De wonderen van de natuur

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Wonderen van de natuur




par GuyGadebois » 01/12/19, 17:17

Ahmed schreef:Geloof je dat echt? Struik spijt? : Cheesy:

Daar heb je niet over gesproken.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Wonderen van de natuur




par Ahmed » 01/12/19, 18:17

Kerel, jij was het die over de Golfoorlog sprak... Wat heb je begrepen uit mijn bericht?

GrelinetteIk verwees niet naar de GJ-beweging, maar naar de klimaatprotesten en nieuwe groepen, zoals ‘Extinction-Rebellion’, die de economie nieuw leven zullen inblazen door ‘energietransitie’, ‘slimme steden’, allround connectiviteit en ‘zachte’ reizen, maar vooral elektrisch...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Wonderen van de natuur




par GuyGadebois » 01/12/19, 20:03

Ahmed schreef:Kerel, jij was het die over de Golfoorlog sprak... Wat heb je begrepen uit mijn bericht?

Als je schrijft: (ken je een enkele oorlog die door de initiatiefnemers als onrechtvaardig zou worden erkend?)
Ik antwoord "De Golfoorlog", aangezien degenen die deze oorlog begonnen, dit op basis van leugens hebben gedaan. Zij zijn dan ook de eersten die (onder elkaar) weten en erkennen dat het onrechtvaardig, ongerechtvaardigd, niet te rechtvaardigen was.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Wonderen van de natuur




par Ahmed » 01/12/19, 20:30

Dit is waar je ongelijk hebt: de leiders hebben zeker valse redenen aangevoerd, maar deze oorlog werd in hun ogen niettemin gerechtvaardigd door andere overwegingen die draaiden om oliebelangen en monetaire kwesties. Ze voelden deze belangen kennelijk als een goed dat groter was dan de schade die de oorlog zou veroorzaken...
Aldus Macron doet hij alsof hij zich ‘bekeert’ tot de ecologie om een ​​electoraat te veroveren dat hem waarschijnlijk een tweede termijn zal aanbieden, omdat hij gelooft dat een leugen een kleine schade is vergeleken met het goede dat het hem kan opleveren… 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Wonderen van de natuur




par GuyGadebois » 01/12/19, 20:59

Ahmed schreef:Dit is waar je ongelijk hebt: de leiders hebben zeker valse redenen aangevoerd, maar deze oorlog werd in hun ogen niettemin gerechtvaardigd door andere overwegingen die draaiden om oliebelangen en monetaire kwesties. Ze voelden deze belangen kennelijk als een goed dat groter was dan de schade die de oorlog zou veroorzaken...

Het kwaad dat oorlogen veroorzaken, daar geven ze niets om, net als bij hun eerste shirt... En ze wisten PERFECT dat deze oorlog niet gerechtvaardigd was. Anders zouden we alles kunnen rechtvaardigen. Soms moeten we het eens worden over de woorden.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Wonderen van de natuur




par sen-no-sen » 01/12/19, 21:16

GuyGadebois schreef:Het kwaad dat oorlogen veroorzaken, daar geven ze niets om, net als bij hun eerste shirt... En ze wisten PERFECT dat deze oorlog niet gerechtvaardigd was. Anders zouden we alles kunnen rechtvaardigen. Soms moeten we het eens worden over de woorden.


Het hangt allemaal af van wat wij rechtvaardiging noemen?
Voor de neoconservanten en de oliemannen was het terecht gerechtvaardigd: (de olie) bevrijden van de Iraakse geologische onderdrukking. Sommigen willen zelfs opnieuw beginnen met Iran.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Wonderen van de natuur




par Ahmed » 01/12/19, 21:24

precies Kerel! De sterfgevallen als gevolg van de oorlog vertegenwoordigden heel weinig vergeleken met de hoge prijs die aan de verdediging van hun belangen werd verbonden.
Het is helaas mogelijk om alles te rechtvaardigen en het ergste is dat het niet nodig is om geloofwaardig te zijn, alleen om tegemoet te komen aan een mening die bovendien gewend is te liegen... (het is qua psychologisch functioneren een beetje vergelijkbaar met kinderen die een mening vragen vraag en zijn niet geïnteresseerd in het antwoord: wat ze willen verifiëren is dat die er is).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Wonderen van de natuur




par Christophe » 01/12/19, 21:31

Uh, dit onderwerp is aan het verschuiven en afwijken sinds wanneer??? :schok: : Cheesy:

Kan iemand mij een suggestie geven voor een nieuwe titel die ik opsplits?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Wonderen van de natuur




par Ahmed » 01/12/19, 21:35

Gelukkig zonder de dood of zelfs maar het geringste letsel te veroorzaken! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Wonderen van de natuur




par Did67 » 01/12/19, 21:51

Is dit niet een wonder van de natuur (van forumeconomen)?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten