Kan een vliegtuig op een lopende band opstijgen? (opgelost)

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Christophe » 12/05/21, 09:20

Ja Macro dat is wat me irriteert!

Omdat ze de pick-up vooruit hadden moeten laten komen...dan hadden we het vliegtuig achteruit zien bewegen: vanaf het begin van de test beweegt het vooruit, bewijs dat de regeling en uitvoering nep zijn: het vliegtuig slipt helemaal niet!

Zal een vliegtuig dat achteruitrijdt op zijn startsnelheid opstijgen? Dat wil zeggen dat het een rugwind ervaart van zijn startsnelheid ... zal het voldoende stuwkracht hebben om twee keer zo snel te accelereren als zijn startsnelheid? Ik heb er grote twijfels over!

Als je nu snel genoeg trekt aan een loopband... heeft een voorwerp dat erop wordt geplaatst de neiging om stil te blijven staan ​​omdat snelheid en traagheid gripverlies veroorzaken! Het is het tafelkleed en het bestek... Het is dus een probleem van fysieke grenzen, maar niet van natuurkunde!

ps: aangezien we nog niet genoeg de leiding hebben genomen, stijgt een helikopter op een draaimolen op? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Macro » 12/05/21, 09:57

Voor de helikopter..... Het probleem zal heel anders zijn.... De staartpropeller zou moeten vechten tegen de rotatie van het apparaat.... Zal de staart van de machine afscheuren.... Hij zal wat schoonmaken rond de draaimolen.... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Christophe » 12/05/21, 10:26

Ah ja, laten we dan een model nemen met tegengesteld draaiende rotoren! Ik denk dat het nog erger is, aangezien de ene rotor wordt versneld en de andere bij nul lift, terwijl hij profiteert van de versnelde stroom van de 1e! : Mrgreen:

Nou ik zeg stop, de dromen van kinderen verraden me! Ik heb liever dat ze dromen van een magisch tapijt!

Omdat we het bewijs hebben dat we kunnen opstijgen vanaf een loopband:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Christophe » 12/05/21, 15:49

Macro schreef:Voor de helikopter..... Het probleem zal heel anders zijn.... De staartpropeller zou moeten vechten tegen de rotatie van het apparaat.... Zal de staart van de machine afscheuren.... Hij zal wat schoonmaken rond de draaimolen.... : Cheesy: : Cheesy:


Dus nauwkeuriger: de stabilisatorrotor vecht tegen het tegenkoppel waardoor de helikopter in de tegenovergestelde richting van de rotatie van de rotor zal draaien.

Als de hoofdrotor, van bovenaf gezien, met de klok mee draait, dan moet de stabilisator een kracht uitoefenen die naar links gaat: hij blaast dus naar rechts. De stabilisator blaast dus altijd in tegengestelde draairichting van de rotor aan de staartzijde!

Een helikoptercarrousel die het opstijgen van dezelfde helikopter zou verhinderen... zou de cel van de machine echter tegen de klok in laten draaien met dezelfde snelheid als de rotor die met de klok mee zou draaien: -1 slag + 1 slag = 0 slag. Zodat de rotor statisch zou zijn voor een waarnemer buiten de carrousel. Geen relatieve wind, geen lift, geen start!

De staartrotor zal de beweging van de carrousel dus niet tegenwerken maar er wel aan bijdragen!

Serieuzer: ik heb gemerkt dat de staartrotor vaak de staart en zijn verschillende organen BLAAST... wat aerodynamisch contraproductief is. Weet iemand waarom?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Macro » 12/05/21, 16:02

Christophe schreef:
Serieuzer: ik heb gemerkt dat de staartrotor vaak de staart en zijn verschillende organen BLAAST... wat aerodynamisch contraproductief is. Weet iemand waarom?



Simpelweg omdat de helikopter... de meest contraproductieve vliegmachine is die er is... Hij kan op dit moment worden ingehaald door de straaljagers... En zelfs dan... weet ik het niet zeker...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Obamot » 12/05/21, 16:03

Christophe schreef:
Omdat we het bewijs hebben dat we kunnen opstijgen vanaf een loopband:
Een 747 met benen, eindelijk gebeurt alles... : Cheesy:

Macro schreef:De staartpropeller zou moeten vechten tegen de rotatie van het apparaat .... Zal de staart van de machine scheuren ....
Het is helemaal achterhaald dat psy-pchittt : Arrowd:



https://en.wikipedia.org/wiki/Kamov_Ka-50
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Obamot » 12/05/21, 23:11

Christophe schreef:ps: je II is 2 of 11? : Mrgreen:

Nee, het is een tweedekker : Cheesy:

-II—'
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Ahmed » 13/05/21, 18:18

Christophe, de vraag is niet of de wielen goed of slecht grip hebben op het tapijt, aangezien het stationaire wielen zijn die geen enkel vermogen op het vliegtuig kunnen overbrengen (behalve marginaal). Flytox spreekt van neerwaartse kracht in de lucht, maar de reactie heeft geen neerwaartse kracht nodig om stuwkracht in beide richtingen uit te oefenen (gashendels aan de ene kant, het vliegtuig aan de andere kant)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Christophe » 13/05/21, 20:32

Ahmed schreef:Christophe, de vraag is niet of de wielen goed of slecht grip hebben op het tapijt, aangezien het stationaire wielen zijn die geen enkel vermogen op het vliegtuig kunnen overbrengen (behalve marginaal). Flytox spreekt van neerwaartse kracht in de lucht, maar de reactie heeft geen neerwaartse kracht nodig om stuwkracht in beide richtingen uit te oefenen (gashendels aan de ene kant, het vliegtuig aan de andere kant)...


Oh nee daar gaan we weer!! Eindelijk Ahmed waar heb je het over? Het is pijnlijk of zelfs beledigend om dezelfde dingen te herhalen zonder de tegenargumenten te lezen (het voorbeeld van de fiets). Denk je dat ik niet begreep wat je bedoelde?

Met een voldoende belaste freewheel kun je toch een loopband afremmen of stoppen? Is dat geen krachtoverbrenging?

Als je redenering juist was, dan zou geen vrijloop kracht kunnen overbrengen via een loopband: beweegt een rolstoel niet op een loopband? Is dat geen krachtoverbrenging?

Hoe dan ook, de verklaring was: de lopende band ANNULEER permanent de schijnbare snelheid van het vliegtuig! Maar we nemen ons hoofd erbij de mogelijkheid van annulering wanneer het in de hypothesen werd toegelaten ! Het bewijs dat niemand verklaringen correct leest! Zelfs hier !

De vrijloop van het vliegtuig wordt pas gek op het moment van opstijgen... wanneer de lift het gewicht opheft!

ps: op een vliegtuig zijn de wielen van de achterassen vrijloop, niet gek... en zelfs het voorwiel is niet gek aangezien het stuurt... maar hey, daar gaat het niet om...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Ahmed » 13/05/21, 20:46

Er is natuurlijk een wrijving, maar niet echt merkbare krachtoverbrenging ... Je rolstoel zou worden vastgemaakt met een touwtje dat deze zwakke training gemakkelijk zou annuleren ...
- Hoe wil je iets stoppen met een vrijloop? Het zou de vervorming van de band onder sterke druk kunnen zijn, maar dat is niet het geval...
- Wat is het verschil tussen vrij en gek in termen van (on)overdraagbare kracht?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten