Hersenwerking: NBIC, Bewustzijn en Cognitief, Studies, Onderzoek, Feiten en Mysteries

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Brain, NBIC, bewustzijn en cognitieve feiten en mysteries




par Christophe » 13/05/21, 19:55

Hersenen: cognitieve achteruitgang is omkeerbaar!

Amerikaanse onderzoekers zijn erin geslaagd bepaalde cellen in de hersenen van muizen te reactiveren en cognitieve functies te herstellen waarvan men dacht dat ze verloren gingen bij het ouder worden!


0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Brain, NBIC, bewustzijn en cognitieve feiten en mysteries




par Janic » 13/05/21, 20:22

voor hoelang?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Hersenwerking: NBIC, Bewustzijn en Cognitief, Studies, Onderzoek, Feiten en Mysteries




par Christophe » 09/08/21, 20:01

De hersenen zijn kwantum ... vooral bij vrouwen! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Brain, NBIC, bewustzijn en cognitieve feiten en mysteries




par Exnihiloest » 10/08/21, 19:24

Christophe schreef:De genen van de dood?
Post-mortem hersenveranderingen bereikten vreemd genoeg een piek rond 12 uur na de dood!
...

Een "piek" van wat?
Omdat je tien jaar wacht, en de verandering zal nog groter zijn geweest...

Als je de complexiteit van een brein ziet (ik heb het in het algemeen, begrijp me niet verkeerd : Lol: ), en de degradatie ervan en de schade die zelden omkeerbaar is na hersendood, is het niet onmogelijk dat een min of meer gedegradeerd bewustzijnsresidu, zoals in een droom, optreedt tijdens de periode dat de cellen gedegradeerd zijn. Dit is wat ervoor zorgt dat de weinigen die het proces voor het einde hebben onderbroken en terugkomen, spreken van "leven na de dood".
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Hersenwerking: NBIC, Bewustzijn en Cognitief, Studies, Onderzoek, Feiten en Mysteries




par Janic » 10/08/21, 19:33

de absolute fantasie zoals sinds het ontstaan ​​van de mens: onsterfelijkheid, zelfs tijdelijk!
en er zijn steeds meer bedlegerige oude mannen die om hulp smeken om te sterven! : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Brain, NBIC, bewustzijn en cognitieve feiten en mysteries




par Christophe » 11/08/21, 10:25

Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:De genen van de dood?
Post-mortem hersenveranderingen bereikten vreemd genoeg een piek rond 12 uur na de dood!
...

Een "piek" van wat?
Omdat je tien jaar wacht, en de verandering zal nog groter zijn geweest...

Als je de complexiteit van een brein ziet (ik heb het in het algemeen, begrijp me niet verkeerd : Lol: ), en de degradatie ervan en de schade die zelden omkeerbaar is na hersendood, is het niet onmogelijk dat een min of meer gedegradeerd bewustzijnsresidu, zoals in een droom, optreedt tijdens de periode dat de cellen gedegradeerd zijn. Dit is wat ervoor zorgt dat de weinigen die het proces voor het einde hebben onderbroken en terugkomen, spreken van "leven na de dood".


Ik denk ongeveer hetzelfde en het is niet onverenigbaar met een mogelijk "eeuwig leven" ... ons leven stroomt op een bepaalde tijdschaal of liever een bepaalde tijdsdimensie ...het is voldoende om deze tijdelijke dimensie te verlaten om de eeuwigheid te zien!

Psychologische tijd bestaat, toch? Voorbeeld: dromen...

Ik droom veel, meestal zodra ik mijn ogen sluit. Een paar maanden geleden had ik een droom waarin ik het gevoel had dat ik daar weken had doorgebracht: er waren 15 echte minuten verstreken.

Het is allemaal een kwestie van perceptie!

Wat als de eeuwigheid op onze tijdschaal maar 1 seconde duurde?

Kijk naar Inceptie!

0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Hersenwerking: NBIC, Bewustzijn en Cognitief, Studies, Onderzoek, Feiten en Mysteries




par Janic » 11/08/21, 11:02

christophe
Wat als de eeuwigheid op onze tijdschaal maar 1 seconde duurde?
relativiteit tot het uiterste gedreven, maar tegenstrijdig omdat het al een dimensie geeft aan wat er geen heeft!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Hersenwerking: NBIC, Bewustzijn en Cognitief, Studies, Onderzoek, Feiten en Mysteries




par Christophe » 11/08/21, 11:13

Precies: geen dimensie geen meetbaarheid... : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Hersenwerking: NBIC, Bewustzijn en Cognitief, Studies, Onderzoek, Feiten en Mysteries




par Janic » 11/08/21, 11:19

Precies: geen dimensie geen meetbaarheid...
Het is het minste wat we kunnen zeggen. Daarom is dit, afgezien van een nieuwsgierigheid van de geest die hoe dan ook onbeantwoord zal blijven, dus slechts een abstract filosofisch debat, om maar te zeggen!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Brain, NBIC, bewustzijn en cognitieve feiten en mysteries




par Peter » 11/08/21, 11:40

Christophe schreef:Psychologische tijd bestaat, toch? Voorbeeld: dromen...

Ik droom veel, meestal zodra ik mijn ogen sluit. Een paar maanden geleden had ik een droom waarin ik het gevoel had dat ik daar weken had doorgebracht: er waren 15 echte minuten verstreken.

In feite, nee, de tijd verstrijkt in dromen op dezelfde manier als wanneer we wakker zijn, dit werd bewezen door een experiment waarbij een lucide dromer werd gevraagd zijn ogen tijdens het dromen met een bepaald tempo te bewegen.
De droom slaagt erin je te laten geloven dat je daar weken hebt doorgebracht door ellipsen en valse herinneringen.
Het begin ding is nep.
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 278-gasten