Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Christophe » 29/11/20, 11:29

10 dagen geleden kwam een ​​van mijn 4 katten terug met een lekke oog ... waarschijnlijk een gevecht ... hij is mijn laatste kater niet gecastreerd en hij zwerft waar hij wil, ik zie hem niet veel ...

We konden het "gat" achter zijn ooglid zien, het was nog niet volledig gesloten ... evenals een kleine vlecht ter hoogte van de boog ...

Ik heb hem niet in detail onderzocht of naar de dierenarts gebracht (waarom wel? Het oog was toch uitgestoken! Een kat is slecht ...), hij is nogal bang voor mannen ... half wild, hij gaat hij komt ... kortom, ik heb niets gedaan behalve de schade zien!

Goed....Vanmorgen kwam zijn oog "terug" maar we zien nog steeds een gen, het sluit zich meestal nog steeds! Maar het oog is er en duidelijk zichtbaar!

Wat is dit voor puinhoop ??? Een wonder ??? Als het oog niet hol was, waar is het dan gebleven gedurende deze 10 dagen ??? :schok:

Ik moet het voorstellen voor een chatican catificatie ?? : Mrgreen:

ps: geen foto's van de verwondingen, je moet me op mijn woord geloven ...
2 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par sen-no-sen » 29/11/20, 12:40

Katten hebben 7 of 9 levens en dat is geen verhaal! : Wink:
Toen mijn kat terugkwam na een week afwezigheid van huid op botten en gele vacht (oorspronkelijk wit), rook het arme beest naar het lijk. Ik stond op het punt hem de laatste zalvingen te geven door het in een mand met een deken voor hem om zijn laatste momenten in alle rust af te maken, de dierenarts vertelde me dat het voor hem voorbij was .... 2 dagen later, wonder! De kat was vertrokken zoals in 40, alsof er niets was gebeurd!
Het herstelvermogen van de katachtigen is erg indrukwekkend.
https://www.rtl.fr/actu/insolite/pourquoi-dit-on-des-chats-qu-ils-ont-neuf-vies-7800411518
Het dier is ongetwijfeld vergoddelijkt door de Egyptenaren omdat het uitzonderlijk goed bestand is tegen tegenslagen. Vraag het aan je vrienden en familie: iedereen heeft wel eens gehoord van een kat die overreden is door een auto, lef heeft, gered is door de dierenarts, of zelfs wie er alleen uit is gekomen, terwijl alle anderen dood beschouwd. De kat is taai en resistent tegen vele ziekten en is een uitstekende metgezel voor mensen, omdat hij vrij gemakkelijk door moeilijkheden lijkt te gaan, vandaar het idee dat hij meerdere levens zou hebben.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Janic » 29/11/20, 13:15

een ander soortgelijk geval. Volgens de dierenarts leed de kat aan mondkanker en werd dat beschouwd als zijnde
verloren. Een paar dagen later (met behulp van het oudste medicijn ter wereld) was het voorbij, niets.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Christophe » 29/11/20, 17:05

Uh, dus je gelooft in dit oogverhaal?

Uh, ik zeg verhaal om zo te zeggen, het is geen verhaal eh ... het is de waarheid ... er was inderdaad een "zwart gat" in plaats van zijn oog!
Of is het een hoop op infectie die de diameter van het oog zou hebben verkleind en het een paar dagen zwart zou hebben gemaakt ??? Dat is de enige verklaring die ik kan zien ... Omdat een doorboord oog dat zichzelf opnieuw maakt, sciencefiction is, nietwaar?

Geloof dat als ik niet zeker was van wat ik zag, ik dit onderwerp niet zou hebben gedaan ...

Anders zijn ja katten erg resistent!

Een van mijn andere katten had een paar jaar geleden een open wond van 5 cm * 2 cm op een dij, de vacht en de huid waren volledig gescheurd. We konden zijn pezen en spieren zien (en het is waar dat het veel op een konijn lijkt !! : Cheesy: ).

Die heb ik natuurlijk bij de dierenarts laten naaien!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par sen-no-sen » 29/11/20, 17:41

Christophe schreef:Uh, dus je gelooft in dit oogverhaal?



Het is geen Felis Silvestris Christus? : Mrgreen:
Beeld
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Exnihiloest » 29/11/20, 18:43

Christophe schreef:10 dagen geleden kwam een ​​van mijn 4 katten terug met een lekke oog ... waarschijnlijk een gevecht ... hij is mijn laatste kater niet gecastreerd en hij zwerft waar hij wil, ik zie hem niet veel ...

[b] We konden duidelijk het "gat" achter zijn ooglid zien ...

Hole naar waar? Het hoornvlies, de lens, het glasvocht? Ik geloof dat tenminste de eerste twee kunnen genezen, maar het zal gevolgen hebben. Als hij klaagt en hij is nog niet in zijn 9e leven, kan hij worden geëuthanaseerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Christophe » 29/11/20, 19:32

Geen idee, ik heb het niet nauwkeurig onderzocht ... maar op 1 m konden we dat duidelijk zien, ooglid half open ... er was een "zwart" gat, een leegte ... er was meer oog wat!

Het had trouwens mijn hart pijn gedaan!

Zoals hierboven vermeld, heeft hij ook een wond op de schedel aan de bovenkant van zijn oog. Ik zal proberen het in meer detail te onderzoeken de volgende keer dat ik het zie ...

ps: het is een zwarte kat ... dus het was zwart op zwart! : Cheesy:

Hoe tellen kattenlevens? :schok: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par 1360 » 29/11/20, 19:34

Janic schreef:Een paar dagen later (met behulp van de oudste remedie ter wereld) ...


Wat is uit nieuwsgierigheid de oudste remedie ter wereld?
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Christophe » 29/11/20, 19:35

Rust uit ? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par 1360 » 29/11/20, 19:38

Christophe schreef:Rust uit ? : Mrgreen:


Misschien wel ;)
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 247-gasten