Narcistische pervers vernietigen alles (korte film)

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Narcistische pervers vernietigen alles (korte film)




par Christophe » 26/11/19, 19:22

Deze pathologie betreft zowel vrouwen als mannen ... maar de film betreft een man ...

Jammer want echtelijk psychologisch geweld is over het algemeen vrouwelijker dan mannelijk ... vrouwen zijn meer manipulatief om hun doelen te bereiken dan mannen ... die misschien naïef blijven?

De wetenschap zegt dat narcistische perversie niettemin mannen meer aangaat dan vrouwen.

Korte film hier te zien: https://positivr.fr/pervers-narcissique ... t-metrage/

Narcistische pervert: deze briljante korte film heft het masker op

Stiekem en onzichtbaar huiselijk geweld begrijpen en aan de kaak stellen.

Huiselijk geweld kan op duizend manieren worden uitgedrukt. Er is fysiek geweld, met klappen en schreeuwen, maar er is ook psychologisch geweld, dat minder sporen achterlaat en minder lawaai maakt ... Gelukkig brengt een briljante korte film deze plaag van stilte naar voren.

Omslachtiger dan elke andere vorm van echtelijke wreedheid, psychologisch geweld is discreet en er wordt zelden over gesproken. Maar achter het nepgeluk van duizenden paren, het knaagt aan, breekt en vernietigt vrouwen aan wie niemand aandacht schenkt. (en dat kunnen mannen niet zijn ???)

Over het algemeen wordt de dader van dit soort geweld omschreven als een narcistische pervert. Charmant op het eerste gezicht, verbergt deze persoon in hem meerdere maar betreurenswaardige talenten: hij weet zijn partner te devalueren, te vernederen, te beheersen, hem schuldig te laten voelen en te manipuleren, wat uiteindelijk zijn ergste nachtmerrie wordt. Allemaal zonder dat het slachtoffer kan vechten ... en zonder dat iemand iets merkt!

Dit soort roofdier is al het onderwerp geweest van talloze artikelen, rapporten en beschrijvingen, maar is nog steeds erg weinig aanwezig in fictie. In die zin is de Belgische korte film hierboven zeer waardevol. Fred en Marie (het is zijn titel) helpt ons de narcistische pervert te herkennen die, achter de schermen van een ogenschijnlijk gelukkig huis, discreet handelt, als een slang ...

Fred et Marie werd geproduceerd op verzoek van Alexandra Adriaenssens, directeur van gelijke kansen, een Belgische structuur die campagne voert voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen:

“Wij zijn de eersten die psychologisch geweld hebben aangepakt. We hadden gekeken wat er al in andere landen werd gedaan, om het poeder niet opnieuw uit te vinden. Daar ontdekten we dat de anderen bij het bestrijden van huiselijk geweld alleen te maken hadden met afranselingen. "

(...)


Ah phew ze hebben een bewerking gemaakt die de realiteit van de dingen herstelt!

Edit: In Fred en Marie is de narcistische pervert een man. Maar, zoals velen van jullie ons in opmerkingen hebben herinnerd, de narcistische pervert kan ook een vrouw zijn (een vrouw, een moeder of een vriend). De narcistische pervert heeft geen seks en zijn slachtoffers kunnen meerdere zijn. Het wordt beter door het te zeggen, wiens daad.


ps: ik denk dat we hierover enkele gevallen hebben (of hebben gehad) forum (erg mannelijk) maar ik zal op niemand mikken! : Cheesy: https://www.passeportsante.net/fr/Actua ... perversion
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: The Narcissistic Perverts vernietigen alles (korte film)




par Christophe » 27/11/19, 00:04

Ja bof eigenlijk ... deze korte film mist psychologische finesse denk ik!

Daar zijn we meer in de grote klootzak erg zwaar en erg macho dan in de echte narcistische perversie volgens mij ... de narcistische perversie is veel subtieler ... althans volgens het 2 persoonlijke geval dat ik heb wreef over de schouders (2 zonder gedraaid te tellen forum : Mrgreen: ... ja daar! : Mrgreen: )

Of toen werd ik een goede psycholoog ... de anderen waren onvermijdelijk allemaal misselijk * : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: The Narcissistic Perverts vernietigen alles (korte film)




par Christophe » 27/11/19, 09:18

* het is mijn perverse narcistische kant die spreekt (humor eigenlijk) maar ik denk dat elk mens ALLES psychologisch kan zijn! Maar in verschillende mate ...

Ik ben een beetje autistisch (zoals veel ingenieurs ahahha), ik ben een beetje manisch-depressief, ik ben een beetje narcistisch pervert, ik ben een beetje sadist, ik ben een beetje macho, ik ben een beetje feministisch, ik ben een kleine patriarchale, ik ben een kleine vrouw, ik ben een kleine man ... kortom ik ben een mens! En dit alles draagt ​​ook bij aan de schoonheid van menselijke diversiteit!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: The Narcissistic Perverts vernietigen alles (korte film)




par Janic » 27/11/19, 09:59

En dit alles draagt ​​ook bij aan de schoonheid van menselijke diversiteit!
met alle kwalificaties die je zojuist noemde, vrees ik dat de term schoonheid niet het meest geschikt is :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: The Narcissistic Perverts vernietigen alles (korte film)




par Christophe » 27/11/19, 10:05

Wat begin je te doen chi * r? Wie denk je dat mijn kokosnoot is? : Mrgreen:

Nou, zonder te lachen: ik had het over de "schoonheid van diversiteit" ... om de menselijke diversiteit te ondersteunen ... Ik had ook "grootsheid" of belangrijkheid kunnen zeggen (nadruk) ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten