#USTE: Alle onsterfelijk? (Transhumanisme en filosofie)

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/11/15, 00:11

De pyromaan brandweerman die zich ergeert zonder uitstel, >>> is ook degene die kreunt ...! Beeld

Met Kerstmis vermenigvuldigen trollen zich in de tuinen, het ruikt naar konijnenstoofpot >>> Beeld

RTDC.




* Nan Janic, het was voor het rijm, een "tofu stoofpot" die het niet deed ... ^^
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311




par pedrodelavega » 06/12/15, 18:15

Janic schreef:
Om te vergelijken met een ander controversieel onderwerp: wichelroedelopers (persoon die grondwater zoekt met behulp van een staaf of slinger.) Om een ​​mening te geven, moet ik vertrouwen op de meningen / documentatie van de enige wichelroedelopers of ik moet vertrouwen naar wetenschappelijke studies / experimenten?
Noch de een noch de ander! [...]
Ik breng verschillende wichelroedelopen op een veld waarvan ik de positie van het punt / de draad ken. Ik vraag ze om beurten om water te zoeken. Kunnen op basis van de analyse van de verkregen resultaten geen conclusies worden getrokken over de doeltreffendheid ervan?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/12/15, 18:23

pedro hallo
Ik breng verschillende wichelroedelopen op een veld waarvan ik de positie van het punt / de draad ken. Ik vraag ze om beurten om water te zoeken. Kunnen op basis van de analyse van de verkregen resultaten geen conclusies worden getrokken over de doeltreffendheid ervan?
als u verschillende artsen naar het bed brengt van een patiënt wiens pathologie u kent en zij u dezelfde diagnose en dezelfde behandeling geven, hebt u het recht om hen te geloven, maar de enige bepalende factor is om te weten als de patiënt zal genezen. Dat zijn de juiste criteria! Dus hetzelfde: of het nu een waterbouwkundig ingenieur of een wichelroedeloper is, het is de aankomst van het water dat zal beslissen wie gelijk had (misschien beide als ze hetzelfde resultaat hadden) t en alleen die wie zal het water laten stromen of de een of de ander ... of niemand als er niets uit komt!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311




par pedrodelavega » 06/12/15, 18:51

Janic schreef:pedro hallo
Ik breng verschillende wichelroedelopen op een veld waarvan ik de positie van het punt / de draad ken. Ik vraag ze om beurten om water te zoeken. Kunnen op basis van de analyse van de verkregen resultaten geen conclusies worden getrokken over de doeltreffendheid ervan?
[...] of het nu een waterbouwkundig ingenieur of een wichelroedeloper is, het is de komst van het water dat zal beslissen wie gelijk had (misschien beide, als ze hetzelfde resultaat behaalden) en alleen die wie zal het water laten stromen of de een of de ander ... of niemand als er niets uit komt!
Precies, alle experimenten die in deze richting zijn uitgevoerd hebben aangetoond dat de wichelroedelopen geen betere resultaten hebben dan gewone mensen die punten geven aan de hasard.

Bovendien bedraagt ​​de bonus die wordt aangeboden aan degene die bewijst dat hij deze "macht" heeft, nu $ 1 miljoen. Ze is nooit gewonnen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/12/15, 19:19

Precies, alle experimenten die in deze richting zijn uitgevoerd, hebben aangetoond dat de wichelroedelopen geen betere resultaten hebben dan gewone mensen die willekeurig punten geven.
Ik kan het niet persoonlijk beantwoorden! maar als het op homeopathie lijkt, zou het interessant zijn om de geboden voorwaarden op te merken. Het weinige dat ik weet van wichelroedelopen (hoofdzakelijk in medisch wichelroedelopen en bij goed), is integendeel verrassend nauwkeurig.
NB: ik heb het zelf geprobeerd en het toeval had daar geen plaats, maar omdat ik in deze praktijk geen neutraliteit heb, is het niet voor mij! :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/12/15, 22:29

PB2488 die nog steeds geen Frans kent, schreef:Ik breng verschillende wichelroedelopen naar een veld dont Ik ken de positie van de puntens / threads water. Ik vraag het ze allemaal op zijn beurtom water te zoeken. Zou de analyse van de verkregen resultaten ons niet toelaten om te concluderen à hun effectiviteit?

Moet het hem vragen, hij vindt:
https://www.youtube.com/watch?v=sx48mPZ7Cj4

Slagingspercentage 66% (tussen 33 en 98%)
http://www.lepoint.fr/video/bande-annon ... 68_738.php

Je moet het "goede" vragen, niet de Dupont-Dupont.

PB2488 schreef:Bovendien bedraagt ​​de bonus die wordt aangeboden aan degene die bewijst dat hij deze "macht" heeft, nu $ 1 miljoen. Ze is nooit gewonnene.

ah ja?
http://www.wat.tv/video/vue-sur-planete ... exyh_.html
Dernière édition par Obamot de 07 / 12 / 15, 22: 50, 3 keer bewerkt.
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311




par pedrodelavega » 07/12/15, 22:45

: Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/12/15, 22:47

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 09/12/15, 17:20

Een artikel over de kwestie van transhumanisme door François Roddier:

La grande illusion
3 april 2014

We weten dat een dissipatieve structuur instort wanneer de informatie die het opslaat niet langer is aangepast aan zijn omgeving. Dit impliceert dat een menselijke samenleving instort wanneer haar perceptie van de wereld, dus het beleid van haar leiders, verouderd is. Het is dus (zie vorige post) dat onze elites proberen de effecten van het liberalisme te corrigeren door meer liberalisme of de effecten van groei door meer groei.

De mens lijkt zijn hoofd te hebben omgedraaid door zijn wetenschappelijke en technische bekwaamheid. Omdat we naar de maan zijn gegaan, is alles mogelijk voor ons. Er is geen limiet aan de voortgang. Als onze olievoorraden afnemen en het klimaat opwarmt, dan zal verdere vooruitgang deze problemen oplossen. Ook hier wordt ons gevraagd om de problemen veroorzaakt door te snelle vooruitgang, door nog snellere vooruitgang op te lossen.

Een toonbeeld van deze manier van denken is de Amerikaan Ray Kurzweil. Als expert in kunstmatige intelligentie gelooft Kurzweil dat computers binnenkort in staat zullen zijn menselijke intelligentie te vervangen. De mensheid zal dan wat hij noemt een "singulariteit" (1) kruisen. Gaan we door computers worden bestuurd?

Kurzweil denkt dat technische vooruitgang het leven van mensen voor onbepaalde tijd zal verlengen (2). Nooit komt het op het idee dat onze beschaving kan instorten. De behoefte aan menselijke genen om zich aan te passen aan een wereld die sneller en sneller verandert, zou in plaats daarvan moeten leiden tot een afname van het menselijk leven. De levensverwachting is in de Verenigde Staten zelfs al begonnen af ​​te nemen (3).

Of ze nu rechts of links zijn, de meeste van onze politici denken als Kurzweil. Zo zou Jean-Luc Mélenchon op de radio gezegd hebben: "Morgen zullen we de dood overwinnen" (4). Geconfronteerd met een dergelijke misvatting van de realiteit, is het niet langer verrassend dat het beleid dat zij voorstellen onrealistisch is.

Deze maand, Le Monde Diplomatique publiceert een artikel van Jacques Testart (5) op medisch begeleide voortplanting. Volgens Testart, deze techniek brengt het spook van eugenetica "Het kan geleidelijk leiden tot een wereld gecreëerd door biopolitiek laboratorium verwekking van individuen geprogrammeerd, waaronder Aldous Huxley gedacht een versie in Brave New World, in 1931 ". Moeten we ons zorgen maken?

Genetisch geprogrammeerde personen in het laboratorium zijn net als elk ander onderworpen aan natuurlijke selectie. Zij is het die in laatste instantie beslist. Als ze niet zijn aangepast aan hun omgeving, zullen de genen die door mensen zijn geselecteerd worden geëlimineerd door natuurlijke selectie. Omdat het de genetische variabiliteit zal verminderen, zal elke poging tot eugenetica resulteren in een afname van de wereldbevolking, wat een gunstig effect heeft wanneer de hulpbronnen afnemen.

Al deze voorbeelden laten zien dat het niet de man is die beveelt. Evolutie gehoorzaamt wetten waaraan de mens onderworpen is. We weten nu dat natuurlijke selectie genen beïnvloedt. Het selecteert degenen die de energiedissipatie maximaliseren. Om deze reden heeft het de eerste genen geselecteerd die in staat zijn om een ​​reptielenbrein te produceren. Om de energie nog beter te verdrijven, werden de hersenen van de reptielen bijgestaan ​​door een limbisch of affectief brein. Vervolgens omringde hij zichzelf met een rationeel brein dat neocortex wordt genoemd. Vandaag wordt de neocortex van de mens gedetacheerd door een exosomatisch brein dat nog krachtiger is en bestaat uit computers.

Dit zal niet meer singulariteit produceren dan wanneer de man op een overwegend exosomatische manier energie begon af te geven, met behulp van de machines. Hoe krachtig ze ook zijn, onze computers zullen ons rationele brein blijven gehoorzamen. Hij gehoorzaamt zelf aan ons emotionele brein. Op zoek naar het maximaliseren van ons welzijn, de laatste gehoorzaamt onze reptielenbrein die zelf onze genen gehoorzaamt. Ten slotte, de laatste gehoorzamen de wetten van de chemie, dat wil zeggen, uiteindelijk, van de thermodynamica.

De mens is dus niet de baas over zijn bestemming. Hij heeft alleen de illusie. Om de redenen die ik heb beschreven, volgen menselijke samenlevingen de wetten van de thermodynamica. Onze leiders zijn eraan onderworpen. Zet aan het hoofd van een land door een bevolking waarvan de ideeën volledig onrealistisch zijn geworden, ze kunnen de samenleving alleen maar naar zijn instorting slepen.

(1) Ray Kurzweil, The Singularity is near, Penguin Books (2005).
(2) Ray Kurzweil, Terry Grossman, Fantastic Travel: leef lang genoeg om voor altijd te leven, Rodale (2013).
(3) Zie: our-planet.info.
(4) Woorden en daden, Frankrijk 2, 12 Januari 2012. Geciteerd door Vincent Cheynet, Verval of verval, De stap terzijde, 2014.
(5) De Franse bioloog Jacques Testart heeft de geboorte van de eerste "baby-reageerbuis" in 1982 in Frankrijk mogelijk gemaakt.

http://www.francois-roddier.fr/?p=59
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 09/12/15, 20:10

Uitstekend citaat! De methode van Roddier doet hier wonderen om deze bedrog te weerleggen en vooral om de oorsprong ervan te onthullen.

Het is niet verwonderlijk dat het Links Front dit soort illusie deelt, omdat zijn credo niet in antikapitalisme bestaat, maar in een paradoxaal kapitalisme voor iedereen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten