Niet-dogmatische mening over het werk van chemicus Marc Henry

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par GuyGadebois » 02/02/20, 23:09

Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:Zelfde analyse. Het is voldoende om te lezen wat hij in de eerste post zegt om te vermoeden dat hij niets begrijpt van de kwantummechanica ...

Maar jij, mijn oude Tryphon, begrijpt ook niets van kwantummechanica. : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Als u enige kennis van het onderwerp had, zou u Richard Feynman hebben geciteerd:
"Ik denk dat ik gerust kan zeggen dat niemand kwantummechanica begrijpt."

Maar ik heb het gedaan, mijn goede Tryphon, ik heb het gedaan... : Cheesy:
health-pollution-prevention/homeopathy-explained-metaphorically-for-dummies-t15049-160.html?hilit=Richard%20Feynman#p377260
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par Exnihiloest » 03/02/20, 21:59

GuyGadebois schreef:...
Maar ik heb het gedaan, mijn goede Tryphon, ik heb het gedaan... : Cheesy:
health-pollution-prevention/homeopathy-explained-metaphorically-for-dummies-t15049-160.html?hilit=Richard%20Feynman#p377260

U zult de consequenties moeten trekken voordat u persoonlijke aanvallen doet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par GuyGadebois » 03/02/20, 22:08

Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:...
Maar ik heb het gedaan, mijn goede Tryphon, ik heb het gedaan... : Cheesy:
health-pollution-prevention/homeopathy-explained-metaphorically-for-dummies-t15049-160.html?hilit=Richard%20Feynman#p377260

U zult de consequenties moeten trekken voordat u persoonlijke aanvallen doet.

In dit geval ben ik het niet die over kwantummechanica praat alsof ik het onderwerp begrijp, maar jij en je proefschrift...
Het is dus aan jou om de consequenties te trekken in plaats van het af te blazen. : Cheesy:
Ps: "Als je een minimum aan kennis van het onderwerp had, zou je Richard Feynman hebben geciteerd"... het is geen persoonlijke aanval die is mislukt, toch? guignol!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
jijnessparte
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/11/21, 17:13
x 1

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par jijnessparte » 13/11/21, 17:19

GuyGadebois schreef:
pierrotb schreef:Een beetje hoger heb je een andere mening? : Roll:
Het lijkt de drukte hier niet veel te verplaatsen, maar het is naar mijn mening zeer interessant en veelbelovend onderzoek, maar dat kan worden geclassificeerd als esoterisch volgens de gevoeligheid van elk.

Ik heb mezelf al uitgelegd over homeopathie, de nieuwste ontdekkingen zijn positief. Kwantumfenomenen kunnen ook doorgaan voor esoterisch, daarom baadt alles. De dag dat we wetenschappelijk de effectiviteit van de korrels bewijzen, weet ik dat ze hun zware klap zullen sluiten.

Nee, nog steeds niet, je spartelt al 200 jaar met je waanvoorstellingen!
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4341

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par GuyGadeboisTheBack » 13/11/21, 17:27

Heerlijke eerste interventie! We willen meer... : Roll:
0 x
gboon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/01/22, 15:09
x 2

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par gboon » 10/01/22, 15:19

GuyGadebois schreef:
pierrotb schreef:Een beetje hoger heb je een andere mening? : Roll:
Het lijkt de drukte hier niet veel te verplaatsen, maar het is naar mijn mening zeer interessant en veelbelovend onderzoek, maar dat kan worden geclassificeerd als esoterisch volgens de gevoeligheid van elk.

Ik heb mezelf al uitgelegd over homeopathie, de nieuwste ontdekkingen zijn positief. Kwantumfenomenen kunnen ook doorgaan voor esoterisch, daarom baadt alles. De dag dat we wetenschappelijk de effectiviteit van de korrels bewijzen, weet ik dat ze hun zware klap zullen sluiten.

Wacht tot we eindelijk bewijzen dat de aarde plat is, en je zult het zien. Het wordt al 200 jaar regelmatig ontkracht. Niet meer effect dan placebo. Maar goed, misschien komt het omdat we er niet sterk genoeg in geloven...
0 x
gboon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/01/22, 15:09
x 2

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par gboon » 10/01/22, 15:21

izentrop schreef:
pierrotb schreef:
izentrop schreef:Ernst Zurchner, vanaf het weinige dat ik naar hem luisterde, mengt hij wetenschap en poëzie.
Pff met een antwoord als dit, neem me niet kwalijk maar het maakt me regair ... Ik kom zelden uit mijn scharnieren. :schok:
Ik wil niet uitwisselen met uw discussies en niet erg constructieve reacties.
Raak niet van streek, ik antwoord zoals gevraagd in de titel "Niet-dogmatische mening".

Wat hij hier zegt is een mythe, geen wetenschap:


Dat gezegd hebbende, hij is een uitstekende verhalenverteller. : Wink:


... en ook een grote fan van de antroposofie van 'helderziende' Rudolf Steiner... Maar we zeiden geen dogmatisme.
1 x
gboon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 10/01/22, 15:09
x 2

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par gboon » 10/01/22, 15:26

pierrotb schreef:
Exnihiloest schreef:
izentrop schreef:Sorry maar het is gloubiboulga wat hij zegt.
Het is duidelijk dat het niet naar futura kan gaan. Dit maakt deel uit van het esoterische deel van "producerende regenworm". : Mrgreen:

Zijn boek ligt in de esoterische bibliotheek, ik vind het niet uit https://www.secret-esoterique.com/libra ... henry.html


Zelfde analyse. Het is voldoende om te lezen wat hij in de eerste post zegt om te vermoeden dat hij niets begrijpt van de kwantummechanica en dat hij ons probeert te misleiden in zijn overtuigingen in wat nog niet helemaal duidelijk is voor de wetenschap maar nog steeds veel meer voor haar dan voor hem, zoals de H2O-moleculen die zich op een minder eenvoudige of meer gevarieerde manier organiseren dan we dachten.


Niet alleen hij geeft aan dat water complexer is dan we ons voorstellen. Het werk van de Japanse Emoto, en dat van Ernst Zurchner die de neiging hebben hetzelfde te bewijzen op H20 (ik heb het over het molecuul en niet de zouten) in bomen. Zurchner is een van de meest zorgvuldige en rigoureuze wetenschappers die ik ken.
Prettige avond


Ernst Zürcher sprak meermaals op het hoofdkantoor van de Antroposofische Vereniging en op de MABD als docent, waarbij hij "kosmische invloed", ontwikkeling van levende organismen en biodynamica in verband bracht... Dat wil zeggen zonder dogmatisme.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par Exnihiloest » 10/01/22, 18:00

gboon schreef:...
Ernst Zürcher sprak meermaals op het hoofdkantoor van de Antroposofische Vereniging en op de MABD als docent, waarbij hij "kosmische invloed", ontwikkeling van levende organismen en biodynamica in verband bracht... Dat wil zeggen zonder dogmatisme.

Kwakzalverij.
Laat het zonder dogmatisme gezegd worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14925
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4341

Re: Non Dogmatic Opinion on the Work of the Chemist Marc Henry




par GuyGadeboisTheBack » 10/01/22, 18:18

Blédina: Steeds gekker, steeds dommer. Dat gezegd hebbende, zonder dogmatisme.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten