Het recht van een idioot om anders te denken

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 22/07/18, 08:15

Ik zou het niet doen punt niet punt kende uw antwoord van 18:40 uur, het vermoeit me bij voorbaat omdat ik begreep dat het nutteloos is.
Nou, het heeft even geduurd voordat je dat besefte! maar ik dacht dat je er een einde aan had gemaakt!!!!
Ik vraag je niet om het met me eens te zijn, dat weet ik al vanaf het begin en dat stoort me helemaal niet.
Ik vraag je ook niet om met mij mee te doen, je moet het nog eens lezen! Jij zou geen vraag hebben gesteld, ik had mijn mening niet hoeven geven.
Ik dacht dat we verder konden gaan, samen vooruitgang konden boeken in een gemeenschappelijke verkenning, maar dat interesseert je duidelijk niet, dat is niet wat je motiveert.
Ik ben niet je goeroe en je hebt zeker je eigen ‘spiritualistische’ referenties zonder dat je anderen nodig hebt, tenzij je aan jezelf twijfelt.
wat je motiveert, is om precies in je bubbel te zitten.
Wat mij motiveert is om mezelf niet te verliezen in zogenaamde spiritualiteiten als vervanging voor de moeilijkheid om de eigen incarnatie te leven, dat komt eerder voort uit de rol van de psycholoog dan uit een discussie op internet en ik ben geen therapeut...in dit domein.
zoals Orpheus zei: misschien een beetje doof?
Bepaalde abstracte toespraken zijn nogal moeilijk te horen. We zijn gemaakt van vlees, van materie, en dat is wat ons aangaat, niet de abstracte metafysica.
Ja, je kibbelt over oninteressante dingen, kijk eens op Wikipedia om te kijken naar de etymologie van het woord religie,
Het komt niet van Wikipedia, verloren! De aangehaalde Cicero is een Romeins waarnemer van samenlevingen en geeft een definitie van religie op basis van dit sociale aspect. Wij zijn cultureel gezien erfgenamen van een groot aantal mensen systemen religieus of zogenaamd. Het geeft niet de ‘metafysische’ of fysieke betekenis van de term weer en aangezien mijn referenties geen Wikipedia zijn, is er daarom een ​​opmerkelijk verschil als het gaat om de werkelijke betekenis ervan in relatie tot deze of gene cultuur of filosofie.
Ik stop daar, de lijst met te herhalen punten zou te lang zijn en dat is wat ik niet wilde doen.
Daar moesten we zelfs beginnen
Wat mij stoort is de off-topic, de oneerlijkheid,
Hiermee zou je impliceren dat JIJ een toonbeeld van eerlijkheid bent. We beoordelen anderen vaak op basis van onze eigen situatie!
Je zegt het ene en ondersteunt vervolgens het tegenovergestelde: het feit dat je het herhaalt als iets nieuws, iets dat ik zojuist al eerder heb gezegd, het laat zien dat je niet hebt geluisterd of de toespraak van de ander niet hebt geïntegreerd.
Voorbeeld?
Ik weet wat ik zeg, niet om een ​​duidelijke, rechte lijn te volgen, een snelweg van de geest, maar ik rij alleen soepel op landwegen met al zijn variëteiten aan landschappen, dorpen, bochten en dat is wat mij interesseert en zo zeer de beter als anderen met haast de snelwegen verkiezen!
Of we het eens zijn of niet is voor mij niet belangrijk, maar om verder te komen in een verkenning is het noodzakelijk om in ieder geval naar de ander te luisteren.
Luister naar wat? Visies van de geest (die ik bovendien respecteer), maar mijn ‘materialisme’ brengt me terug naar de concreetheid van elke dag.

Om dit te illustreren een anekdote: een zeer vrome katholieke dame wijdde haar leven aan de ellende van anderen, gaf zichzelf uit zonder te tellen (het is prachtig!) maar had tegelijkertijd ernstige diabetes die haar belemmerde in haar leven en haar activiteiten. Terwijl we aan het discussiëren waren, benadrukte ik haar dat, gegeven haar toestand, zij binnenkort de persoon zou zijn voor wie haar “patiënten” zouden moeten zorgen en dat ze met steun een last voor haar gemeenschap zou worden en daarom dat ze de problemen moest opheffen. voet om EERST voor haar te zorgen om zo lang mogelijk beschikbaar te zijn voor anderen. Dat is spiritualiteit CONCRETE. Maar mijn standpunt leek haar ook niet interessant, wat haar betreft.
Ik verspil mijn tijd, niet interessant, punt over mij.
Blij je gekend te hebben op het gebied van spiritualiteit.
Pilatus zei tegen Jezus: “ wat is waarheid? “Dus wat is spiritualiteit voor ieder van ons? Iedereen zou er al zijn eigen definitie aan moeten geven voordat hij erover praat.
PQS: luister naar deze video en de volgende waarin de vraag rijst hoe je kanker kunt krijgen!

dat is concrete spiritualiteit
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Sylvester spiritus » 22/07/18, 09:58

dat is concrete spiritualiteit[/quote]

Over hoe het ego werkt:
https://www.meditationfrance.com/spirituel/ego.htm

Een samenleving die het ego overwaardeert, sluit zich af van de zin van het leven:
Voor een individu zijn het ongeveer 30 dagen ervaring die een mondiaal bewustzijn voeden;
met de snelheid waarmee de dagen verstrijken, kunnen we net zo goed ter zake komen...

De Ouden wisten dit heel goed:
“We weten het: de aarde is niet van de mens, het is de mens die van de aarde is. We weten het: alle dingen zijn met elkaar verbonden. Alles wat met de aarde gebeurt, gebeurt met de zonen van de aarde.
De mens heeft het levensweb niet geweven; hij is slechts een draad van stof. Alles wat hij met het doek doet, doet hij met zichzelf.”
Seattle, opperhoofd van de Suquamish-indianen
1 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 22/07/18, 11:32

sylvester hallo
Over hoe het ego werkt:
https://www.meditationfrance.com/spirituel/ego.htm
Een bedrijf dat overgewaardeerd het ego is afgesneden van de zin van het leven:

Zoals u aangeeft, is het inderdaad een kwestie van overwaardering, zoals een bodybuilder zijn spieren buitensporig zal versterken zonder enige andere noodzaak dan zichzelf te plezieren (voor een ander zal het hardlopen... of meditatie zijn). Maar daar gaat het niet om. Het ego is naar mijn mening een deel van het individu, net als de organen van ons lichaam, elk met een specifieke functie die in symbiose moet functioneren met de andere organen, en een orgaan dat overmatig of insufficiënt functioneert, veroorzaakt ‘ziekten’, stoornissen. .
De Ouden wisten dit heel goed:
“We weten het: de aarde is niet van de mens, het is de mens die van de aarde is. We weten het: alle dingen zijn met elkaar verbonden. Alles wat met de aarde gebeurt, gebeurt met de zonen van de aarde.
De mens heeft het levensweb niet geweven; hij is slechts een draad van stof. Alles wat hij met het doek doet, doet hij met zichzelf.”
Seattle, opperhoofd van de Suquamish-indianen

Helemaal mee eens !
"Het ego is de opeenstapeling van alle dingen die we hebben gekregen van onze familie en de samenleving waarin we zijn opgegroeid. Het is als software die in onze innerlijke computer is geïnstalleerd. We moeten leren wat deze software bestel niet alles het besturingssysteem van de computer, omdat Dit is helemaal niet zijn functie.
Wat wij pretenderen te zijn is slechts ego. Ons ware wezen drukt zich op natuurlijke en spontane wijze uit, zonder de noodzaak om zichzelf te laten gelden of naar voren te brengen.
Het ego probeert zichzelf altijd te rechtvaardigen, het wil geen kritiek accepteren die het beeld dat het van zichzelf schept vernietigt.

En zelfs daar deel ik deze overweging, die onderstreept dat juist de excessen schadelijk zijn. Maar ook daar beginnen en eindigen excessen. Als niet-roker begint het overschot voor mij bij de eerste sigaret (die nog vele anderen zullen volgen!) terwijl het voor een roker bijvoorbeeld bij 10 uur begint. Het is allemaal de relativiteit van de inschatting van wat voor elke persoon acceptabel is.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Orpheus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 12/07/18, 07:35
x 3

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Orpheus » 23/07/18, 16:39

Dag

Als het je niet stoort 8)
De best opgeleide mensen missen het essentiële en dat is nogal een paradox.
Mijn vader was zeer goed opgeleid (hij is nu een beetje gek geworden) en hij miste veel dingen, vooral andere mensen.
Hij beschouwde zichzelf als een baken en door zijn licht te laten schijnen, maakte hij ons een beetje allergisch voor de zon.

Als deze debatten woeden, moet ik denken aan de film waarin de man in de western al zijn spullen tevoorschijn haalt om een ​​geweldige demonstratie te geven aan zijn tegenstander en indruk op hem te maken. De ander haalt een pistool tevoorschijn en drukt er maar één keer op...

Samenvattend zou ik zeggen dat de niet-idioot moet weten hoe hij plezier moet hebben bij het lezen en schrijven en moet stoppen wanneer dat nodig is, wat ik hier niet doe 8)

Amen
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 23/07/18, 23:50

orpheus schreef:
Samenvattend zou ik zeggen dat de niet-idioot moet weten hoe hij plezier moet hebben bij het lezen en schrijven en moet stoppen wanneer dat nodig is.

Dit is de reden waarom ik zou blijven schrijven dat ik niet langer zou ingrijpen in dit onderwerp! : Lol: : Lol: : Lol:
verdomd, het is klaar...

Waar was dit topic eigenlijk voor??? : Lol: : Lol: : Lol:

De best opgeleide man mist het essentiële... hij mist veel dingen, vooral andere.

wat anders zou kunnen aflopen: wil je gelijk hebben of gelukkig zijn?!
Wat mij niet uitdaagt...
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 413
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 61

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par verwarren » 26/07/18, 15:30

Ik let op mijn ego en vaak is het te laat :)
We zijn dus met zijn tweeën, shit... dat heb ik niet gezien!

Nee, er is eigenlijk niemand, alleen een kleine machine die waarneemt en'identificeert vrijwel klaar voor alles wat beweegt en meer... voor een min of meer korte tijd.

Mensen zijn buitengewone acteurs, soms meesters of slaven. Het duurt voor de gelukkigsten een leven lang om zichzelf te bevrijden van de rol die jou of jezelf wordt opgelegd, anderen denken van wel lol.. . : Mrgreen:

Wij zijn niets, maar denken serieus het tegenovergestelde!

Er is niemand en het geluk ligt ergens anders :)

Het is € 2 voor een individuele sessie van één uur, € 000 voor een groep >800.

Wees voorzichtig als je weggaat, je bent NIETS meer, er zijn er die het geprobeerd hebben....
Goede meditatie.
0 x
De wereld is perfect !!!
Avatar de l'utilisateur
Sylvester spiritus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 23/09/17, 15:03
x 35

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Sylvester spiritus » 26/07/18, 16:23

perplex schreef:
Mensen zijn buitengewone acteurs, soms meesters of slaven. Het duurt voor de gelukkigsten een leven lang om zichzelf te bevrijden van de rol die jou of jezelf wordt opgelegd, anderen denken van wel lol.. . : Mrgreen:



Te perplex, daar zat ik net aan te denken...

Ik wilde reageren door te zeggen dat ik na verloop van tijd besef dat we bijna allemaal het punt missen...

Als eerbetoon aan haar omdat ze ons onlangs heeft verlaten, de woorden van "Madame MIG", die verre van een idioot was:
https://www.crashdebug.fr/sciencess/371 ... -popovitch
Overtuigde materialisten onthouden zich van...

A+
0 x
"De onwetende denkt dat ze alles weten, de geleerde denkt dat hij niets weet ..." Lao Tseu
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par thibr » 26/07/18, 19:43

Ik mediteer terwijl ik video's over geestelijke hygiëne bekijk
https://www.youtube.com/watch?v=x-2uVNze56s
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten