Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd horen we ze niet veel"

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par Christophe » 25/11/20, 11:48

Uh...Klein zegt veel onzin tijdens de 3 minuten...

Is hij een dokter ? Is hij een epidemioloog?

Grappig dat het daar een goed voorbeeld van isultracrepidarisme dat hij zoveel aan de kaak stelt... dus het kan een stijloefening zijn voor het publiek (dus een vrijwillige "fake"?)... dat zou zijn enige excuus zijn?? Dus ik zou mijn -10 Karma-punten wissen : Mrgreen:

Waar wordt het gefilmd? Wie luistert er naar hem?
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3798
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1321

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par pedrodelavega » 25/11/20, 11:57

Christophe schreef:Uh...Klein zegt veel onzin tijdens de 3 minuten...

Is hij een dokter ? Is hij een epidemioloog?

Grappig dat het daar een goed voorbeeld van isultracrepidarisme dat hij zoveel aan de kaak stelt... dus het kan een stijloefening zijn voor het publiek (dus een vrijwillige "fake"?)... dat zou zijn enige excuus zijn?? Dus ik zou mijn -10 Karma-punten wissen : Mrgreen:

Waar wordt het gefilmd? Wie luistert er naar hem?


Juist deze woorden zijn uit hun verband gerukt.




Zie deze hele passage in zijn conf.
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par Christophe » 25/11/20, 12:26

+20 Karma!!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par Exnihiloest » 25/11/20, 22:32

Rajqawee schrijft:...
Ben ... je zult erkennen dat het een beetje gênant is om een ​​heel boek over het onderwerp COVID te hebben geschreven, zoals Onfray, en niet te weten dat de 19e die eraan is gehecht overeenkomt met het jaar van zijn ontdekking Neen ? Toont dat niet de grote ernst van de studie van de vraag?

Niet noodzakelijk. Het is moeilijk voor mij om te antwoorden aangezien ik zijn boek niet heb gelezen, maar ik vermoed dat het niet het virus zelf is waar hij mee te maken heeft, maar de hele context eromheen, of dit virus nu de 19e is of geboren in 2019.

Hij oordeelt overigens niet alleen op dit detail. Hij zegt dat de toespraken van filosofen die in tv-shows verschijnen, op COVID, neerkomen op:
-je moet ergens aan sterven
- we hebben erger gezien
...

De "details", Giraud selecteert ze om zijn doel te dienen.
Ik kan geen moment geloven dat een Onfray-verhandeling over COVID zich zou beperken tot "we moeten ergens aan sterven" of "we hebben erger gezien", ook al is het goed om dat te onthouden, dat is de rol van de filosoof, want momenteel offeren we alles op aan één enkel idee: de minste van de 1% van de mensen sparen die het risico lopen te overlijden en 80% van wie het komt door ouderdom en/of zwakte, zelfs als dat betekent dat we de rest van de bevolking moeten opofferen, inclusief jongeren mensen die niet getroffen mogen worden. Het is aan mensen die risico lopen om zichzelf te beschermen.

Toegegeven, Onfray heeft het verprutst op de 19e, soms komen dingen vanzelf tot rust in onze gedachten en we denken er niet aan om te controleren of hij ongelijk had, maar we gaan er geen probleem van maken. Filosofen zoals Onfray hebben het vermogen om onze visie op dingen te verbreden, en als hij ons COVID in perspectief laat plaatsen, gaat het voor mij de goede kant op. Dat gezegd hebbende, niemand is onfeilbaar (en Giraud ook niet).
Dernière édition par Exnihiloest de 25 / 11 / 20, 22: 43, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par Exnihiloest » 25/11/20, 22:37

Christophe schreef:Uh...Klein zegt veel onzin tijdens de 3 minuten...

Is hij een dokter ? Is hij een epidemioloog?
...

Alles hangt af van de punten waarover hij zich uit.
U hoeft geen arts te zijn om fouten in de statistische verwerking van gegevens op te sporen die epidemiologen (of klimatologen) hebben kunnen doen. Een natuurkundige zal daar hoogstwaarschijnlijk competenter in zijn. Ik spreek in het algemeen (ik ben te lui om over dit onderwerp naar Klein te luisteren).
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par thibr » 20/02/21, 13:34

0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par thibr » 14/03/21, 16:20


Étienne Klein, natuurkundige en filosoof, onderzoeksdirecteur bij de CEA (Atomic Energy Commission), auteur van "Ideas of genius", uitgegeven door Flammarion, is de gast van het Grand interview van de ochtend.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par Christophe » 14/03/21, 17:11

Ja uiteindelijk (in fine) wint de wetenschap altijd!

Voor de deadlines, bin het hangt allemaal af van de wetenschappelijke achteraf en de remmen tegenovergestelde...

Het kan enkele decennia of zelfs eeuwen duren... voordat een ontdekking wordt geaccepteerd als wetenschappelijk bewijs! : Cheesy:

En het is de wetenschappelijke achteraf dat ontbreekt aan RNA-vaccins... maar hey...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par Janic » 14/03/21, 18:24

En het is de wetenschappelijke achteraf dat ontbreekt aan RNA-vaccins... maar hey...
het kan de achteraf zelf zijn die wetenschappelijk is!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Etienne Klein: "Ingenieurs, eerlijk gezegd, we horen ze niet veel"




par Christophe » 14/03/21, 18:49

Wat zegt de wetenschappelijke kluizenaar? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten