Onontdekte technologie die de wereld zou hebben veranderd

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Onontdekte technologie die de wereld zou hebben veranderd




par Exnihiloest » 05/03/22, 17:11

izentrop schreef:...
In de kwantummechanica zijn we verder verwijderd de theorie van alles dan klimaatmodelleurs zijn van het toekomstige klimaat.

Het is verkeerd. De vergelijkingen van de kwantummechanica werken perfect in hun vakgebied.
Relativiteit werkt perfect, op zichzelf.
Beide kunnen de uitkomsten van verschijnselen voorspellen, en in tegenstelling tot klimatologie, door ze correct te kwantificeren.
Onderzoek richt zich op het vinden van de brug tussen QM en de algemene relativiteitstheorie, omdat QM niet compatibel is met GR. De "theorie van alles" is slechts een mooie naam, vooral voor het grote publiek, geen wetenschap.

Geen enkele natuurkundige beweert deze verenigende theorie te hebben, alleen hypothesen, en zelfs dan beperkt. En nog minder, natuurkundigen voorspellen toekomstige fenomenen op basis van hun aannames, behalve om ze te verifiëren. In tegenstelling tot klimatologen, wanneer de metingen niet overeenkomen met de theorie, verwerpen ze deze en gaan ze verder met een andere, ze weten dat ze de wetenschap nog niet hebben.

We zijn verre van het digitale speelgoed van klimatologen! Bovendien zijn het over het algemeen natuurkundigen die wijzen op hun blunders, met name op het gebied van thermodynamica en statistische verwerking, wat jammer is aangezien dit kritieke punten zijn in de klimatologie.

In de klimatologie leveren de complexiteit van de betrokken verschijnselen, het enorme aantal parameters, waarvan we de wiskundige verbanden die ze met elkaar verbinden bij lange na niet precies kennen, waarvan sommige niet voldoende bekend of gekwantificeerd zijn, en die cruciaal zijn omdat de evoluties chaotisch zijn en gemakkelijk een klein beetje afwijken van de uitgangswaarden, de resultaten die we zien: voorspellingen die niet werken. Er is nog geen klimaatwetenschap, alleen een vage schets.
0 x
elman46
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 16/02/22, 11:26
x 55

Re: Onontdekte technologie die de wereld zou hebben veranderd




par elman46 » 05/03/22, 17:44

Obamot schreef:O ja, omdatde samenleving denkt” nu het bedrijf “het heeft hersens”? Beter en beter...

Ja ! ze denkt steeds meer te consumeren.Wat zou een mens zonder dat doen?Wat is het nut van hersenen in dit geval? Een dier is blij met wat hij heeft, maar zelfs als hij kan verzamelen, zal hij het ook doen.
Er is een heel grappige video op YouTube waar een eekhoorn om de winter door te brengen, hazelnoten in de stam van de boom legt waar hij woont en plotseling zien we hem zoveel dat hij, wanneer hij naar binnen wil, op de hazelnoten rolt en uiteindelijk zoveel buiten is dat hij heeft : Cheesy: .
Mensen zijn ook zo, maar in tegenstelling tot de eekhoorn die het instinctief doet, weet hij hoe hij zijn euro's ergens anders moet stoppen om er steeds meer in te stoppen, hem dan vertellen dat hij dom is en hij denkt niet na, weet je het zeker? :schok:
Aan de andere kant, als je het hebt over de massale vaccinatie die we hebben gekend, even nutteloos als gevaarlijk, ben ik het met je eens, maar daar Obamot wiens schuld is het?
Luister naar geschoolde mensen, hier de professoren in de geneeskunde die je vertellen "laat je vaccineren, het zal je leven redden" wat moet een leek denken?
Wie denkt het minst in dit verhaal?
En hier heb ik het niet eens over het beleid dat het land op dit moment regeert, jupiter, hoofdpijn en de waarheid, ze zwaaien alleen drogredenen deze mensen daar : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Onontdekte technologie die de wereld zou hebben veranderd




par Obamot » 05/03/22, 18:06

Hein?! Beeld Beeld
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Onontdekte technologie die de wereld zou hebben veranderd




par humus » 06/03/22, 07:08

elman46 schreef:
En geen humus, denk je dat poutine tevreden kan zijn met wat hij heeft? en degenen die het willen om hun belangen te beschermen en miljarden te besteden en tevreden te zijn met wat ze hebben? Ik geloof het niet, humus, anders was de zaak allang snel afgehandeld.
Als mensen over het algemeen tevreden zouden zijn met wat ze hebben, zou het een prachtige wereld zijn, maar helaas wil deze wereld altijd meer, dat is wat die mensen drijft, kijk naar Bernard Arnault, een miljardair bij uitstek, denk je dat hij er genoeg van heeft? Neen !


Ja, dat weet ik allemaal.
Zoals ik graag herhaal, voor een betere wereld, voor een betere mensheid, is het een pakket dat je nodig hebt met onder andere:
- Schone en onuitputtelijke energie zoals u het zich voorstelt (als het op een dag bestaat, des te beter, maar als het nooit bestaat, dan doen we het met hernieuwbare energiebronnen, het zal soberder en waarschijnlijk minder comfortabel zijn, dus misschien een beetje nucleair)
- Een ander economisch systeem dan groeiend kapitalisme. dat wil zeggen een nieuw economisch systeem gericht op duurzaamheid en niet op groei zoals nu het geval is.
Momenteel bevordert het systeem de opkomst van wat ik geesteszieken noem, degenen die altijd rijker willen en kunnen worden, degenen die plezier scheppen in het verwerven en uitoefenen van macht.

Wanneer je persoonlijk een ideale energiebron tot je beschikking hebt, dat je een kleine moestuin hebt (voor wie geïnteresseerd is), dat je een eigen huis hebt, heb je al veel minder behoefte aan werk, veel minder behoefte aan geld. (minder maar toch een beetje)
Er zou een nieuwe klasse ontstaan ​​van wat men de "deserteurs" van het systeem zou kunnen noemen.
Miljardairs bestaan ​​alleen als miljardairs omdat we moeten werken, geld moeten verdienen om te overleven.
Het is een vorm van slavernij.
Als het voortbestaan ​​anders verzekerd is, werk je (geld) alleen voor het overbodige.
Wat gebeurt er met miljardairs als slaven het spel niet meer spelen? : Lol:
Er is niets eerlijks en rechtvaardigs aan dit kapitalistische spel.
Begunstigd is degene die al heeft en daarom benadeeld degene die niets heeft, benadeeld degene die alleen zijn werk heeft.

elman46 schreef:De oplossing zou voor mij zijn, het volgende, van een winstbedrag (salaris, pensioen) of zelfs bezit van geld (duizenden euro's op de bank), nemen we alles wat je te boven gaat, daar zou dat misschien de passie van sommigen kalmeren en het beeld dat je hebt van een tevreden samenleving zou worden gevoeld, maar ook daar geloof ik niet dat de samenleving is wat ze wil, ze wil dromen.

Ja, dat is een van de oplossingen. Het is zelfs de eenvoudigste om morgen te implementeren, zonder het hoofd te breken van het creëren van een nieuw economisch systeem anders dan het kapitalisme.
We gaan door met een van nature groeiend systeem, maar dat is geschaafd / beperkt door de wet.
Het zou een kapitalisme zijn onder sterke dwang, een beetje zoals Sandrine Rousseau, groene kandidaat verslagen door Jadot, voorstelde.
Deze oplossing werkt ook bij mij! : Wink:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Onontdekte technologie die de wereld zou hebben veranderd




par izentrop » 06/03/22, 10:14

Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:...
In de kwantummechanica zijn we verder verwijderd de theorie van alles dan klimaatmodelleurs zijn van het toekomstige klimaat.
Dat is fout... bla bla...
Ik vermoedde dat door je achilleshiel aan te raken, je het niet zou herkennen. : Twisted:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Onontdekte technologie die de wereld zou hebben veranderd




par Obamot » 06/03/22, 11:43

Heel subtiel om stiekem het woord "Poetin" in zo'n draadje te plaatsen, om de Braquemart opnieuw te lanceren... We begrepen het niet!
We voelen dat die er zijn “inventiviteit in trollen” zou het einde van de draad "bijna" zijn?

"Je zou bijna kunnen zeggen, als je er een beetje over nadenkt, dat er niets wordt gedaan om de kwelling van de draad te laten bestaan, of dat het niet kan bestaan"

Beeld Beeld _ Gek! het werkt, maar waarom? _ Beeld Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Onontdekte technologie die de wereld zou hebben veranderd




par Obamot » 06/03/22, 12:12

Ahmed schreef:Als je stilletjes de draad van het onderwerp weer oppakt in plaats van de excessen obamesques te overbieden?
Dat zou uiteindelijk geldig zijn als we toegaven dat er enige hoop was...
0 x
elman46
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 16/02/22, 11:26
x 55

elman46




par elman46 » 06/03/22, 13:30

Obamot schreef:Heel subtiel om stiekem het woord "Poetin" in zo'n draadje te plaatsen, om de Braquemart opnieuw te lanceren... We begrepen het niet!
We voelen dat die er zijn “inventiviteit in trollen” zou het einde van de draad "bijna" zijn?

"Je zou bijna kunnen zeggen, als je er een beetje over nadenkt, dat er niets wordt gedaan om de kwelling van de draad te laten bestaan, of dat het niet kan bestaan"

Beeld Beeld _ Gek! het werkt, maar waarom? _ Beeld Beeld


BRAQUENART?
https://www.larousse.fr/dictionnaires/f ... mart/10984
1. Kort en breed zwaard (XNUMXe-XNUMXe eeuw).
2. Slang. Penis.
Anders zit dat ook in de synoniemen, ook al begrijp ik niet waar dit woord braquemart voor is?
asperge, baguette, bader, bazaar, corny, erfstuk, biroute, vlieg, braquemart, dart, linga, lingam, lid, viriel lid, orgel, penis, kleine Jezus, vogeltje, pijnboom, popol, priapus, pecker, kraan, worst, driedelig servies, hoofdzoeker, snorthermometer, staaf, knuppel, staaf, ...
Je bedoelde valkuil, toch?
En jij, met je enorme kennis : Cheesy: , zie je het verband van energie niet met de oorlog tussen Rusland en Oekraïne? :schok:

"Je zou bijna kunnen zeggen, als je er een beetje over nadenkt, dat er niets wordt gedaan om de kwelling van de draad te laten bestaan, of dat het niet kan bestaan"

In feite begreep je de subtiliteit niet, hier herhaal je hetzelfde, je hebt het over het einde van het onderwerp (de kwelling van de draad), maar het einde bestaat en kan op elk moment plaatsvinden, toch?
Maar ik, in mijn zin, de "eeuwigdurende" energie bestaat niet per definitie, volgens de wetenschap, daarom voegde ik eraan toe "dat het niet kan bestaan" plotseling onderzoekt niemand het en daarom kan het niet worden gevonden en bestaan. maar om begrepen te worden, moet je een goede geest hebben :D )
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: elman46




par izentrop » 06/03/22, 14:20

elman46 schreef:Je bedoelde valkuil, toch?
Als je iets rationeels zoekt in zijn interventies, is dat tijdverspilling. : Mrgreen: : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: elman46




par Obamot » 06/03/22, 14:45

Ik ga proberen iets inspirerenders te bedenken dan de roes van je neuron! Wat niet moeilijk zou moeten zijn Monozentrop

elman46 schreef:BRAQUENART?
heb ik dat zelf geschreven? Ik dacht het niet....

05C111F5-F9B0-4F61-8AEA-F46A63E0388D.jpeg
05C111F5-F9B0-4F61-8AEA-F46A63E0388D.jpeg (104.87 Kio) Consulté 1296 fois
En weer de trollentechniek om scherp te stellen op een detail om het onderwerp te ontwijken. Probeer het nog eens... : Mrgreen:

Het zou in het belang zijn van elk land om bijna gratis energie te krijgen om zichzelf een concurrentievoordeel te geven ten opzichte van andere landen!
Dit is wat de Zwitserse industrie al tientallen jaren doet met haar "gratis" hydro-elektrische energie! Sommige mensen hebben een kort geheugen...

Jammer dat waterkracht niet meer in de behoefte kan voorzien.

Dus begon Zwitserland met het gebruik van een andere bijna gratis energie: geothermische energie, door middel van een gigantisch programma voor het in kaart brengen van de ondergrond...
Dernière édition par Obamot de 06 / 03 / 22, 15: 02, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten