Elektrische neutrinogenerator

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 30/11/20, 19:50

Exnihiloest schreef:
ABC2019 schreef:dat is wat ik bedoel, de dwarsdoorsnede heeft niet veel te maken met de de Broglie-golflengte... je uittreksel zegt niet het tegenovergestelde (bijvoorbeeld in het extreme geval "harde bol" en als lambda << R de doorsnede is constant (Pi R^2) en ONAFHANKELIJK van lambda).

Hij zegt het tegenovergestelde. De interferenties zijn het resultaat van koppeling en de interferenties zijn afhankelijk van de golflengten. Wanneer de de Broglie-golflengte kleiner wordt dan de maaswijdte of de gemiddelde reistijd

uh... een golflengte kleiner dan een reistijd, dat zegt niets...
, dan is het nodig om een ​​beroep te doen op de MQ om te weten hoe de interactie zal plaatsvinden. Dit geeft aan dat een oppervlak zoals dat van de mono-atomaire lagen van grafeen deze koppeling kan bevorderen. Het wordt een kwestie van techniek om het efficiënt te maken en dus de schijnbare dwarsdoorsnede te verbeteren.

nee, maar ik weet heel goed dat bij kwantumeffecten de de Broglie-golflengte betrokken is, dank je! Ik zeg je alleen dat de waarde van de gevonden doorsnede niet direct gerelateerd is aan de golflengte, kwantitatief. De verstrooiingsdwarsdoorsnede van een foton door een elektron (de Thomson-dwarsdoorsnede) is bijvoorbeeld gerelateerd aan zijn "klassieke straal", die noch de golflengte van het foton, noch de Compton-golflengte van het elektron is (het is onafhankelijk van de lambda van het foton, en 137 keer kleiner dan de compton-golflengte van het elektron, het is de verhouding van de twee die de fijne structuurconstante definieert)

Kortom, de dwarsdoorsnede is niet alleen "de golflengte van de Broglie in het kwadraat" of iets dergelijks.


maar nee, een structuur zoals grafeen is een structuur gebaseerd op elektromagnetisme, zoals alle chemie. En de neutrino die niet is opgeladen, "ziet" deze structuur niet.

Ik had het niet over een elektrisch effect. Het elektron heeft massa. Het kan daarom worden beïnvloed door de kinetische energie van een andere massa. Hij kan neutrino's "zien".

ja door de zwakke interactie die miljarden miljarden keren kleiner is dan de elektromagnetische.

Als de massa van het neutrino aanzienlijk lager is dan die van het elektron, verhindert dit echter niet dat een groot aantal neutrino's, mits het systeem hun koppeling bevordert, een elektron aanzienlijk zou kunnen stimuleren.

nou, het is niet onmogelijk... maar het gebeurt niet, behalve uiterst zelden, anders zouden de neutrino's weer veel meer effect hebben!
Dit is natuurlijk speculatief, maar niet speculatiever dan beweringen over de onmogelijkheden van verschijnselen die a priori theoretisch mogelijk zijn.

nee, maar je doet alsof we niets weten over de fysica van neutrino's, er zijn zeker mysteries zoals de oorsprong van hun massa, maar de interactie met elektronen is bekend, er is geen 'verrassing' om op te wachten.


Maar natuurlijke neutrino's hebben geen piekenergie... dus enige resonantie zou geen effect hebben.

Neutrino's komen voor in een aanzienlijk energiebereik, dus ook in de golflengte van De Broglie. Het hangt van iedereen af. Om hun energieverdeling en golflengten te zien die verband houden met die op aarde worden ontvangen.

dat is wat ik je vertel, plotseling zou de resonantie (als die er was) slechts een klein deel van hen betreffen. Een resonantie is per definitie een versterking van een HEEL SLECHTE reeks frequenties (of energieën hier). En dus zou de kracht in deze resonantie verwaarloosbaar zijn, tenzij we de populatie neutrino's precies op deze frequentie zouden concentreren - wat we doen als we een coherent radiosignaal produceren, gewoon om het gemakkelijk te kunnen detecteren - maar waarvoor niet nodig is place to be voor natuurlijk neutrinogeluid.

Ik herhaal dat
a) als een elektrisch vermogen zou kunnen worden onttrokken, zou dit zich eerst manifesteren door een perfect meetbare verwarming
...

U herhaalt, en ik ook: uw beweringen zijn veel te vereenvoudigd en generalistisch om te kunnen beweren dat ze onmogelijkheden aantonen.

nee, dat is een gewone thermoskan.

Demonstratie:
Een elektrische stroom kan onbeperkt circuleren in een supergeleider en vertegenwoordigt een energie die men kan onttrekken, zonder "eerst" een meetbare verwarming.

het geeft geen KRACHT - een "one shot" energie is geen kracht!

Als er zo'n rage is voor grafeen, dan is dat omdat het verbazingwekkende vooruitzichten heeft voor elektrische energie, hier is het niet van neutrino's maar van thermische effecten:
https://physicsworld.com/a/rippling-gra ... al-energy/

grafeen vertoont bizarre en contra-intuïtieve kwantumeffecten, maar het is GEEN energiebron, dat is het nooit geweest en zal het ook nooit worden.
Uw referentie is altijd dezelfde Paul Thibado die de Montagnier van grafeen is, we hebben al pagina's en pagina's met eclectron over dit onderwerp besproken : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: elektrische neutrinogenerator




par Exnihiloest » 30/11/20, 20:56

ABC2019 schreef:...
uh... een golflengte kleiner dan een reistijd, dat zegt niets...

Het betekent dat een golf geconcentreerd kan worden op de zone waar het elektron vrij is tussen twee botsingen. En je ziet het punt niet?!
Oké, daar stoppen we.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: elektrische neutrinogenerator




par moinsdewatt » 02/12/20, 00:10

ABC2019 schreef:.
Uw referentie is altijd dezelfde Paul Thibado die de Montagnier van grafeen is, wij...


Uitstekend. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: elektrische neutrinogenerator




par Peter » 30/10/23, 19:18

ABC2019 schreef:
phil59 schreef:Hoe lang duurde het nog niet zo lang geleden om "radiogolven" te "herkennen".

Hoe is het ontvangen, zonder een echte A tot Z uitleg over waarom en hoe ...?

je weet heel weinig over de geschiedenis van de wetenschap. Er waren radiogolven voorspeld theoretisch door de vergelijkingen van Maxwell, en Hertz deed zijn experiment om hun bestaan ​​te verifiëren, en we hebben ze daadwerkelijk gedetecteerd - dus we wisten heel goed wat ze waren toen we ze ontdekten, de verklaring bestond al!
Als je een voorbeeld wilt geven van een ontdekking die lang duurde om uit te leggen, neem dan radioactiviteit. Maar neutrino's zijn hetzelfde, hun bestaan ​​werd voorspeld door Pauli VOORDAT we hun bestaan ​​bevestigden, en we kennen hun eigenschappen goed genoeg om te weten hoe we detectoren moeten bouwen en hun energie met deze detectoren moeten analyseren - behalve dat hun interacties uiterst zeldzaam zijn en daarom kunnen ze slechts een kleine hoeveelheid energie in materie deponeren. En nogmaals, we kunnen niet meer elektrische energie onttrekken dan de bron aan maximale warmte kan produceren. Het is gewoon weer basisthermostaat.


De video toont alleen een meting van volt.
De tester toont volt, geen neutrino's.
Meting niet uitgevoerd onder de kooi van Faraday.

Wat zijn VOLTEN?
De VOLT heeft een NEGATIEVE Tijdseenheid, de vermogensberekening is daarom met een Negatieve tijd.
Als je Watt berekent als Volt X Ampère en de geproduceerde warmte ontdekt, dan tijdens Negatieve Tijd!
In feite gaat de TIJD achteruit...lol.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Énergie_électrique

"Het is geen echte vorm van energie..."
“De uitdrukking ‘elektrische energie’ is inderdaad onjuist in de natuurkunde...’

"...energie leveren door elektrische overdracht..."
“Het transport van elektrische energie vindt plaats door middel van een elektrische geleider, bijvoorbeeld een metaal of een ionische oplossing.”
Lol ...
Dus, in het heelal, thermodynamica, waar is de geleidende KABEL die de elementen verbindt die verwarmen???

Deze grafeenuitvinding zou daarom slechts een "GELEIDER" zijn van de elektrische stroom die door het universum loopt... toch?
: Mrgreen:
0 x
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Re: elektrische neutrinogenerator




par die » 30/10/23, 23:42

Wat is de betekenis van deze woorden, zelfs als ik positief ben, begrijp ik niets.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: elektrische neutrinogenerator




par Peter » 31/10/23, 09:15

MKSA-systeem, helaas zeer onvolledig, bovendien nog niet zo lang geleden bijgewerkt,
zonder de sites bij te werken...

Het sleept de webmasters daarheen!

https://www.positron-libre.com/cours/ta ... tes-si.php
0 x
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Re: elektrische neutrinogenerator




par die » 31/10/23, 09:23

Peterr schreef:MKSA-systeem, helaas zeer onvolledig, bovendien nog niet zo lang geleden bijgewerkt,
zonder de sites bij te werken...

Het sleept de webmasters daarheen!

https://www.positron-libre.com/cours/ta ... tes-si.php


V =-s ????
Dat zie ik niet in de link.

En terwijl we toch bezig zijn, leg uit wat negatieve tijd is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: elektrische neutrinogenerator




par Peter » 31/10/23, 09:29

Echt waar?

Niemand weet het?
Een tijd die achteruit gaat?
Verbazingwekkend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: elektrische neutrinogenerator




par Peter » 31/10/23, 09:32

En natuurlijk kent niemand de negatieve frequenties...
Lol ...

Je loopt achter met je experimenten.... huh.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: elektrische neutrinogenerator




par Peter » 31/10/23, 09:34

Als je het negatieve domein van de natuurkunde niet begrijpt
het zal voor mij onmogelijk zijn om u uit te leggen hoe
stuur een EM-frequentie naar het verleden en de toekomst!

Jullie zouden allemaal schreeuwen om NEP en onmogelijkheid...zozeer is jullie geest GEFORMATTEERD...en gesloten!
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten