Thermische buffer: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par GuyGadeboisTheBack » 14/09/21, 01:32

Ja, ja, de .pdf, de normen, hoestte ...... Ik weet gewoon dat door op mijn neptank te rennen, hij de verf at en het plastic materiaal deconstrueerde (om weg te gooien dus), dat het gebruik van dit gevaarlijke product gebeurt in een luchtdichte ruimte, dat je tank dat niet is, dat het jouw leven is en dat je ermee doet wat je wilt. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Macro » 14/09/21, 06:58

Heb jij een motor die lhm Guy nodig had? de LHM ca wordt eerder gebruikt omdat de citroen ballen heeft
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par GuyGadeboisTheBack » 14/09/21, 13:10

Macro schreef:Heb jij een motor die lhm Guy nodig had? de LHM ca wordt eerder gebruikt omdat de citroen ballen heeft

Nee nee, ik had een Xantia en ik stootte een beetje om toen ik over de tankklep ging.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Christophe » 14/09/21, 14:04

DOT3 en DOT4 (die niet ver van de LHM moeten zijn) tasten ook verf aan...kunststoffen, ik weet het niet...

Hé, ik heb de DOT niet getest! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Macro » 14/09/21, 14:10

DOT vermengt zich met water...vooral wanneer het opwarmt...Daarom moet het regelmatig worden vervangen in de remcircuits...En altijd met product uit een verzegelde container...Maar ik zal je vertellen zoals Guy...Het is jouw leven, je doet wat je wilt...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Macro » 14/09/21, 14:13

Kerel ... ik zei dat omdat er een motorfiets is, uitgerust met een "tankafdekking" die LHM gebruikt voor zijn koppeling .... Gezien de ultravertrouwelijke distributie van de machine en het type machine .... Het zou me nog een reden hebben gegeven om met je mee te gaan motorrijden... (dat gezegd hebbende, ik heb deze motor niet meer)
Dernière édition par Macro de 14 / 09 / 21, 14: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Christophe » 14/09/21, 14:13

Ah ja, DOT-vloeistoffen zijn onzin!

De LHM is beter!

Alsjeblieft Macro, kun je de .pdf ontcijferen die ik hierboven op de LHM heb gepost en kijken of je echt contra-indicaties ziet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Macro » 14/09/21, 14:17

De contra-indicatie die Guy je gaf...En ik ook...Vanaf het moment dat je een vettige substantie (plantaardig of mineraal) in je zwembad gooit, zal het aan de betonnen muren blijven plakken (per definitie poreus) en zul je nooit meer een eventuele scheur kunnen repareren... Bovendien zijn deze rotzooi giftige, niet-afbreekbare verontreinigende stoffen... Jij bent het die ziet
2 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Christophe » 14/09/21, 14:17

Macro schreef:Kerel ... ik zei dat omdat er een motorfiets is, uitgerust met een "tankafdekking" die LHM gebruikt voor zijn koppeling .... Gezien de ultravertrouwelijke distributie van de machine en het type machine .... Het zou me nog een reden hebben gegeven om met je mee te gaan motorrijden... (dat gezegd hebbende, ik heb deze motor niet meer)


Ik had een LHM-bus omdat Shimano ook DOT gebruikt voor (sommige niet alle geloof ik...) van hun hydraulische fietsremmen...

Als je er DOT in stopt (wat de meeste mensen doen die vergeten uit te vinden op het net of elders), zijn alle joints binnen een paar dagen geschoten...het zijn dus 2 heel verschillende producten ondanks hetzelfde gebruik!

Ik weet niet waarom Shimano deze keuze heeft gemaakt, maar de vloeistof "made in Shimano for bicycle" wordt per liter 10 keer duurder verkocht dan de LHM...ah dat is de reden! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Christophe » 14/09/21, 14:19

Macro schreef:De contra-indicatie die Guy je gaf...En ik ook...Vanaf het moment dat je een vettige substantie (plantaardig of mineraal) in je zwembad gooit, zal het aan de betonnen muren blijven plakken (per definitie poreus) en zul je nooit meer een eventuele scheur kunnen repareren... Bovendien zijn deze rotzooi giftige, niet-afbreekbare verontreinigende stoffen... Jij bent het die ziet


Buisbeton is niet langer poreus, eh, het is "geplastificeerd" ... maar inderdaad, als de LHM kunststoffen aanvalt, is het dood!

Vandaar de interesse om een ​​klein model van een bassin in Sika mortel te maken!!

Ik geef je de link naar de .pdf: https://www.hella-pagid.com/hellapagid/ ... HM_ENG.pdf

Doe eens gek, ontleed het... je weet beter dan ik in chemische onzin! : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten