Chirurgie, Prof. Christian Cabrol, pionier in harttransplantatie, stierf... in onverschilligheid?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Chirurgie, Prof. Christian Cabrol, pionier in harttransplantatie, stierf... in onverschilligheid?

par Christophe » 24/01/22, 10:24

Ik heb het net vernomen: een paar dagen voor de eerste transplantatie van een varkenshart op een mens, stierf Pr Cabrol op 16 januari 2022... in bijna algemene media-onverschilligheid...

https://fr.wikipedia.org/wiki/Christian_Cabrol

Hé, hij was ook een UMP/RPR-politicus... Ik kwam dit kleine eerbetoon tegen:

Professor Christian Cabrol verliet ons 2 dagen geleden in de meest totale mediastilte. Het is duidelijk dat zijn naam niet Cyril Hanouna is... of Agnes Buzyn...

Professor Christian Cabrol wijdde zijn leven aan hartchirurgie en voerde de eerste harttransplantatie uit in Europa en de tweede ter wereld, de eerste hart-longtransplantatie bij een kind met cystische fibrose. Hij kon meer dan 12 uur achter elkaar opereren. Met zijn vrouw, die anesthesist was, sliepen ze in het ziekenhuis. Hun leven was hun patiënten.

Respect meneer! Mannen zoals jij zijn een voorbeeld voor de hele mensheid.


0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3791
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1311

Re: Chirurgie, Pr. Christian Cabrol, pionier op het gebied van harttransplantatie, stierf... in onverschilligheid?

par pedrodelavega » 24/01/22, 10:32

Christophe schreef:Ik heb het net vernomen: een paar dagen voor de eerste transplantatie van een varkenshart op een mens, stierf Pr Cabrol op 16 januari 2022... in bijna algemene media-onverschilligheid...



Hij is overleden op 16 juni 2017.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Chirurgie, Pr. Christian Cabrol, pionier op het gebied van harttransplantatie, stierf... in onverschilligheid?

par Christophe » 24/01/22, 12:14

Ah bug, ik werd weer genaaid door fuckbook pfff maar ik had kort naar de wikipagina gekeken ... te kort ... ik heb blijkbaar de wiki-datum gecontroleerd? :schok: :schok: :schok:

Dus ik sluit...sorry voor het lawaai :(
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 135 gasten