Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par sen-no-sen » 29/11/20, 21:29

Christophe schreef:
Hoe tellen kattenlevens? :schok: : Mrgreen:


Als uw kat wordt overreden door een auto en vertrekt, telt dit als 1 leven! : Mrgreen:

Wat is uit nieuwsgierigheid de oudste remedie ter wereld?

Misschien gerelateerd aan het oudste beroep ter wereld? Oké ik.... :pijl:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Christophe » 30/11/20, 00:19

sen-no-sen schreef:Als uw kat wordt overreden door een auto en vertrekt, telt dit als 1 leven! : Mrgreen:



10 jaar geleden had ik er een die dit deed...hij vertrok weer, maar hij stierf 's nachts bij de dierenarts...de dierenarts zei dat het niet zo ernstig was...hij stierf, misschien zit je vast aan de doses medicatie...of is het de stress van het opgesloten zitten? Ze was een woedend klein meisje...toen ze nog een kitten was, sprong ze van de tussenverdieping om naar mij toe te komen... : Cheesy:

En toen ik het lijk oppakte... sprong mijn andere kat die het in de doos zag... :schok:

Even voor wie nog twijfelt aan het bewustzijn van dieren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Obamot » 30/11/20, 01:27

Elke dag elimineert ons lichaam 300 miljard oude/beschadigde cellen. Maar ze worden niet allemaal in hetzelfde tempo vervangen.
https://www.science-et-vie.com/corps-et-sante/quelle-est-la-duree-de-vie-de-nos-cellules-8087
De mens heeft niet dezelfde capaciteiten als bepaalde dieren.... maar...

Voor zover ik weet, als er sprake is van ablatie, heeft alleen onze lever het vermogen zichzelf voor 100% te herstellen, op voorwaarde dat de vierkante kwab niet is aangetast...

Er bestaat enige hoop dat we op een dag onze tanden zullen kunnen laten groeien; sommige onderzoekers zijn er een paar jaar geleden in geslaagd dit bij ratten te doen, maar voor mensen (voor zover ik me herinner) hadden we stamcellen van twee soorten nodig, waaronder epitheelcellen. , dat tot vorig jaar een onoverkomelijk obstakel vormde.

Nu weet ik niet of dit waar is, maar Engelse onderzoekers van King's College zijn erin geslaagd deze moeilijkheid gedeeltelijk te overwinnen. Momenteel nog niet voor getrokken tanden, maar alleen voor tanden die zodanig zijn aangetast dat wortelbehandeling noodzakelijk is. Ze zijn erin geslaagd de “voorlopercellen” te reactiveren, wat betekent dat waar voorheen een wortelbehandeling nodig was, het over 2 tot 3 jaar mogelijk zal zijn om ervoor te zorgen dat de tand in staat wordt zichzelf te regenereren. .

Maar het is slechts een stap in de richting van de reconstructie (hergroei) van reeds verwijderde complete tanden, die we bij ratten (al enkele jaren al) opnieuw hebben kunnen laten groeien... Morgen bij mensen een incisie in het bovenkaakbeen en de hergroei zal plaatsvinden (ik bedoel, het wordt waarschijnlijk in jaren geteld voordat ze daar aankomen) Wordt vervolgd....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Macro » 30/11/20, 06:42

Christophe...Je hebt een vegetarische kat... : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Janic » 30/11/20, 07:58

1360 » 29-11-20, 20:34 uur
Janic schreef:
Een paar dagen later (met behulp van de oudste remedie ter wereld) ...
Wat is uit nieuwsgierigheid de oudste remedie ter wereld?
Christophe schreef:
Rust uit ? : Mrgreen:
Misschien wel ;)
Dit hoort er ook bij: Zieke dieren isoleren zichzelf alsof ze op de grond liggen, en stoppen met het absorberen van al het voedsel om zelfherstel te bevorderen en waarbij de vitale krachten niet worden verspreid naar andere activiteiten. en natuurlijk, als ze er toegang toe hebben, tot het oudste geneesmiddel ter wereld in kwestie!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Janic » 30/11/20, 10:32

Een kleine anekdote over dit soort onderwerpen:
Een documentaire toonde een bende apen die in overvloed giftig fruit consumeerden; Toen ze eenmaal tevreden waren, gingen deze apen richting…. Dit middel in kwestie en geen enkele aap vertoonde vervolgens tekenen van vergiftiging.
Vraag: Waren deze vruchten echt giftig? Ja, dit is geverifieerd bij apen wanneer ze geen toegang meer hebben tot dit middel in kwestie.
Wat is het dan? In alle boeken over natuurlijke gezondheid wordt er ruimschoots melding van gemaakt!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Janic » 30/11/20, 12:53

Nu we toch bezig zijn:
Ik had een collega die voortdurend klaagde over zijn maagzweren, die met geen enkele behandeling zouden genezen. Ik stelde hem dit product voor, maar hij wees het met minachting af! De jaren gingen voorbij en op een dag vertelde hij me dat zijn arts hem een ​​medicijn had voorgeschreven dat het betreffende middel bevatte, en sindsdien was hij in de hemel en had hij geen pijn meer. Zoveel tijd verspild aan onnodig lijden! (waarschijnlijk een charlatan en een oplichtersdokter natuurlijk!):
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Christophe » 30/11/20, 12:57

Kan je iets duidelijker zijn Janic?

Waar heb je het precies over? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Obamot » 30/11/20, 13:13

...van het betreffende middel : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het doorboorde oog van mijn kat ... groeide terug in 10 dagen?!? Een wonder bij katachtigen?




par Janic » 30/11/20, 17:37

Kan je iets duidelijker zijn Janic?
Waar heb je het precies over?
Het is intrigerend! : Cheesy: helaas kan ik geen namen noemen om niet beschuldigd te worden van charlatanisme en oplichter en zou ik wie je kent toch terug naar het hondenhok moeten sturen! Maar iedereen die gewend is aan onconventionele geneeskunde zal mij begrijpen. : Roll:
En ik heb nog meer van dezelfde soort, als degenen die niet blaffen geïnteresseerd zijn!
Dernière édition par Janic de 30 / 11 / 20, 17: 43, 1 keer bewerkt.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten