Recycle begraven olietank thermische buffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 21/10/13, 09:21

Bijgevoegd is een link die vergelijkingen tussen theoretische studie en praktische realisatie toont:

http://infoterre.brgm.fr/rapports/85-SGN-584-EAU.pdf
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/10/13, 14:11

Nou dat is het!

Ik moet proberen te begrijpen !!!

Een soeplepel: 30% teruggewonnen energie om de energie gratos (I reden van de ongebruikte restwarmte uit warmtekrachtkoppeling onze!), Dit réfélchit !!!

Voor een zonne-installatie, rekening houden met de gemiddelde kosten per kWh geproduceerde (investering + onderhoudskosten / productie voor de periode).

Deze kosten zijn niet onbelangrijk: mijn feedback over CESI geïnstalleerde turnkey (dus duur!) liet me zien dat het vergeleken met brandstof "gewoon winstgevend" is en vergeleken met mijn pelletketel van vandaag is het dat niet meer.

Dus een kost die tussen 5,5 en 8 cent per kWh ligt, in plaats van 8 (van de brandstofolietijd tot 0,75 euro per liter)

Vermenigvuldigd met 3 (al was het maar herstelt 30%!): Het systeem is duurder dan het verwarmen van water met elektriciteit 13,5 cent per kWh !!!

Een soeplepel, om informatie !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/10/13, 16:51

Deze pdf is erg saai om te begrijpen is hoe de bodem zich gedraagt ​​als opslag, en hoe het zich gedraagt ​​als een constante bron temperatuur ... want het is tussen de 2

maar deze PDF boren onderzocht: het is daarom alleen de grond die is de warmtecapaciteit: volume van het water in het boren verwaarlozen

met een watertank leunen we meer opslagruimte kant

Voor de tank die al bijzonder

die wil zonnecollector te installeren voor het verwarmen van de belangrijkste oppervlak zo veel dat voor tapwater, noodzakelijkerwijs onnodige warmte in de zomer, meer dan genoeg om de olietank koken zal zijn!

prijzen bijna nul instalation: gewoon pomp: geen behoefte wisselaar

de hoeveelheid warm water permetra zeker iets uit de enige zonne-energie, voordat zij in te schakelen op een andere verwarming

het zou goed zijn als we plotseling ging naar de zomer de winter: we hebben deze put kokend water beschikbaar is voor een tijdje te verwarmen

Helaas vrees ik dat er een periode waarin de zon nog steeds het huis te verwarmen, en gedurende welke de tank is refoidi ... en toen we aan het seizoen te krijgen of de zon is niet genoeg de tank had de tijd om volledig afkoelen en is nutteloos

dat betekent dat een te korte bewaartijd is nutteloos

we moeten zien in plaats van de injectie in de tank warmte rab zomer als een ervaring

het is veel saaier met een warmtepomp ... omdat de warmte minder 30 ° C niet langer ten dienste niets voor directe verwarming, dient nog steeds aan de agent van de warmtepomp is voorzien te verhogen ... een goed dat komt zowel de temperatuur die is helaas niet zo dat ik al heb gezien hebben
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/10/13, 17:19

BRGM het aan de middelen te hebben! opslag werd gedaan door een elektrische weerstand!

Zij beginnen voorraadverminderingsacties eind storage

in het echte leven vertraagde de zon geleidelijk in de herfst en gedurende enkele maanden was het net genoeg om te verwarmen zonder het te hoeven opslaan ... en wanneer de winters gebeuren, kunnen we zien dat de opgeslagen warmte weg is

de hoeveelheid warmte teruggewonnen in alleen zonne lager dan bij de elektrische verwarming worden

Ik zie het resultaat van deze ervaring als een pseudo geothermie verbeterde website: de gemiddelde temperatuur van de bodem wachtwoord heeft 12 20 ° °
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 24/10/13, 23:43

In Canada is er dat warme hun kelder met zonnepanelen, als na een paar jaar de warmtepomp ook koelt de grond.

Mijn tank is nogal een ervaring. Vanmorgen heb ik verhoogde temperaturen: 7 ° buiten, 9 ° op het mangat, en 11 ° aan de olie-oppervlak (achtergrond).

Morgen zal ik de olie ... Ik zal de temperatuur we zullen zien hoe het afkoelt verhogen.

Anders zal ik het misschien eruit halen, het zal handiger zijn om water in te brengen en in de plaats daarvan een pelletsilo te maken.
0 x
JLB29P
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 19/06/09, 15:41
Plaats: Brest

Re: Recycle begraven olietank buffer therm




par JLB29P » 29/10/13, 21:42

dede2002 schreef:Hallo: cheesy :,
Er is zelfs vertelde me dat hij had om uit te gaan (tegen hoge kosten), indien zij alleen uitging, te grappig ...

Het zand zal hij zich in isolatie of extra thermische voorraad?
A+


Niet te grappig, lege tank kan oplopen (niet als een kurk, maar met de tijd)

Voor zand, isolatie of warmte dirigent, het hangt vooral af van zijn vocht!
Oog op een idee te krijgen van de droge zand op een strand, en hoewel waterlogged ...
Ik was verbaasd dat professionals, waaronder trainers, beweerde dat de isolatie (in het bijzonder polystyreen) onnodig was vloerverwarming, onder de grond (aarde) als een warmtebuffer tank (het lijkt een utopie, maar ik heb geen cijfers).

Ik overwoog hetzelfde gebruik voor een lege tank, achtergelaten door een vorige eigenaar (warmte zoveel mogelijk 4 5m3 of water met een zonneboiler) laat alleen gebruik maken van deze kleine warm water reserve ter hoogte de winter, wanneer de prestaties van mijn warmtepomp is te laag.
0 x
Hebben een heel grote ambities om niet uit het oog te verliezen in het nastreven van hen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/10/13, 22:10

lege tank kan gaan in zeer zachte ondergrond volledig overstroomd ... soort drijfzand, dat is gelukkig niet erg gebruikelijk

Bij normaal gebruik is iedereen niet rijk genoeg om een ​​volle tank brandstof nog steeds ... als alle lege stookolie citrene gingen terug zouden we veel te zien uit de grond!

de bodem kan het dienen als isolatie ... sommigen zeggen en sommigen zeggen anders ... het moet een beetje tussen 2 zijn

Dus laat uw tank waar het is en wanneer u een aantal zonnepaneel werd vulde de tank met kokend water, en zullen we echte resultaten

een goede isolator in een huis vloer zorgt ervoor dat de warmte voor een paar dagen meer dan een slecht geïsoleerd huis ... als we willen de hitte van de zomer naar de winter te houden is dit niet een paar dagen, c is PLUSIEUR maand ... om de isolatiekous eis is niet hetzelfde

BRGM in het voorbeeld hebben we gebruik gemaakt van een paar maanden na de elektrische verwarming stop opslagplaats van onder de grond: 2 of drie maanden is te kort om warmte te gebruiken in Rab zomer: het geeft de warmte in de herfst wanneer de zon nog steeds genoeg opslagruimte zonder warmte ... en het is verloren voor de winter

bewaartijd rekenen op de isolatie van de aarde depand vooral de grootte van het ding: groter is is lang: de truc BRGM is vrij groot: tot hoe langer het duurt om nog groter te slaan : niet op schaal van een huis, maar de schaal van een stad
0 x
foudeforet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/06/18, 21:47

Re: Recyclen van een olietank begraven in thermische buffer




par foudeforet » 27/06/18, 21:51

Hallo,
Na 5-jaren, wat is het gebruik van de tank? En conclusies?
Ik heb ook een begraven 6000l-tank, geïsoleerd van bovenaf met 20cm van XPS. Ik ben van plan om het te gebruiken als een extra accu en / of als een Canadese waterkraan, afhankelijk van de temperatuur van de tank in de late zomer (door zonne-energie verwarmde nis).

fdf
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Recyclen van een olietank begraven in thermische buffer




par lilian07 » 29/06/18, 15:51

Hallo,
In uw geval kunt u met 6000 m3 het grootste probleem van thermische panelen voorkomen: oververhitting en bevriezing.
Met deze tank kun je ook de winter in als je veel thermische panelen hebt om te verwarmen, zelfs met onderbroken weersomstandigheden en een begin van het verwarmen van het huis verschoven van ongeveer 15 naar 20 dagen. Deze tank is een goede start om door te gaan met massaopslag per put in de grond die je dan rond deze tank zou plaatsen.
Het is zelfs uitstekend voor het starten van zonneverwarming met hoge prestaties en duurzame massaopslag.
Als u geïnteresseerd bent, kunnen we contact opnemen met MP.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Recyclen van een olietank begraven in thermische buffer




par dede2002 » 29/06/18, 18:12

Oh ja, met 6000m3 is er genoeg te doen ... : Mrgreen:

Al 5 jaar, het gaat snel voorbij! Eén ding is zeker, ze is geen millimeter teruggegaan.

Het is grappig, ik ben vandaag teruggekomen, omdat de autoriteiten me storen vanwege het feit dat ik niet heb stilgelegd bij een erkend bedrijf! Het is droog droog en er is geen restgeur, ik kan een dutje doen tijdens de hittegolf :P (Ik had goed schoongemaakt)

Maar zolang ik geen idee heb gevonden om het effectief te isoleren (van binnen of van buiten), wil ik het niet vullen met heet water, het zal me in de zomer het terras en het huis verwarmen .. .
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten