Ligt de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par Ahmed » 07/02/18, 21:18

Ongetwijfeld vanwege de volledige kolonisatie van de aarde, maar wat zou het mogelijke winstpotentieel zijn?
Aangezien er geen klanten zijn of iemand die waarschijnlijk zal worden uitgebuit, blijft er alleen mijnbouw over (of omgekeerd, wat ook complementair is: de export van afval); toch rechtvaardigen de enorme transportkosten de operatie ... Vanuit het oogpunt van energiebalans zijn we nog ver van de rekening verwijderd!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par sen-no-sen » 07/02/18, 21:29

De exponentiële economisme is een systeem dat van nature totaliseert, na zich in tijd (1) en ruimte (2) te hebben ontwikkeld en na alle sectoren van het leven (3) te hebben gekoloniseerd, waarbij sociale relaties in voorbijgaande tijden zijn getransformeerd, blijft het alleen nu alleen de ruimte om zich te ontwikkelen.
Ruimtetechnologie is een fantastische manier om de overvloed aan abstracte waarde te evacueren door te beloven of ik de maan kan zeggen, zie Mars.
De ruimtevaartsector moet innovatie stimuleren.
1) Sinds 1850 tenminste, en de toekomst zal niet worden overtroffen, met name door onze psyche te koloniseren en ons op de snelwegen van economisch determinisme te plaatsen.
Schuld is een fantastische manier om de toekomst te beheersen.
2) Alle landen van de wereld zijn nu gekoloniseerd, alleen Antarctica - voortdurend onbewoond - blijft (hoe lang?) Beschut (kusttoerisme via oceaanstomers ontwikkelt zich echter).
3) Alles kan nu legaal of illegaal worden gekocht of verkocht (wapen, drugs, alle of een deel van de mens ...)
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par Ahmed » 07/02/18, 21:37

Ruimtetechnologie is een fantastische manier om de overstromende abstracte waarde kwijt te raken door, als ik het mag zeggen, de maan, zelfs Mars, te beloven.

Natuurlijk! Deze evacuatie van de overlopen van abstracte waarde veronderstelt echter dat de voorwaarde van zijn valorisatie, of althans het geloof erin ... is vervuld ... (zo niet, er is een lange geschiedenis dat honger en ellende zouden zijn uitgeroeid. .)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par sen-no-sen » 07/02/18, 21:38

Ahmed schreef:Ongetwijfeld vanwege de volledige kolonisatie van de aarde, maar wat zou het mogelijke winstpotentieel zijn?
Aangezien er geen klanten zijn of iemand die waarschijnlijk zal worden uitgebuit, blijft er alleen mijnbouw over (of omgekeerd, wat ook complementair is: de export van afval); toch rechtvaardigen de enorme transportkosten de operatie ... Vanuit het oogpunt van energiebalans zijn we nog ver van de rekening verwijderd!


Het fenomeen van monopolisatie heeft de accumulatie van rijkdom door een minderheid bevorderd.
Ruimtetoerisme maakt in de planningsfase deel uit van de logica van maximale dissipatie van energie door zijn oligarchen en gaat logischerwijs over in de ruimte.
De ruimte is ook een sector van de toekomst voor defensie, de oorlogen van de toekomst zullen de ruimte zijn (intelligentie en "preventieve aanvallen"), via gevechtsdrones en satellieten.
Een groot deel van de wereld moet nog worden verbonden door communicatienetwerken, enz.
De grote sprong voorwaarts in de ruimte zal echter geen plaatsen hebben denk ik voordat efficiëntere drijfgassen het daglicht zien, wat zou moeten gebeuren met de beheersing van fusie, de situatie zal dan volledig worden veranderd ... zo goed en alleen als er duidelijk geen instorting eerder optreedt! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par Ahmed » 07/02/18, 21:45

Ja, als we de term ruimte beperken, passen de door u genoemde activiteiten perfect in de huidige logica en perspectieven.
Er is geen twijfel dat andere technologieën nodig zijn voor verder onderzoek, onder de bovengenoemde voorwaarde! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par chatelot16 » 07/02/18, 21:57

niet eenvoudig om de kolonisatie van een planeet voor te stellen ... het is niet genoeg om de planeet in de ruimte te kiezen, het is ook noodzakelijk om op tijd te kiezen

omgekeerd probleem: extra landdieren die op aarde aankomen ... lang voor de dinosaurussen was de aarde goed voor niets, geen ademende atmosfeer

in het dinosaurustijdperk nog erger! dinosaurussen breken alles voordat buitenaardsen zich kunnen vestigen

een paar miljoen jaar later zullen ook de mannen de aarde hebben verwoest ... complete woestijn

voor extra aarde om naar de aarde te komen, moet je precies nu komen ... binnenkort zal het te laat zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par sen-no-sen » 07/02/18, 21:58

Ahmed schreef:Ja, als we de term ruimte beperken, passen de door u genoemde activiteiten perfect in de huidige logica en perspectieven.
Er is geen twijfel dat andere technologieën nodig zijn voor verder onderzoek, onder de bovengenoemde voorwaarde! : Wink:


Van mijn kant denk ik niet dat de mensheid een grote toekomst in de ruimte is, maar als Clemenceau (met betrekking tot de "niet-rol" van de luchtvaart in toekomstige oorlogen) Ik zou het mis kunnen hebben.
Voorlopig zie ik vooral ruimtelijke ontwikkeling als weer een andere strategie van het economische systeem om de uitbreiding ervan te garanderen.
De lancering door SpaceX maakt deel uit van deze logica: een enorme en zeer dure publiciteitsstunt.
Vroeger plantten ze vlaggen op de maangeschiedenis van gemarkeerd zijn grondgebied, nu sturen we auto's om te adverteren! Dus ik gaf de voorkeur aan het patriottische momentum! : Lol:
Het algemene idee is om dromen te verkopen om steeds meer abstracte waarde te genereren, en wat is er mooier dan ruimte? Er zijn geen grenzen meer buiten onze atmosfeer! Dit is genoeg om investeerders te motiveren! : Roll:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par Christophe » 07/02/18, 22:00

Bekijk Interstellar de Zami's voordat ze dromen van kolonisatie, het zal honderden jaren duren ...

En toch denk ik dat het verre van verantwoord is vergeleken met de echte moeilijkheden ...

0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par sen-no-sen » 07/02/18, 22:02

Ik heb nooit gesproken over menselijke kolonisatie, maar economischNuance!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Is de toekomst van de mensheid echt in de ruimte?




par Janic » 08/02/18, 11:01

In het verleden werden vlaggen op de maan geplant om het grondgebied van het gebied te markeren,
Alleen omdat ze hun poten niet konden optillen om te plassen! : Wink:
Het is waar dat de verovering van de ruimte een kinderdroom is die wordt beïnvloed door de vulling van de schedel, films, kranten, tijdschriften die de kerstman doen geloven in combinatie met een astronaut, die vaak dezelfde kosmonauten uitdrukken . Mensen houden er echter niet van om hun dromen, hun hoop, hun fantasieën, hun angst voor de dood (individueel en collectief) te laten uiteenvallen en zien het als een uitweg uit een alomtegenwoordige situatie.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten