Effecten Placebo en Nocebo verklaard door Dr. Lemoine

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/09/12, 09:14

Veel gezondheidsproblemen houden verband met een verzwakt immuunsysteem als gevolg van recente spanningen of situaties die oude spanningen doen herleven.
Het feit dat we goed worden verzorgd, ook met fictieve medicijnen, kan een gevoel van veiligheid creëren dat het herstel van het immuunsysteem en genezing bevordert.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/09/12, 09:20

Cuicui hello
het is correct, maar altijd slechts gedeeltelijk. Een positieve houding is altijd gunstig voor een beter wezen, maar is niet altijd voldoende, anders zou de geneeskunde de sleutels onder de deur hebben gelegd en tevreden zijn met de coué-methode.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/09/12, 11:09

Janic schreef:sen geen sen
Daar meng je wilde dieren en huisdieren.


Absoluut niet!
Dus hoe zou het mogelijk zijn om de levensverwachting - zeg een poedel - in gevangenschap en in het wild te vergelijken, wetende dat er geen poedel in deze staat leeft?

Door nadelen is het compleet anders voor een Tijger, Leeuw, Papegaai, Chimpansee ...
Leven in gevangenschap heeft de neiging om hun levensverwachting aanzienlijk te verhogen ... niet hun welzijn ...

Einde van HS
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/09/12, 11:46

Obamot schreef:
Sen_No_Sen schrijft:Een opmerking over de afwezigheid van invloed van de toespraak van de arts op zeer jonge patiënten en dieren: de inhoud van de mondelinge toespraak ontsnapt hen effectief, maar niet de gebarentaal en de intonaties van de stem waar ze erg ontvankelijk voor zijn.
Dit is slechts gedeeltelijk waar. Om deze intonaties of gebaren expliciet te maken, moeten ze voldoende worden geaccentueerd om te worden ontcijferd! [...]
Als de meester zegt: zittend op een hond gaat hij zitten, als een vreemde dezelfde volgorde geeft, dus de toon en de gebaren, het dier zal niet.



Dit is Janic als reactie op Ahmed wie we deze passage schrijven ... 8)


Een opmerking over Placébo: het is een effectieve behandeling bij alle psychofunctionele pathologieën, aan de andere kant is het niet effectief voor de behandeling van bijvoorbeeld bloedvergiftiging.
De effectiviteit ervan hangt af van vele factoren:

1) Wijze van toediening
2) Kleuren, prijs, maat (bijv. Pillen)
3) Functie en uitstraling van de behandelaar


Evenzo is hun effectiviteit niet hetzelfde, afhankelijk van het ... land en het soort te bestrijden aandoeningen.

Een ander ongelooflijk fenomeen, in 2007, dienden onderzoekers in de neurofysiologie van Turijn placebo, - vermoedelijk dopingmiddel - toe aan atleten (die het tijdens de trainingsfase hadden gekregen).
Zijn laatste presenteerden op de dag van de wedstrijd een veel betere tolerantie voor de inspanning dan de gedopeerde proefpersonen in de trainingsfase, maar zonder placebo op de dag van de wedstrijd.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/09/12, 12:59

Janic schreef:Cuicui hello
het is correct, maar altijd slechts gedeeltelijk. Een positieve houding is altijd gunstig voor een beter wezen, maar is niet altijd voldoende.

Als je mijn bericht zorgvuldig leest, zul je zien dat het niet oneens is met het jouwe.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/09/12, 13:38

dan is alles voor het beste! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/09/12, 14:11

Sen_No_Sen: sorry, mijn vork is weggezakt op het toetsenbord ( : Cheesy: ) mijn excuses voor de mix van citaten!

Voor een septische shock is het normaal aangezien het ongeveer het begin van necrose is, dus er is onomkeerbaarheid op de reeds "dode" weefsels (behalve de lever die kan worden gereconstitueerd als de vierkante lob niet niet gehaald ...)
Maar niets zegt dat een placebobehandeling het proces niet kan vertragen of stoppen? Dus ik zou niet absoluut categorisch zijn.

Janic schreef:Ik had meerdere honden en ze reageren alleen alsof de baas aanwezig is, bij afwezigheid wordt de hond niet meer beïnvloed en heeft hij de moed om hem een ​​bevel te laten gehoorzamen (tenzij hij hiervoor is opgeleid) !)

Zeg dat niet, want je hebt het waarschijnlijk nog nooit geprobeerd : Mrgreen: (anders ben je niet overtuigend genoeg). Bovendien zou ik zeggen dat het vooral werkt als zijn meester er niet is! Als hij daar is, is er verwarring in zijn hoofd en is hij waarschijnlijk nog agressiever, omdat hij hiërarchisch gezien uiteindelijk zijn "status" in de "roedel" zal willen verdedigen en zich daardoor dubbel bedreigd zal voelen (door de indringer en door de uitdaging). status) ... en je zegt dat je honden had :? En dat heb je niet opgemerkt ...

Janic schreef:
Of, zo u wilt, zijn patiënten waren de facto een integraal onderdeel van een soort in-vivo laboratorium (maar dit duwt het een beetje ver, anders had ik er ook deel van uit moeten maken, aangezien haar methode me als journalist redde ... Maar ze had misschien geen andere persoon gered, met enigszins verschillende biochemische kenmerken of respons ...)
dit is waar Ahmeds denken aan ten grondslag ligt, aangezien de geruststellende aanwezigheid op zichzelf voldoende is.

Dus, is het niet genoeg om overtuigd te zijn van NLP's vragen over vleeseters en het sociaal-culturele aspect?

Janic schreef:Het enkele feit van het proberen van een methode (waarvan we weten dat deze zichzelf al heeft bewezen) is voor sommigen een placebo-element.

Het heeft er niet veel mee te maken, het is alsof je niet leest! Het placebo-effect, maar in welk stadium ?! Weet jij wat er in de tweede fase gebeurt? Blijkbaar heb je het nog niet "geïntegreerd", aangezien het je niet kan schelen! Want aan de andere kant, als we de eerste fase niet kunnen voorspellen, hoe is het dan mogelijk om de tweede fase te hypotheken? Of om het weg te laten?

Janic schreef:Waar het interessanter is, is wanneer de persoon tegen een techniek is (zoals homeopathie) en het werkt nog steeds.

Janic, je bent soms onbetaalbaar. : Lol: Omgekeerd zijn er ook gevallen waarin we een actief molecuul geven en dat werkt niet! Terwijl de patiënt ervan overtuigd was dat hij genezen zou worden ...!

Janic schreef:Als ik dit geval aanhaal van een werkende collega die lijdt aan kanker in het eindstadium en ik zeg dat hij ermee zal stoppen, is er geen placebo-effect, aangezien noch arts, noch collega's geloof het. Als hij dat doet, en ik kondig aan dat hij gaat sterven, gelooft niemand mij ook en sterft hij zoals ik had aangekondigd. Geen placebo- of nocebo-effect in zicht.

:schok: : Roll: : Roll: :? :?

Cuicui schreef:Veel gezondheidsproblemen houden verband met een verzwakt immuunsysteem als gevolg van recente spanningen of situaties die oude spanningen doen herleven.
Het feit dat we goed worden verzorgd, ook met fictieve medicijnen, kan een gevoel van veiligheid creëren dat het herstel van het immuunsysteem en genezing bevordert.

Volledig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/09/12, 14:29

Obamot schreef:
Voor een septische shock is het normaal aangezien het ongeveer het begin van necrose is, dus er is onomkeerbaarheid op de reeds "dode" weefsels (behalve de lever die kan worden gereconstitueerd als de vierkante lob niet niet gehaald ...)
Maar niets zegt dat een placebobehandeling het proces niet kan vertragen of stoppen? Dus ik zou niet absoluut categorisch zijn.


De placebo is niet de # 1-behandeling voor dit type pathologie.
Anderzijds kan dit een krachtig hulpmiddel zijn om de capaciteit van een conventionele behandeling te vergroten.
Placebo-chirurgie geeft ook goede resultaten.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/09/12, 16:45

Cuicui schreef:
Janic schreef:Cuicui hello
het is correct, maar altijd slechts gedeeltelijk. Een positieve houding is altijd gunstig voor een beter wezen, maar is niet altijd voldoende.

Als je mijn bericht zorgvuldig leest, zul je zien dat het niet oneens is met het jouwe.

Voor degenen die het niet begrepen: mijn post beschreef een van de mechanismen van het placebo-effect, het beweerde niet dat het placebo-effect alles kon genezen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/09/12, 17:49

Oké Sen_No_Sen

Bedoel je anesthesie? Verwar je het met hypnose? U spreekt van acupressuur of echte "chirurgische handelingen" (omdat ik daar iets minder "voor" zou zijn ... kwestie van voordeel / risico is verre van duidelijk, noch te winnen op voorhand, voor een mogelijk zware ingreep!)

Hoe dan ook, voor uw eerste punt staat vast dat de goed geïnformeerde beroepsbeoefenaar zelf de prioriteiten moet stellen "die het goed doen"in de behandeling. In dit geval is het niet aan de patiënt om dit te doen.

Dit is noodzakelijkerwijs een gebied dat niet volledig toegankelijk kan zijn voor niet-ingewijden. En het loopt nog niet door de straten, zulke beoefenaars ...!

Ik weet niet of we ooit zelfmedicatie zullen zien bij placebo-behandeling : Lol:

In dit geval zie ik liever een preventieve werkwijze stroomopwaarts (ontspanningstechniek, meditatie, massages, fytotherapie of wat dan ook ...)

Maar het is een nummer om over na te denken!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 196 gasten