Elektrische neutrinogenerator

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: elektrische neutrinogenerator




par Exnihiloest » 29/11/20, 16:56

moinsdewatt schreef:...
Zie hier vanaf mei 2020 https://neutrino-wiki.com/physicists-ju ... ss-energy/

Voor mij is hij een wetenschapper die verdwaalt.

Pourquoi?
Je hebt vaardigheden in de neutrinofysica en je kunt ons uitleggen hoe onmogelijk het is dat we hun energie zouden moeten terugwinnen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: elektrische neutrinogenerator




par Exnihiloest » 29/11/20, 17:33

izentrop schreef:Net als L'ami Raoult publiceren ze liever via youtube dan via wetenschappelijke publicaties...

Dit is onjuist.
Op youtube is het geen communicatie van het bedrijf of de onderzoekers, het is het verslag van een kanaal gewijd aan wetenschap, dat ik zojuist heb verstrekt als toegangspunt voor nieuwsgierige geesten. Dan zal de geest, als hij met zijn voet in de stijgbeugel staat en nieuwsgierig is, verder kijken.

Ik had geen moeite met de video om een ​​meer wetenschappelijke link te vinden die het principe uitlegt:
https://www.prnewswire.com/news-release ... 88769.html
lessdewatt vond deze net zo geldig:
https://neutrino-wiki.com/physicists-ju ... ss-energy/

Ik ging toen op zoek naar hun patent dat ik op Google vond, helaas in het Duits, en aangezien het een pdf is, is het niet praktisch om automatische vertalers te gebruiken (als iemand ze online kent die een pdf uit een pdf halen, ben ik geïnteresseerd).

Toen ging ik naar hun site ( https://neutrino-energy.com/scientific-advisory-board/ ). Ik vond de lijst van betrokken wetenschappers. Ik heb maar één grappenmaker gezien (Konstantin Meyl), de anderen ken ik niet. Allemaal leraren of ingenieurs blijkbaar, en dat zijn er veel.

Ik merkte ook op dat de Universiteit van Kansas erbij betrokken is.

Natuurlijk bewijst dit alles niets, maar het is de minimale moeite die je moet doen voordat je een onderwerp bekritiseert. Uw toespeling op Raoults verhaal van praten om niets te zeggen is behoorlijk verontrustend.

Zelf heb ik nog geen duidelijke mening. Ik heb al gezien dat Duitse bedrijven machines met eeuwigdurende energie presenteerden, ook met demonstraties op beurzen van grote machines (zoals een 6 meter hoge toren met een waterbad aan de basis, tandwielen, kettingen en drijvers die hun energie zouden halen uit de kracht van Archimedes, en waar we nooit meer iets van hebben gehoord). Dus een scam op hoog niveau, of een crash zoals we hadden met het Ierse bedrijf Steorn, is nooit uit te sluiten.
De neutrino-energie is laag, maar er zijn veel neutrino's, dus ik zal de te verwachten fluxen moeten uitzoeken en de theoretische energie moeten berekenen die eruit gehaald kan worden. Als het voldoende is, zullen we hun proces nader moeten bekijken en ons moeten afvragen of de energie echt van de neutrino's komt en niet van een experimenteel artefact.
Daarom schreef ik "Ik kan het niet geloven". Maar we kunnen evenmin alles a priori veroordelen.
"Alles in twijfel trekken of alles geloven zijn twee even handige oplossingen, die ons allebei vrijstellen van nadenken"
H Poincare
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 29/11/20, 17:34

phil59 schreef:Hoe lang duurde het nog niet zo lang geleden om "radiogolven" te "herkennen".

Hoe is het ontvangen, zonder een echte A tot Z uitleg over waarom en hoe ...?

je weet heel weinig over de geschiedenis van de wetenschap. Er waren radiogolven voorspeld theoretisch door de vergelijkingen van Maxwell, en Hertz deed zijn experiment om hun bestaan ​​te verifiëren, en we hebben ze daadwerkelijk gedetecteerd - dus we wisten heel goed wat ze waren toen we ze ontdekten, de verklaring bestond al!
Als je een voorbeeld wilt geven van een ontdekking die lang duurde om uit te leggen, neem dan radioactiviteit. Maar neutrino's zijn hetzelfde, hun bestaan ​​werd voorspeld door Pauli VOORDAT we hun bestaan ​​bevestigden, en we kennen hun eigenschappen goed genoeg om te weten hoe we detectoren moeten bouwen en hun energie met deze detectoren moeten analyseren - behalve dat hun interacties uiterst zeldzaam zijn en daarom kunnen ze slechts een kleine hoeveelheid energie in materie deponeren. En nogmaals, we kunnen niet meer elektrische energie onttrekken dan de bron aan maximale warmte kan produceren. Het is gewoon weer basisthermostaat.
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 29/11/20, 17:41

Exnihiloest schreef:
Ik had geen moeite met de video om een ​​meer wetenschappelijke link te vinden die het principe uitlegt:
https://www.prnewswire.com/news-release ... 88769.html

het is gewoon onbegrijpelijk gebrabbel - probeer een enkel door vakgenoten beoordeeld artikel te vinden dat in een echt tijdschrift is gepubliceerd (zo'n ontdekking is MINSTENS een artikel in Nature of Physical Review Letters waard?), de ontdekking zou dateren uit 2015!!

het verhaal van de massa van neutrino's is volledig blanco, ik herhaal dat een deeltje geen massa nodig heeft om energie te hebben, het bewijs is het foton. En we weten al heel goed hoe we het moeten gebruiken, bedankt!
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: elektrische neutrinogenerator




par Exnihiloest » 29/11/20, 18:13

ABC2019 schreef:Nou, ik heb de video bekeken, ik bevestig: het is grote onzin van A tot Z.
De man die in het midden van de video wordt geïnterviewd, is Paul Thibaudo, dezelfde ondertekenaar als het beroemde artikel over de omzetting van thermische energie door grafeen. Het lijkt erop dat hij het niet meer heeft over het omzetten van monothermische thermische energie, we hebben hem eindelijk uitgelegd dat het niet kon werken, dus gaat hij terug naar neutrino's? : Mrgreen: In ieder geval heb ik hem in de lijst van verpeste wetenschappers gezet.
Dan wordt de video opgewonden over het feit dat we hebben aangetoond dat neutrino's massa hebben, en DAAROM hebben ze kinetische energie! eh coco, dat is de fundamentele relativiteitstheorie, alle deeltjes hebben energie, ZELFS DIE GEEN MASSA HEBBEN! sommige worden fotonen genoemd, en planten gebruiken ze al 4 miljard jaar voor energie, en ze kunnen zelfs elektrische stromen maken!
wie geeft er om massa, waar het om gaat is energie, en dan wordt de interactiedoorsnede genoemd, en de neutrinodoorsnede is belachelijk klein, miljarden miljarden keren kleiner dan dat van fotonen !

Alle deeltjes hebben energie, zelfs "massaloze deeltjes", ja. Maar een "massaloos deeltje" is niet echt een deeltje, of is het alleen als we vasthouden aan de oude corpusculaire opvatting. Een foton is bijvoorbeeld vooral een pakket elektromagnetische energie, waarvan de veldtopologie in ruimte en tijd niet triviaal is en afhankelijk is van het foton. Het is geen "graan". Dat is geen boson.
Zolang we niet wisten dat het neutrino een massa had, hoe hadden we dan zijn energie kunnen terugwinnen? In tegenstelling tot het foton gaat er geen elektrisch of magnetisch veld mee waarmee de ladingen gemakkelijk interageren. Ik begrijp daarom dat de ontdekking dat het een massa heeft, zelfs bijna nul, de situatie heeft veranderd met betrekking tot het idee om zijn energie terug te winnen, omdat we toen toegang hadden, zoals voor elke massa die beweegt ten opzichte van de waarnemer, tot zijn kinetische energie.

...daarom: in welke orde van grootte komt het thermisch vermogen dat vrijkomt door neutrino's die interageren met een metalen plaat, of zelfs met de hele aarde?

Dat is niet het punt. Het is bekend dat neutrino's weinig interactie hebben met gewone materie vanwege hun massa van bijna nul, dus zelfs de thermische energie van alle neutrino's die door de aarde gaan en door de aarde worden opgepikt, moet klein zijn.
Laten we een parallel trekken met elektromagnetisme: de elektromagnetische radiogolven die door de lucht gaan, hebben er nauwelijks interactie mee, dus de thermische energie die in de lucht wordt gedissipeerd, zal ook verwaarloosbaar zijn. Als je nu een antenne op hun pad plaatst, herstel je een goed signaal, en zelfs de effectieve "dwarsdoorsnede" van de antenne op de elektromagnetische flux is veel hoger dan de "geometrische" dwarsdoorsnede van de antenne (ik ga niet in op details, maar ik kan het indien nodig). Daar met onze neutrino's speel ik de advocaat van de duivel, je kunt je voorstellen dat hun grafeen hetzelfde type "obstakel" vormt voor neutrino's (een plasmon? die hun oscillaties uitbuit?...).
Voor mij kan de theoretische onmogelijkheid alleen worden aangetoond als de energie van de neutrinofluxen die door hun apparatuur gaan, aanzienlijk lager is dan wat ze beweren te herstellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: elektrische neutrinogenerator




par Exnihiloest » 29/11/20, 18:29

ABC2019 schreef:
phil59 schreef:Hoe lang duurde het nog niet zo lang geleden om "radiogolven" te "herkennen".

Hoe is het ontvangen, zonder een echte A tot Z uitleg over waarom en hoe ...?

je weet heel weinig over de geschiedenis van de wetenschap. Er waren radiogolven voorspeld theoretisch door de vergelijkingen van Maxwell, en Hertz deed zijn experiment om hun bestaan ​​te verifiëren, en we hebben ze daadwerkelijk gedetecteerd - dus we wisten heel goed wat ze waren toen we ze ontdekten, de verklaring bestond al!

Ja, en het is best grappig omdat er geen recept is. Soms voorziet de theorie het bestaan ​​van wat we nog nooit eerder hebben waargenomen, zoals de elektromagnetische golven die we later benadrukken, Maxwell/Hertz-affaire, en soms is het het tegenovergestelde, zoals het foto-elektrisch effect waarvan de theorie, het foton, later wordt geproduceerd (Becquerel/Einstein-affaire).
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: elektrische neutrinogenerator




par eclectron » 29/11/20, 18:38

ABC2019 schreef:uw argument zou volkomen ontvankelijk zijn als u een nauwkeurig en concreet voorbeeld zou geven van wat u een van mijn "persoonlijke waanideeën" noemt.

Het is voldoende dat u uw eerste opmerkingen hier over mijn onderwerp nog eens leest.
Maar je moet niet te veel verwachten van mensen wiens werk het is om te ontkennen (je vriend ook : Mrgreen: )

ABC2019 schreef:Delirium = psychische stoornis van een persoon die het contact met de werkelijkheid heeft verloren, die dingen waarneemt en zegt die niet overeenstemmen met de werkelijkheid of het bewijs, ongeacht hun interne consistentie.

Wat zou ik dan "duidelijk in strijd met de werkelijkheid" stellen? :schok:

Dat is het, dat is het, je hebt er gelijk in en je vriendje ook : Mrgreen:
... je moet niet te veel verwachten van mensen wiens zaak het is om te ontkennen (je vriend ook : Mrgreen: )
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 29/11/20, 18:53

Exnihiloest schreef:Alle deeltjes hebben energie, zelfs "massaloze deeltjes", ja. Maar een "massaloos deeltje" is niet echt een deeltje, of is het alleen als we vasthouden aan de oude corpusculaire opvatting. Een foton is bijvoorbeeld vooral een pakket elektromagnetische energie, waarvan de veldtopologie in ruimte en tijd niet triviaal is en afhankelijk is van het foton. Het is geen "graan". Dat is geen boson.

natuurlijk, maar dat weerhoudt het er niet van om zijn energie op te vangen of om te zetten in elektrische stroom, bewijzen alle PV-panelen :).

Zolang we niet wisten dat het neutrino een massa had, hoe hadden we dan zijn energie kunnen terugwinnen?

bah zoals fotonen door ze te laten interageren met detectoren, bovendien werd de detectie van neutrino's gedaan lang voordat hun massa was bepaald! door hun massa hebben ze een eigenaardig fenomeen, de oscillatie tussen verschillende "smaken", die daarom werd ontdekt door Kamiokande en hen de Nobelprijs opleverde, nooit het verval van protonen ontdekte en de Nobelprijs voor neutrino's won).
In tegenstelling tot het foton gaat er geen elektrisch of magnetisch veld mee waarmee de ladingen gemakkelijk interageren. Ik begrijp daarom dat de ontdekking dat het een massa heeft, zelfs bijna nul, de situatie heeft veranderd met betrekking tot het idee om zijn energie terug te winnen, omdat we toen toegang hadden, zoals voor elke massa die beweegt ten opzichte van de waarnemer, tot zijn kinetische energie.

nee, het heeft niets met de massa te maken, de detectie wordt inderdaad gedaan door de zwakke interactie, maar het was al bekend voordat we wisten of ze een massa hadden of niet. Als ze geen massa hadden, zouden ze zich met de snelheid van het licht hebben verplaatst, dat is alles.


...daarom: in welke orde van grootte komt het thermisch vermogen dat vrijkomt door neutrino's die interageren met een metalen plaat, of zelfs met de hele aarde?

Dat is niet het punt.

nou als dat de vraag is!

We weten dat neutrino's weinig interageren met gewone materie vanwege hun bijna nul massa,

nee helemaal niet, het heeft er niets mee te maken, de hypothetische deeltjes van donkere materie hebben ook heel weinig interactie met materie omdat we ze nog niet hebben gedetecteerd, aan de andere kant is hun massa veel groter dan de bekende deeltjes (ongeveer 100 keer die van het proton), en fotonen hebben geen massa maar hebben veel meer interactie dan neutrino's!

de kracht van de interactie heeft niets te maken met de massa. Nog een voorbeeld: protonen zijn 1000 keer zwaarder dan e- en hebben dezelfde elektrische lading.


dus zelfs de thermische energie van alle neutrino's die door de aarde gaan en erdoor worden teruggewonnen, moet miniem zijn.

nou, je kunt niet meer energie recupereren dan deze thermische energie.
Laten we een parallel trekken met elektromagnetisme: de elektromagnetische radiogolven die door de lucht gaan, hebben er nauwelijks interactie mee, dus de thermische energie die in de lucht wordt gedissipeerd, zal ook verwaarloosbaar zijn. Als je nu een antenne op hun pad plaatst, herstel je een goed signaal, en zelfs de effectieve "dwarsdoorsnede" van de antenne op de elektromagnetische flux is veel hoger dan de "geometrische" dwarsdoorsnede van de antenne (ik ga niet in op details, maar ik kan het indien nodig).

natuurlijk, maar neutrino's werken precies samen met materie en ze hebben al heel weinig interactie met de hele aarde, dus ik vertel het je niet met een stuk koper.

En de radio is hetzelfde, je zult geen groter elektrisch vermogen in je antenne recupereren dan de warmte die door de interactie wordt afgegeven als je er geen circuit achter zet. Het is klein, en integendeel, je moet elektrische energie LEVEREN om het te versterken.

Aan de andere kant, als je energie wilt transporteren, kun je een intense straal microgolven gebruiken, maar evenzo zul je niet meer vermogen terugwinnen dan de warmte die je zou produceren door het te absorberen - bovendien kun je een vogel roosteren in een radarstraal.

Daar met onze neutrino's speel ik de advocaat van de duivel, je kunt je voorstellen dat hun grafeen hetzelfde type "obstakel" vormt voor neutrino's (een plasmon? die hun oscillaties uitbuit?...).
Voor mij kan de theoretische onmogelijkheid alleen worden aangetoond als de energie van de neutrinofluxen die door hun apparatuur gaan, aanzienlijk lager is dan wat ze beweren te herstellen.

nee, neutrino's zijn niet gevoelig voor elektromagnetische straling, dus voor "plasmonen", dat de zwakke interactie - mogelijk een speciale nucleaire structuur hun detectie een beetje zou kunnen versterken, maar dat heeft absoluut niets met grafeen te maken.

Ter informatie: als we neutrino's met zeer hoge energie willen detecteren, gebruiken we km^3 ijs op Antarctica, en toch detecteren we er maar heel weinig.

https://fr.wikipedia.org/wiki/IceCube

dus hun ding is gewoon een grote stoofpot in saus, dat is alles.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: elektrische neutrinogenerator




par ABC2019 » 29/11/20, 18:55

eclectron schreef:
ABC2019 schreef:uw argument zou volkomen ontvankelijk zijn als u een nauwkeurig en concreet voorbeeld zou geven van wat u een van mijn "persoonlijke waanideeën" noemt.

Het is voldoende dat u uw eerste opmerkingen hier over mijn onderwerp nog eens leest.
Maar je moet niet te veel verwachten van mensen wiens werk het is om te ontkennen (je vriend ook : Mrgreen: )

gebruikelijke methode JOE: je maakt beschuldigingen en als je wordt gevraagd om ze te rechtvaardigen, geef je er niets achter, gewoon "lees jezelf nog maar eens".
Je mag van geluk spreken dat je niet voor de rechtbank wordt aangeklaagd wegens smaad!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: elektrische neutrinogenerator




par Exnihiloest » 29/11/20, 19:34

ABC2019 schreef:
Zolang we niet wisten dat het neutrino een massa had, hoe hadden we dan zijn energie kunnen terugwinnen?

net als fotonen door ze te laten interageren met detectoren...


Het neutrino is geen boson maar een fermion. Je kapte vlak voor mijn indicatie dat we ze, in tegenstelling tot fotonen, niet op dezelfde manier kunnen laten interageren.
Als u leest voordat u antwoordt, besparen we tijd.

En de radio is hetzelfde, je zult geen groter elektrisch vermogen in je antenne recupereren dan de warmte die door de interactie wordt afgegeven als je er geen circuit achter zet.

Natuurlijk. Ik heb nooit anders gezegd en het heeft niets te maken met wat ik zei, maar als het je gelukkig maakt...

Ter informatie: als we neutrino's met zeer hoge energie willen detecteren, gebruiken we km^3 ijs op Antarctica, en toch detecteren we er maar heel weinig.

Je info is triviaal. Ik begon de 1e post met "We hebben al problemen om ze te detecteren...".
De hele vraag is precies of hun proces het mogelijk maakt om effectiever met neutrino's om te gaan.. Een argument dat aangezien een oude methode om ze te detecteren groot is, km^3 altijd nodig zal zijn om dit te doen, is geen argument, behalve om wetenschappelijke vooruitgang te ontkennen.
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 209 gasten