Laat snelheid los

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: snelheid van uitgave




par Obamot » 11/05/21, 18:38

Hier zijn we: er is geen basis. Wordt deze draad een natuurkundeles met een weerbarstige student? :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: snelheid van uitgave




par GuyGadeboisTheBack » 11/05/21, 19:00

Gildas schreef:Als het door Guy le x 15 geciteerde vliegtuig opstijgt om onmiddellijk op 100 km aan te komen ...

Het door Guy genoemde vliegtuig stijgt niet op, we nemen het zo hoog mogelijk en maken het los van de bommenwerper waaraan het is vastgemaakt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: snelheid van uitgave




par gildas » 11/05/21, 19:26

Exnihiloest schreef: (...)

ABC2019 schreef:het vliegtuig of de raket blijven klimmen als de stuwkracht groter is dan g, er is simpelweg geen voorwaarde voor de snelheid.

Dus we moeten deze snelheid g overwinnen!

g is geen snelheid maar een versnelling.

We zullen de basis moeten herzien.

Bedankt, misschien beantwoordt dat mijn vraag. Sterker nog, verticaal opstijgen vanaf de grond vereist een constante versnelling om te overwinnen g. Een raket kan dus niet op Mach2 of Mach3 staan ​​op een hoogte van 100 km door verticaal verder te gaan
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: snelheid van uitgave




par ABC2019 » 11/05/21, 19:45

Gildas schreef:
Exnihiloest schreef: (...)

Dus we moeten deze snelheid g overwinnen!

g is geen snelheid maar een versnelling.

We zullen de basis moeten herzien.

Bedankt, misschien beantwoordt dat mijn vraag. Sterker nog, verticaal opstijgen vanaf de grond vereist een constante versnelling om te overwinnen g.

niet noodzakelijk constant maar een stuwkracht (= kracht / massa) tenminste gelijk aan g
Een raket kan dus niet op Mach2 of Mach3 staan ​​op een hoogte van 100 km door verticaal verder te gaan

nou ja, niets verhindert het, als de stuwkracht voldoende is ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: snelheid van uitgave




par gildas » 12/05/21, 10:24

Hallo ABC, je hebt ons op de baan gezet maar vanaf de aarde gezien moet een raket die helemaal uit de zwaartekracht komt een sterke acceleratie hebben.
Je geeft de oplossing in de vorm van een puzzel ...
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: snelheid van uitgave




par ABC2019 » 12/05/21, 13:51

Gildas schreef:Hallo ABC, je hebt ons op de baan gezet maar vanaf de aarde gezien moet een raket die helemaal uit de zwaartekracht komt een sterke acceleratie hebben.
Je geeft de oplossing in de vorm van een puzzel ...

de resterende versnelling is het verschil F / m -g: in theorie kan het zo klein zijn als je wilt (maar je hebt nog steeds F / m> g nodig dus voldoende stuwkracht!) Het lijkt een beetje op een helikopter, het kan stilstaan ​​of klim langzaam, of sneller ...
nu voor een projectiel ballistisch (dus zonder motor) we zijn het erover eens dat we V> V-bevrijding moeten bereiken, wat een voldoende sterke versnelling veronderstelt bij de start (en zelfs bijna "impulsief" als een kanonskogel).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: snelheid van uitgave




par moinsdewatt » 13/05/21, 10:43

Gildas schreef:Niet bepaald een X15, zelfs niet met stabilisatiemechanismen om verticaal te blijven op 100 km hoogte, zal volgens Wikipedia niet vooruitgaan volgens de wet van de snelheid van het loslaten of de snelheid van een baan.
Hij zal '' schaatsen in het griesmeel '' verticaal, zelfs op volle kracht, dat is wat onbegrijpelijk is!


Ik zou graag willen dat we Gildas met zijn node-node-brein in release-snelheid sturen en dat we hier meer over horen forum.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: snelheid van uitgave




par gildas » 13/05/21, 12:04

Salut!
Als je niets van me wilt horen, lees dan de threads die ik open niet, lees mijn berichten niet en reageer niet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: snelheid van uitgave




par Obamot » 13/05/21, 16:16

Gildas is een Eclectron "meme" in zijn berichten, ik herkende hem aan zijn aarzeling om mij te antwoorden, de tijd die het kostte en de invalshoek van waaruit hij de onderwerpen benaderde. Als dat zo is, heeft hij hier 3 bijnamen voor forum.

Ik ben voor “zijn” oplossing, ik keur het goed, de snelheid van vrijgave zal degene zijn waarmee we uit deze draad komen.

Slot?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: snelheid van uitgave




par Christophe » 13/05/21, 16:21

Ga naar Obamot, de vernietiger van forum, knaller van andere leden, ook met verlof!

Profiteer van uw verlengde klimweekend om hoogte te winnen, te groeien en aan u en uw gedrag te werken *!

En kom niet huilen, je had al 4 waarschuwingen, je zou al op vakantie moeten zijn!

* voor sommigen is het tijdverspilling denk ik : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten