeten gebruiken en niet, zoals ik, vallen en verschillende stekken. maar een van de doelen is ook om mijn vele zolders te reinigen waarin zich generaties, planken, deuren, spanten hebben verzameld die allemaal meer beschadigd zijn dan elkaar en meer vol zijn met spijkers.

Hartelijk
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 10/03/13, 14:18

Hallo,

Ik vind ook dat het nemen van calorieën in huis contraproductief is:

de temperatuur voor een goede verbranding is daarom moeilijk te bereiken en vooral te bewaken

, je zou ons een foto van je serpentine stp corté kunnen maken.

Wat betreft de behuizing gaat naar 4 m, hier is het de naam, naast dat het echt effectiever is.

Waarom efficiënt, omdat u een grotere hoeveelheid verbrandingsluchtinlaat zult hebben vanwege de hogere trek, dus een mogelijkheid om de verbranding op zijn best in te stellen.

Behalve dat ik geen rook meer heb rook ik niet meer naar de openhaard;) ... als ik houtvuur rook, weet ik meteen dat de verbranding niet optimaal is een keer.

De oplossing is om genoeg sintels te hebben om:

1 / handhaven van de temperatuurfocus (mini 570 ° C in het bovenste deel van de haard) en in het ideale ongeveer 650 ° C, zodat de bodem die de locatie van de kolen noodzakelijkerwijs warmer, zodat het gemiddelde moet ongeveer rond de 800 ° c liggen)

2 / compenseren voor het verlies van verbruik zelfs de kachel (door de geleidbaarheid van de kachel zelf ... (u kunt de buitenkant van de kachel die niet slecht is opnieuw isoleren ...)

Door nadelen praat je met mij over glaswol ???

Het is witte wol ?? eerder keramisch vilt dan glaswol?

glaswol brandt, maar niet steenwol of keramiek.

Rockwool is gemaakt van gestoomd net zoals vermiculiet of puzzolaan, vandaar hun karakteristieke vuurbestendigheid.

In hydroponie worden broden gebakken voor reiniging en hergebruik.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 10/03/13, 20:38

Hallo,

voor de foto zal ik proberen, maar het is niet eenvoudig omdat alleen het bovenste gedeelte zichtbaar is, er zijn verschillende rijen buizen op de rest van de kachel. Ik zie niets, maar ik zal het opnieuw doen en of het haalbaar is (zonder demontage) Ik zal posten.

Ja, je hebt gelijk, het is steenwol, geen glas, 100 kg dichtheid bij m3.

3 buismeters zijn goed, ik kan niet verder gaan, ik ben in de buurt van de muur van de buren en ik wil hun zicht niet vervuilen, ook al is het roestvrij staal niet vreselijk.

Voor isolatie denk ik erover na, maar niet in werking, alleen als het erg koud is. 'S Nachts wordt de kachel uitgeschakeld en houd ik een lage waterstroom (door de kleppen) om te voorkomen dat het water in de batterij bevriest. Om te voorkomen dat er te veel calorieën verloren gaan, wordt de buis verwijderd, wordt er een plug op het gat geplaatst en wordt de kachel afgedekt met een thermische beveiliging die eenvoudig kan worden geïnstalleerd en verwijderd.

Hartelijk
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 08/04/13, 18:52

Bonsoir,

wat nieuws over mijn installatie.

Allereerst was ik bang dat ik dit jaar mijn houtkachel niet zou kunnen testen. De eindeloze winter stelde me gerust ...

Ten eerste werkt alles naar wens, met 3-uitgangsmeters. In één dag bij 5-graden stijgt de temperatuur in de bakken van 15 graden naar 40 met twee houten manden.

Kwantitatiever, een zeer oude wormstekige fir panel 1 m² oppervlak 2,5 cm dik met een volume van 25 liter, gesneden in secties 30 cm temperatuurregelingssystemen 2000 liter water, 2 uur 12,9 graden naar 25,3 graden.

Over het geheel genomen, met nachttemperaturen in de buurt van 0-graden en dagen bij 5-graden, werd de kachel elke 3-dagen aangestoken die elke keer omhoog gingen, de temperatuur tot 30-graden in de bakken. De dagelijkse temperatuurdaling (in de bakken) varieerde tussen 4-graden en 6-graden.

Niets te zeggen dus dat de elektrische verwarming de afgelopen drie weken van maart helemaal niet werkte en het hout dat ik verbrand, afval is dat zelfs niet als mulchen kan worden gebruikt.

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 08/04/13, 19:11

Nou, dat is geweldig goed nieuws, en een "geweldige winter" waarmee je je aanpassingsvariabelen echt kon testen!

Dus alles is heet! Begroetingen, gefeliciteerd! 8)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/04/13, 19:45

Goed gedaan cortejean!
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 08/04/13, 22:37

Opnieuw,

bedankt voor je aanmoediging, maar er is nog steeds werk omdat het, als het werkt, nog steeds enige kennis vereist van alle parameters, dat wil zeggen, al dat bordeel dat ik heb geïnstalleerd. .

Mijn vrouw vroeg me verschillende keren dat ik het uitlegde, ze vlucht na een paar minuten uitleg.

Dus het kost een schok van vereenvoudiging die urgent is.

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/04/13, 22:44

cortejuan schreef:Dus het kost een schok van vereenvoudiging die urgent is.

Ik dacht dat het nog steeds politiek was ... niet voor verwarming of andere technieken die eenvoudig te vereenvoudigen zijn ... voor het beleid is elke vereenvoudiging nog gecompliceerder
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten