Mediadieet: ga je de uitdaging aan?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Florian Richard
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/03/20, 09:05
x 1

Mediadieet: ga je de uitdaging aan?




par Florian Richard » 06/03/20, 09:46

Bonjour à tous!

Vandaag wil ik graag met u delen hoe belangrijk het mediadieet voor u en het milieu is.

In dit artikel heb ik 8 voordelen van een mediadieet op een rij gezet, https://lecologie-pour-changer-de-vie.f ... ediatique/ maar ik wilde je specifiek over twee vertellen.

Een mediadieet volgen betekent nu al dat je het moet doen zonder sociale netwerken, de media (tv, radio, kranten) en alle bronnen van informatie van slechte kwaliteit.

Hierdoor kunt u dagelijks veel tijd vrijmaken, die u vervolgens kunt gebruiken om uw passies te voeden of om iets voor het milieu te doen!

Bovendien helpt het volgen van een mediadieet, wat het milieu betreft, de digitale vervuiling niet aan te wakkeren. Deze onzichtbare en zeer aanwezige vervuiling is nog steeds verantwoordelijk voor een groot deel van de vervuiling in de wereld!

Ik daag je daarom uit om 30 dagen door te brengen zonder sociale netwerken en media, gewoon om te zien welke voordelen dit voor je dagelijks leven kan hebben.

1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12300
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Mediadieet: durf jij de uitdaging aan?




par Ahmed » 06/03/20, 12:35

U hoeft er dus niet op te rekenen dat wij u antwoorden! : Mrgreen:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Mediadieet: durf jij de uitdaging aan?




par GuyGadebois » 06/03/20, 13:06

Ik heb twintig jaar van mijn leven op een mediadieet doorgebracht.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Mediadieet: durf jij de uitdaging aan?




par dede2002 » 06/03/20, 13:06

Niet reageren kan inderdaad worden vergeleken met een actie voor het milieu! : Mrgreen:

Anders zou één manier om op een ‘media-dieet’ te gaan het volgen van wereldinformatie via deze weg zijn forum, waar u kunt debatteren en ideeën uitwisselen... :)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Mediadieet: durf jij de uitdaging aan?




par Janic » 09/03/20, 09:30

een dieet is geen volledige stopzetting, maar een eenvoudige vermindering van de geconsumeerde producten, wat niet mag worden verward met vasten.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 202 gasten