Het recht van een idioot om anders te denken

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 19/07/18, 10:02

Janic schreef: Of we beseffen dat eerlijkheid in de eerste plaats bestaat uit het openen van onze ogen en het handelen naar ons geweten.
Jouw reactie is daarom begrijpelijker.

Objectief bewustzijn, zonder keuze, daarom bevrijd van zijn persoonlijke subjectiviteit die in de loop van de tijd is opgebouwd.
Het is ditzelfde objectieve, ‘onpersoonlijke’ bewustzijn dat je in staat stelt om van je subjectieve bewustzijn af te komen.
Het is een beetje een virtueuze lus om op zijn plaats te zetten.

Janic schreef:Drie keer achter elkaar cuckold en zelfs vier keer leidt het tot een praktijk die je doof maakt of tot homoseksualiteit leidt.

: Lol:
Of moe, om te stoppen met zoeken naar kant-en-klare producten, zie hierboven. : Wink:
Vanuit mijn oogpunt kan mindfulness-meditatie helpen.
Ook waarheidstoespraken.
Je moet nog steeds het geluk hebben ze te vinden en ze als zodanig te kunnen herkennen, dus niet te beperkt door het subjectieve bewustzijn.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 19/07/18, 10:57

hallo eclectron
Janic schreef:
Of we beseffen dat eerlijkheid in de eerste plaats bestaat uit het openen van onze ogen en het handelen naar ons geweten.
Jouw reactie is daarom begrijpelijker.
Objectief bewustzijn, zonder keuze, daarom bevrijd van zijn persoonlijke subjectiviteit die in de loop van de tijd is opgebouwd.
Het is ditzelfde objectieve, ‘onpersoonlijke’ bewustzijn dat je in staat stelt om van je subjectieve bewustzijn af te komen.
Het is een beetje een virtueuze lus om op zijn plaats te zetten.
Dat is een droom, een fantasie. Wie is op deze aarde in staat om met absolute zekerheid te bepalen wat objectiviteit van subjectiviteit onderscheidt (behalve op filosofisch niveau), aangezien alles slechts een kwestie is van mening, van overtuiging, van specifieke overtuigingen die afhankelijk zijn van elk individu? Vandaar de uitwisselingen, de vergelijkingen tussen elk gezichtspunt en uiteindelijk een persoonlijke keuze voor deze of gene optie. De enige gevallen waarin dit niet bestaat (of beter gezegd waarin een definitieve keuze wordt afgedwongen) doet zich voor in alle totalitaire systemen, maar is dat wat we willen?
Janic schreef:
Drie keer achter elkaar cuckold en zelfs vier keer leidt het tot een praktijk die je doof maakt of tot homoseksualiteit leidt.
: Lol:
Of moe, om te stoppen met zoeken naar kant-en-klare producten, zie hierboven.
Ook ! maar wanneer iemand denkt dat hij de zeldzame parel heeft gevonden, kijkt hij niet verder, anders is het de zoektocht naar de Graal die nooit eindigt.
Vanuit mijn oogpunt Mindfulness-meditatie kan helpen.
Ook waarheidstoespraken.
Zie je, het gaat niet om de waarheid, maar om een ​​standpunt... noodzakelijkerwijs subjectief.[*]
Je moet nog steeds het geluk hebben ze te vinden en ze als zodanig te kunnen herkennen, dus niet te beperkt door het subjectieve bewustzijn.
Dus de zoektocht naar de Graal!

[*]een gezichtspunt is een plek van waaruit we dingen kunnen observeren. Alleen al het feit dat het slechts een punt is, brengt zijn beperkingen met zich mee, zelfs brede. Wij kijken dus alleen binnen de grenzen smal vanuit onze blik, en daarom volgens de titel van de draad: "Het recht van de idioot om anders te denken"
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 19/07/18, 12:43

Janic schreef: Dat is een droom, een fantasie.

Overhaaste conclusie.
Ik kon je niet anders overtuigen, alleen jij kunt het voelen of niet.
We bevinden ons zeker niet langer in het rijk van de zekerheid, wat zo geruststellend is.
Als je er niet mee instemt om eruit te komen, zul je het nooit weten, en je zult je hele leven gelijk hebben, voor jezelf, op dit punt: het is een droom, een fantasie.

Je trekt een logische conclusie uit wat je weet, maar je weet niet alles, zoals iedereen zou ik zeggen, en ik eerst.
Er zit geen tegenstrijdigheid in mijn woorden, ik weet dat ik weer vol subjectiviteit zit, maar ik merk steeds meer dat we er vanaf kunnen komen.
Door je ervan bewust te zijn, kun je ervan afkomen.
Illusie, fantasie, vertel je mij?
Je moet het proberen, dit pad verkennen om erachter te komen, dat is alles wat ik kan zeggen.
Ik had het over psychologisch sterven terwijl je nog leefde.
Wie gaat deze richting op?
Wie is hierin geïnteresseerd?
Dit kun je niet leren door een boek te lezen, net zoals de smaak van banaan niet kan worden verklaard door een boek te lezen; je moet deze ervaring beleven om het te weten.
Als je vasthoudt aan wat je hebt geleerd, heb je gelijk. :)
Maar het is een overtreffen van deze prestaties waar ik het over heb.
Ik ken deze vaardigheden goed, ik verzeker je dat ik dezelfde heb.

Je hebt niet gemerkt dat de kikker en de os, ik heb er al lang voor jou over gesproken, vanaf het begin tot Orpheus, en heb het voor de gelegenheid aangepast met een konijn in plaats van de kikker.
Je hebt duidelijk geen rekening gehouden met Krishnamurti die ik heb voorgesteld als steun op dit pad. Nou oké, het is niet in 1 dag dat we begrijpen waar hij vandaan komt.
Dit is een van de sleutels om verder te gaan dan de conventionele modus waar je het over hebt: observatie, voelen wat belangrijker is dan persoonlijke voorkeuren, nieuwsgierigheid.
Ik zou zeggen dat voor jou de pomp niet op gang is, dus we zullen elkaar zeker niet begrijpen?
Anders heb je vanuit jouw standpunt, conventioneel standpunt, absoluut gelijk over alles. : Wink:
Ik stel voor dat je hier uit komt en jij vertelt me ​​dat het onmogelijk is omdat je het nog nooit hebt gedaan, omdat je niemand kent die het heeft gedaan en vooral omdat het je niet interesseert. : Wink: (a priori : Wink: )
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 19/07/18, 13:05

Je hebt niet gemerkt dat de kikker en de os, ik heb er al lang voor jou over gesproken, vanaf het begin tot Orpheus, en heb het voor de gelegenheid aangepast met een konijn in plaats van de kikker.

Laat maar zitten! Analogieën of gelijkenissen kunnen meerdere zijn
Je hebt duidelijk geen rekening gehouden met Krishnamurti die ik heb voorgesteld als steun op dit pad. Nou oké, het is niet in 1 dag dat we begrijpen waar hij vandaan komt.

Krishnamurti, Jezus, Boeddha, Mozes of Mohammed zijn slechts dragers voor reflectie over de zin van het leven in verschillende culturen.
Dit is een van de sleutels om verder te gaan dan de conventionele modus waar je het over hebt: observatie, voelen wat belangrijker is dan persoonlijke voorkeuren, nieuwsgierigheid.
Precies, het is er maar één, niet exclusief!
Als er één gebied is waarop ik vaak bekritiseerd wordt, dan is het juist dat ik non-conformistisch ben. Lees mijn proza!
Ik zou zeggen dat voor jou de pomp niet op gang is, dus we zullen elkaar zeker niet begrijpen?
Wat mij irriteert zijn mensen die beweren het beter te weten dan anderen. 8)
Anders heb je vanuit jouw standpunt, conventioneel standpunt, absoluut gelijk over alles.

Zie hierboven, ik ben door reflectie anti-conventioneel en daarom daag ik iedereen uit die beweert gelijk te hebben, uit principe of uit cultuur.
Ik stel voor dat je hier uit komt en jij vertelt me ​​dat het onmogelijk is omdat je het nog nooit hebt gedaan, omdat je niemand kent die het heeft gedaan en vooral omdat het je niet interesseert. : Wink: (a priori : Wink: )
wat weet jij! Maar waar zijn in dit geval je eigen pogingen om uit je eigen conditionering te breken?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 19/07/18, 14:41

Re Janic,
Het is waar dat ik hier zelden kom en je helemaal niet ken, maar vat het niet verkeerd op, wat je zegt is volledig in overeenstemming met het functioneren van de mensheid, inclusief ikzelf. bevraag het ego als het centrum waar alle meningen vandaan komen (gevarieerd en tegenstrijdig)
Vandaar je eerdere boodschap, die volkomen juist is, vanuit het gezichtspunt van het ego.

Dit is precies waar het bot zit, er hoeft geen moeite te worden gedaan om uit de eigen conditionering te komen, aangezien de inspanning de conditionering van zichzelf versterkt (trots... ik ben tegen mijn verpakking, enz.)
Alleen aandacht voor wat is, in jezelf (en ik ben niet aandachtig genoeg in mezelf), maakt het mogelijk eraan te ontsnappen.
gegeven waar ik vandaan kom, dat wil zeggen van veraf, is het een langzaam en progressief proces.
Ik ben helemaal geen voorbeeld, dat is niet wat ik wil overbrengen.
Ik wilde overgaan van voorzichtig zijn, als je je zorgen maakt(?), naar niet blijven steken in self-fulfilling prophecies:
“We zien dat het onmogelijk is, dus sluiten we de opening voor een andere mogelijkheid, dus het is onmogelijk.” De cirkel is rond.

PS: Krishnamurti is niet zoals de anderen, ook al zijn er zeker enkele punten gemeenschappelijk, dat is mijn mening! :)
Het is recent, niet vervormd, met de huidige taal verandert het veel...
het kauwt door het peelingwerk en benadrukt al onze knelpunten.
De visie zelf kan alleen door jezelf worden gedaan, wat mij vrij voor de hand ligt.
Hij is niet verantwoordelijk voor ons gebrek aan aandacht.
Het is niet genoeg om Kirshnamurti te lezen, het is nog steeds nodig om het te begrijpen, aangezien ego's de neiging hebben om het verkeerd te begrijpen om zichzelf ertegen te kunnen verdedigen.
Het spreekt dus niet iedereen aan.

Open voor tegengestelde meningen, maar beargumenteerd. : Wink:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Orpheus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 12/07/18, 07:35
x 3

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Orpheus » 19/07/18, 15:09

Janic schreef:dus:
In feite situeert de geboorte ervan (wat geen enkele historicus, zelfs geen ongelovige, ontkent) zich rond -4 van de christelijke jaartelling, wat anderen de huidige jaartelling noemen, wat een meer realistische naam is.


Het feit dat een meerderheid denkt dat er een Jezus bestond, bevestigt op geen enkele manier de realiteit ervan. De aarde was inderdaad een tijdje plat...
Natuurlijk was er “Jezus” (zie de namen die aan hem gegeven zullen worden).
Ik betwist daarom niet langer dat er vanaf vandaag “Jezus” van gisteren bestond.
Wat betwist wordt is dat er een CE Jezus is, Grote Vreedzame, Grote Vertegenwoordiger van het beeld van bevrijdende opoffering voor de mensheid, Groot Risico voor het Joodse volk...
Deze Jezus is afwezig, volledig afwezig in de geschiedenis van het jaar nul (en voor zover ik weet ligt het jaar nul in een enigszins breed bereik, wat nu al enige twijfel kan veroorzaken...).

Dus Jezus Ik heb er geen probleem mee, un Jezus die de aarde doet schudden lijkt mij veel minder geloofwaardig.

Wat mij het meest verbaast, is dat er een aanzienlijke hoeveelheid historische informatie over de context bestaat (bijv https://www.letemps.ch/societe/maitres- ... emps-jesus ).
Onze Jezus laat pas het puntje van zijn neus zien na zijn veronderstelde dood!! Hij had daarom absoluut niet de politieke weerklank die wij hem toeschrijven, in het beste geval zouden we ons een beetje rebelse Jezus kunnen voorstellen die de toorn van zijn trainers opwekt en omringd wordt door twee of drie volgelingen. Al het andere is veel waarschijnlijker "nep", omdat je van dat woord houdt : Wink: .

[quote Orphee] Wat betreft de kleine SECTE die het erft, deze wordt zo gewaardeerd door de mensen dat men ervan uitging dat het kannibalisme en andere geneugten beoefende, dingen die perfect voorstelbaar zijn door het simpele feit dat ze in het geheim praktiseerden, wat niet het geval was. getolereerd (de beoefening van religie werd toen als noodzakelijk beschouwd voor elke goede burger, maar absoluut in het openbaar, waarschijnlijk om complotten tegen het Romeinse rijk te voorkomen). Het slechte gedrag en de slechte reputatie van christenen zorgden ervoor dat een zekere Nero gemakkelijk de schuld kon leggen voor de grote brand van Rome.


Janic schreef:Dit is denigrerende taal die geen historische realiteit kent


Tacitus, Annalen, 15, 44, 2-5 (ik onderstreep bepaalde woorden)
"Nero produceerde als beschuldigde en gaf zich over aan de meest verfijnde kwellingen van mensen, gehaat vanwege hun verdorvenheid, die door de menigte "Chrestiani" werd genoemd. Deze naam komt van Christus, die onder het principaat van Tiberius de procurator Pontius Pilatus ter terechtstelling had overgeleverd; destijds onderdrukt, werd dit afschuwelijke bijgeloof gemaakt opnieuw uitbarsting, niet alleen in Judea, de bakermat van deze pijn, maar ook in Rome, waar alles wat verschrikkelijk en beschamend is in de wereld samenkomt en zich verspreidt [...] Ze werden schuldig bevonden, nog minder aan de misdaad van brandstichting Wat een haat voor het menselijk ras (odium humani generis).”

Altijd zeker van kleinerende toespraak ? uiteraard beoefenden mensen uit die tijd het ook... : Roll:

Janic schreef:Geen enkel nieuw systeem (niet specifiek op het gebied van religie) begint in glorie, al was het maar omdat het andere reeds gevestigde systemen verstoort


Kent u Krisnamurti? hij is "nieuw" en heeft, voor zover ik weet in ieder geval, geen steniging ervaren.
Jezus wordt verondersteld vrede te brengen (in feite zegt hij ook het tegenovergestelde 8) wat is heel bijbels en maakt het mogelijk om verschillende cilinders te bedienen).
Als we deze historische getuigenissen mogen geloven, is de realiteit dat deze beweging duidelijk niet bedoeld was om vrede tussen mensen tot stand te brengen. Bovendien preekt Jezus, als we de Bijbel mogen geloven, niet voor christenen voor joden. Het was Paul die, toen hij zag dat de zaken niet zo goed liepen, op het sublieme idee kwam om religie te exporteren.

Orphee schreef:Vastzitten betekent in dit geval niets

Voor mij is het logisch: vastzitten betekent dat we proberen onze omgeving te valideren door het raamwerk dat we voor onszelf hebben gecreëerd niet te verlaten.

Janic schreef:We zijn allemaal, zonder uitzondering, ergens aan vastgeketend: een overtuiging, een maatschappelijke keuze, aan onze kinderen en andere familie, aan ketens geen gebrek. Daarna kiest of ondergaat iedereen die het beste bij hem passen.


Bevestiging, dank je 8) We kunnen ook bedenken dat we, nadat we ons bewust zijn geworden van onze eigen ketens, ons daarvan kunnen bevrijden.

[quote="Orphee"] Ongeveer 30 jaar geleden, nadat ik van klassiek protestant naar "pinkster", vervolgens "evangelisch" en vervolgens "adventist" ging,[*] begreep ik dat er een probleem was: ofwel verschuilen we ons achter anderen en zeggen we tegen onszelf dat we, door naar de overtuiging van anderen te kijken, onvermijdelijk op de goede weg moeten zijn, anders beseffen we dat eerlijkheid in de eerste plaats bestaat uit het openen van onze ogen en handelen volgens ons geweten.

Janic schreef:Uw reactie is daarom begrijpelijker. Cuckold drie keer achter elkaar en zelfs vier keer, het leidt tot een praktijk die je doof maakt of tot homoseksualiteit.
Uw ervaring is op zichzelf interessant en vrij klassiek van ketenteleurstellingen ... precies. Handelen naar het geweten (maar het geweten waarvan?) is echter ieders lot, ervan uitgaande dat er geen sprake is van hypocrisie.


Grote fout dokter Watson! Ik ben geen cuckold, maar GELUKKIG dat ik heb geleerd door van kerk te veranderen. Als ik mijn religieuze ervaringen zou moeten evalueren, zou de klassiek protestantisme bracht me alleen de basis, de Pinksterbeweging zal me in staat hebben gesteld te zien hoe manipulatie de werkelijkheid zou kunnen verdraaien, evangelisatie zal een zachte en aangename periode zijn geweest, ook al was het een beetje naïef, aangezien ik voor het adventisme de kans had om een ​​zeer interessante en zeer op archeologie gerichte studie te hebben (plus het stelde mij in staat om vlees opgeven, wat ik altijd al had gewild).
Kortom, ik heb absoluut nergens spijt van en vooral niet dat ik een andere weg ben ingeslagen.

Ik begreep niet hoe homoseksualiteit zijn intrede deed... stel jij jezelf vragen als je zoveel verprutst?


Janic schreef:PS: Ik heb helaas het gevoel dat uw toespraak, in de bovenstaande passages, een draai van 180 ° aangeeft, maar gaat dit niet van Charybdis naar Scylla en valt het terug in dezelfde fouten?


Draai ? Ik ben absoluut geen atheïst of gelovige. Ik ben me er volkomen van bewust dat religies de manipulatie van het individu toestaan, maar paradoxaal genoeg laten ze hem af en toe eraan ontsnappen en eraan voorbij gaan, eenvoudigweg omdat ze aspecten aankaarten waar een bekrompen materialist geen rekening mee zal houden.
Aan de andere kant was het een belangrijke persoonlijke ontdekking om dat op te merken religieuze mensen zijn vaak materialisten... en materialisten zijn vermomde religieuze mensen. Het is geen woordspeling 8) Er zijn mensen die erin geloven en het niet willen verlaten.
0 x
Orpheus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 12/07/18, 07:35
x 3

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Orpheus » 19/07/18, 15:25

Even over Krisnamurti.

Ik heb zojuist je laatste berichten gelezen.

Van Krisnamurti herinner ik me dit: een vrouw zag hem net en vertelde hem iets dat gelijkwaardig was aan “Ik vind je geweldig en ik heb al je boeken gelezen”
Krisnamurti antwoordt hem “Het zou beter zijn geweest als je er geen enkele had gelezen”

Dit is een zeer interessante zin. Onze spraak, hoe helder ook, is niet bedoeld als voeding, omdat we daardoor de ware betekenis missen.
Voor Jezus en zijn apostelen is het hetzelfde: we kunnen de tekst letterlijk nemen en we missen de boodschap die inderdaad een betekenis kan hebben (ik hou bijvoorbeeld van de “Ik ben degene die is” .
Het fundamentele probleem is dat we niet op een boodschap kunnen voortbouwen; we hebben woorden nodig.
En laten we een beetje plezier maken, we komen tot een visioen als "het Tibetaanse boek van leven of dood" (zeer interessante tekst ook) waarin het beeld noodzakelijk maar noodzakelijkerwijs altijd onwaar is.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 19/07/18, 17:15

orpheus schreef:Van Krisnamurti herinner ik me dit: een vrouw zag hem net en vertelde hem iets dat gelijkwaardig was aan “Ik vind je geweldig en ik heb al je boeken gelezen”
Krisnamurti antwoordt hem “Het zou beter zijn geweest als je er geen enkele had gelezen”

Ze zat vol beelden over haar lesgeven, ook al had ze er niets van meegemaakt. Het was niets waard en op de een of andere manier is wat ik erover zeg ook niets waard.
Ik besef nog steeds dat deze leer de kloof tussen de massa en mij heeft vergroot in termen van functioneren.
Geen waardeoordeel, afwijking in de zin van naast elkaar, apart, geïsoleerd, anders, zelfs afgewezen. : Lol:
Persoonlijk zie ik zijn onderwijs als een “starter” die ik van tijd tot tijd opnieuw moet activeren.
Ik ben soms verrast om mensen te ontmoeten die deze kloof ook hebben vergroot, zonder de noodzaak van Krishnamurti's onderwijs.
Iedereen heeft zijn eigen vaardigheden.

orpheus schreef: “Ik ben degene die is” .

Ja, de moeilijkheid is niet degene te willen zijn die dat niet is, degene die dat nooit zal zijn, en niet te streven naar een ideaal dat dat niet is.
Accepteren dat je bent wie je bent, in zijn totaliteit, is het accepteren van de realiteit. Er zit niets anders op de bodem.
Ik ben er niet... : Wink:, er blijft nog steeds enig conformisme over.
Een muur kan niet in 1 dag worden afgebroken, ook al is de laatste stap in een fractie van een seconde gedaan. : Wink:


orpheus schreef: laten we een beetje plezier maken, we komen tot een visie van het genre "het Tibetaanse boek van leven of dood" (zeer interessante tekst ook) waarbij het beeld noodzakelijk maar noodzakelijkerwijs altijd vals is.

Boek waarvan ik mezelf had beloofd dat ik het ooit zou lezen. Voor ! : Lol: zo moeilijk om over te praten...

PS: heb je mijn PM gezien?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Orpheus
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 12/07/18, 07:35
x 3

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Orpheus » 19/07/18, 18:03

Sorry dat ik niet had gekeken. Het is klaar (en ik antwoordde)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 19/07/18, 20:50

Janic schreef: Dit is denigrerende toespraak die geen historische realiteit kent

Tacitus, Annalen, 15, 44, 2-5 (ik onderstreep bepaalde woorden)
"Nero bracht als beschuldigde en overgeleverd aan de meest verfijnde kwellingen mensen voort, gehaat vanwege hun schanddaden, die de menigte 'Chrestiani' noemde. Deze naam komt van Christus, die, onder het principaat van Tiberius, de procurator Pontius Pilatus aan de marteling had overgeleverd. Toen dit afschuwelijke bijgeloof onderdrukt werd, barstte het opnieuw los, niet alleen in Judea, de bakermat van dit kwaad, maar ook in Rome, waar alles wat afschuwelijk en beschamend is in de wereld samenkomt en zich verspreidt [...] Ze werden schuldig bevonden , minder een misdaad van brandstichting dan van haat tegen het menselijk ras (odium humani generis).

Deze passage wordt vaak aangehaald als ‘bewijs’ van wat zogenaamde christenen waren. Het is alsof de geschiedenis alleen maar de schurken in een demonstratie heeft erkend, gezien door de aanwezige politieke autoriteit. Waren er pseudo-christenen die aan deze beschrijving konden voldoen? het is mogelijk zoals in elk type samenleving.
Er zou al een antinomie bestaan ​​met de toespraken van Christus Jezus in kwestie, die precies het tegenovergestelde predikte.
Toen predikte Christus Jezus geen afscheiding van het jodendom, maar een integratie in deze gemeenschap.
Bovendien is Tacitus een Romein die deze sekten met een extern oog bekijkt en in Rome was de concurrentie met zijn goden moeilijk te aanvaarden (de Caesars werden op zichzelf beschouwd als halfgoden) en daarom zijn deze beschuldigingen van het type “ Als je je hond wilt laten inslapen, zeg je dat hij hondsdolheid heeft en Nero was niet erg helder in zijn hoofd!
Nog steeds zeker van de lasterpraat? uiteraard beoefenden mensen uit die tijd het ook...

Wij mensen tonen nauwelijks originaliteit en verbeeldingskracht, behalve om onszelf te vernietigen.
Janic schreef: Geen enkel nieuw systeem (niet specifiek op het gebied van religie) begint in glorie, al was het maar omdat het de andere reeds gevestigde systemen verstoort

Kent u Krisnamurti?
het is alsof ik je vraag: ken jij Jezus of Mozes of Boeddha? Ik heb naar een paar video's geluisterd en ik vind hem erg interessant, ook behoorlijk doordrenkt van menselijke wijsheid en de stropdas past goed bij hem.
hij is "nieuw" en heeft, voor zover ik weet in ieder geval, geen steniging ervaren.

Een Jezus van het bijbelse type zou ook worden beschouwd als een wijze van hetzelfde soort als K. en omdat in Frankrijk de executie door steniging, galg of guillotine niet langer is toegestaan, is de vraag opgelost.
Jezus wordt verondersteld vrede te brengen (in feite zegt hij ook het tegenovergestelde, wat heel bijbels is en toestaat dat verschillende actuatoren worden geactiveerd).

Je moet de teksten bestuderen voordat je ze bekritiseert (in de zin van kritisch naar het onderwerp kijken). De term vrede wordt ongeveer 300 keer gebruikt in alle teksten, wat de verschillende toepassingen ervan laat zien en je behoudt slechts één citaat dat aangeeft dat elk verschil in perceptie van de beroemde waarheid automatisch verdeeldheid creëert en het idee van het zwaard (onder de militaire overheersing van de Romeinen en het herinneren van het oordeel van Salomo) is veelzeggend over dit onderwerp.

Als we deze historische getuigenissen mogen geloven, is de realiteit dat deze beweging duidelijk niet bedoeld was om vrede tussen mensen tot stand te brengen.
zie hierboven!
Bovendien preekt Jezus, als we de Bijbel mogen geloven, niet voor christenen maar voor joden.

Absoluut!
Het was Paul die, toen hij zag dat het niet zo goed werkte, op het sublieme idee kwam om religie te exporteren.
niet echt, als je de teksten herleest, stuurt Paulus zijn luisteraars naar de synagogen, niet naar christelijke kerken, die elders niet bestaan.
Ook hier is sprake van vermenging en verwarring. Ons land, en enkele anderen, geloven dat vrede alleen kan bestaan ​​onder de thermonucleaire dreiging, een vreemde vrede en vooral een broze vrede onder het teken van terreur.
Heeft K het niet over de angst die individuen meer domineert dan over liefde of echte vrede? Het effectief niet onderwerpen aan opleggingen die het geweten beledigen, leidt dus tot gevolg automatiquement om in conflict te komen met hun tegenstanders, wat niet betekent dat deze conflicten met geweld moeten worden opgelost.
Orphee schreef: Vastzitten betekent in dit geval niets

Voor mij is het logisch: vastzitten betekent dat we proberen onze omgeving te valideren door het raamwerk dat we voor onszelf hebben gecreëerd niet te verlaten.

Dit is ook wat ik elke keer zeg en benadruk!
Maar de bijbeltekst leert ook dat het uitwerpen van één demon ervoor zorgt dat tien anderen zijn plaats kunnen innemen.
Janic schreef: We zijn allemaal, zonder uitzondering, ergens aan vastgeketend: een overtuiging, een maatschappelijke keuze, aan onze kinderen en andere familieleden, aan ketens is geen gebrek. Daarna kiest of ondergaat iedereen degene die het beste bij hem past.

Bevestiging, dank u. We kunnen ook bedenken dat we, nadat we ons bewust zijn geworden van onze eigen ketens, ons daarvan kunnen bevrijden.

Makkelijker gezegd dan gedaan omdat de samenleving waarin we ons bevinden de voorkeur geeft aan schapen in plaats van aan rammen (zie de draad over de strategie van het manipuleren van mensen) en deze ketens zijn eerder spinnenwebdraden en waar je bijna niet vanaf kunt komen, tenzij je je voor de gek houdt jezelf.
[quote="Orphee"] Ongeveer 30 jaar geleden, nadat ik van klassiek protestant naar "pinkster", vervolgens "evangelisch" en vervolgens "adventist" ging,[*] begreep ik dat er een probleem was: ofwel verschuilen we ons achter anderen en zeggen we tegen onszelf dat we, door naar de overtuiging van anderen te kijken, onvermijdelijk op de goede weg moeten zijn, anders beseffen we dat eerlijkheid in de eerste plaats bestaat uit het openen van onze ogen en handelen naar ons geweten.

Janic schreef: Jouw reactie is daarom begrijpelijker. Drie keer achter elkaar cuckold en zelfs vier keer leidt het tot een praktijk die je doof maakt of tot homoseksualiteit leidt.
Je ervaring is op zichzelf interessant en een klassieker onder de ketenteleurstellingen... precies. Handelen naar je geweten (maar geweten waarvan?) is echter het lot van iedereen, ervan uitgaande dat er geen sprake is van hypocrisie.[/quote]

Grote fout dokter Watson! Ik ben geen cuckold, maar GELUKKIG dat ik heb geleerd door van kerk te veranderen.

Het een verhindert het ander niet! cuckolds houden er nauwelijks van om te leven met wat hen ongelukkig maakt en 4 keer op rij moedigt hen nauwelijks aan om opnieuw te trouwen.
Als ik mijn religieuze ervaringen had moeten evalueren, zou het klassieke protestantisme mij slechts de basis hebben gegeven, zal de pinksterbeweging mij in staat hebben gesteld te zien hoe manipulatie de werkelijkheid kon verdraaien, zou het evangelicalisme een zachte en aangename periode zijn geweest, ook al was het een beetje naïef, net als voor het adventisme Ik had het geluk dat ik een zeer interessante en op archeologie georiënteerde predikant had (en bovendien kon ik het vlees loslaten dat ik altijd al had gewild).
Goed voor vlees! :D
Kortom, ik heb absoluut nergens spijt van en vooral niet dat ik een andere weg ben ingeslagen.

Een geweldige levenservaring, zo vorm je je eigen persoonlijkheid. Je moet inderdaad nooit achterom kijken, de toekomst ligt voor je.
Ik begreep niet hoe homoseksualiteit zijn intrede deed... stel jij jezelf vragen als je zoveel verprutst?

Integendeel, er zit logica in de opvolging. Eerst een bepaalde unie, gevolgd door een verandering van dezelfde soort, gevolgd door een derde en een vierde en er hadden er evenveel kunnen zijn geweest als religieuze bewegingen van het protestantse type of andere (Jezus wordt beschouwd als de (echtgenoot van de kerk, jij) moet dit ondanks alles onthouden.) Wanneer men stopt met trouwen, is het enige wat overblijft de individuele zelfbevrediging (masturbatie van de geest in dit geval) en het enige dat overblijft is dan de ontrouw te vervangen door wat deze breuk zal voorkomen en dus met zijn gelijkaardige die echoot (wat ondanks dat alles zeer bevredigend kan zijn)
Janic schreef :PS: Helaas heb ik het gevoel dat jouw toespraak in de bovenstaande passages duidt op een draai van 180°, maar gaat dit niet van Charybdis naar Scylla en vervalt het in dezelfde fouten?

Draai ? Ik ben absoluut geen atheïst of gelovige.

Klein noemt dit immanentie of transcendentie en er zit weinig tussenin.
Ik ben me er volkomen van bewust dat religies de manipulatie van het individu toestaan, maar paradoxaal genoeg laten ze hem af en toe eraan ontsnappen en eraan voorbij gaan, eenvoudigweg omdat ze aspecten aankaarten waar een bekrompen materialist geen rekening mee zal houden.

Ben het daar mee eens en dat zal Einstein als volgt samenvatten: “ Wetenschap zonder religie is zwak, religie zonder wetenschap is blind »
[*]in de nobele zin van het woord.
Aan de andere kant zal het een belangrijke persoonlijke ontdekking zijn geweest dat religieuze mensen vaak materialisten zijn... en materialisten die religieus zijn in vermomming.

Omdat het menselijke wezens zijn, geen Griekse of Romeinse goden, noch Superman
Dit is geen woordspeling: er zijn mensen die geloven en niet willen vertrekken.

Uit wat? Materialisme? We gebruiken computers, het internet, de auto en de telefoon; dat zijn de meest materialistische aspecten van onze samenleving, en wie wil daar nou uit komen? Noch jij, noch ik die het blijven gebruiken! Maar in het licht van ziekte, lijden en dood stort dit alles plotseling in en brengt ons terug naar de wijsheid van Salomo waar “ alles is ijdelheid en het najagen van de wind »
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten