De evolutie van biologische soorten en toeval ...

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Janic » 02/02/22, 08:40

phil59 »01-02-22, 21:19
Ik heb het onderwerp niet gelezen, toen ik meer dan 230 pagina's zag...
jammer, want het was terecht onderzocht met een meerderheid van opvattingen van professionele evolutionisten die twijfelden aan de geldigheid van de theorie. Een beetje zoals het provaxx- en novaxx-debat. Twijfel is de basis van wetenschap!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par phil59 » 02/02/22, 16:54

Ik begin de laatste 2 pagina's te lezen, en als je clio dacia debilex erop ziet....zeg je dat je veel tijd gaat verspillen aan het lezen van alleen onzin... En jammer voor de rest!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Janic » 02/02/22, 18:09

phil59 »02-02-22, 17:54
Ik begin de laatste 2 pagina's te lezen, en als je clio dacia debilex erop ziet....zeg je dat je veel tijd gaat verspillen aan het lezen van alleen onzin... En jammer voor de rest!
het is bijna alsof je slechts een vierde van een pagina van een boek leest om de waarde, het belang ervan te beoordelen en ook daar is het jammer, vooral a priori.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par GuyGadeboisTheBack » 02/02/22, 18:56

Janic schreef:phil59 »02-02-22, 17:54
Ik begin de laatste 2 pagina's te lezen, en als je clio dacia debilex erop ziet....zeg je dat je veel tijd gaat verspillen aan het lezen van alleen onzin... En jammer voor de rest!
het is bijna alsof je slechts een vierde van een pagina van een boek leest om de waarde, het belang ervan te beoordelen en ook daar is het jammer, vooral a priori.

Soms is het voldoende om de titel en de auteur te lezen. Soms is alleen de auteur voldoende.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Janic » 02/02/22, 20:00

Soms is het voldoende om de titel en de auteur te lezen. Soms is alleen de auteur voldoende.
het is heel juist! maar meestal komt dat omdat mensen er vooroordelen of preconditioneringen tegen hebben. Of gewoon onverschilligheid.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par GuyGadeboisTheBack » 02/02/22, 20:03

Janic schreef:
Soms is het voldoende om de titel en de auteur te lezen. Soms is alleen de auteur voldoende.
het is heel juist! maar meestal komt dat omdat mensen er vooroordelen of preconditioneringen tegen hebben. Of gewoon onverschilligheid.

Ja, of als je voor het eerst een auteur leest en na tien pagina's (of soms zelfs minder) het boek uit je handen valt, verplicht dat je nauwelijks om met hem door te zetten.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Janic » 02/02/22, 20:21

kerel
Ja, of als je voor het eerst een auteur leest en na tien pagina's (of soms zelfs minder) het boek uit je handen valt, verplicht dat je nauwelijks om met hem door te zetten.
dat klopt ook! Maar wanneer het onderwerp mij persoonlijk interesseert (niet de auteur), blijf ik me niet beperken tot vooropgezette ideeën, precies gerelateerd aan de cultuur (bijvoorbeeld) aan de instructie (meestal school), daarom over het algemeen oppervlakkig.
En daar, in het bijzonder, wanneer het van antireligieuze en niet wetenschappelijke oorsprong is.
Dus toen ik een AT+NT-bijbel moest lezen, was dat het saaiste boek dat ik ooit heb gelezen, maar ik heb het allemaal gelezen en daarna bestudeerd om erachter te komen waar dit populaire boek over ging in de wereld en toch zo weinig bestudeerd.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14821
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par GuyGadeboisTheBack » 02/02/22, 20:38

Ja, maar ik heb het niet over "technische" of puur religieuze of filosofische werken waarbij de stijl er niet toe doet.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par phil59 » 02/02/22, 20:47

Dus we zijn het erover eens, soms is het beter om een ​​echte bron te nemen dan te lezen in een forum waar er beledigingen zijn tussen mensen van de forum en geen echt debat, dat soms bezaaid kan zijn met acceptabele ongepaste berichten.

In de meeste berichten hier zijn het beledigingen, wat jammer is, en geen uitwisseling van ideeën.

Forum of boksring? even moet je een keuze maken.

Dit alles doet me denken aan 93-94 toen ik me aan het omscholen was om van baan te veranderen.

Een "kerel" kwam ons leren hoe we een cv moesten maken.

De methode, hij was een headhunter, om ons te leren hoe we een cv moesten maken, was relatief eenvoudig.

Hij had een advertentie geplaatst voor een welomschreven functie die hij zou aanwerven.

Elk had een dozijn cv's en begeleidende brieven en moest een "kandidaat" selecteren voor het interview.

De eerste, je leest van "A" tot "Z", en hoe meer de cv's passeren, hoe meer je alleen maar "overvliegt", met het risico de ideale sollicitatie te missen.

Ik denk dat je de analogie hebt begrepen, misschien niet alles ....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van biologische soorten en ... kans




par Janic » 03/02/22, 08:07

phil59 »02-02-22, 21:47
Dus we zijn het erover eens, soms is het beter om een ​​echte bron te nemen dan te lezen in een forum waar er beledigingen zijn tussen mensen van de forum en geen echt debat, dat soms bezaaid kan zijn met acceptabele ongepaste berichten.
volkomen juist, naar de bron gaan is de beste manier om tot een besluit te komen.
In de meeste berichten hier zijn het beledigingen, wat jammer is, en geen uitwisseling van ideeën.
Dat is recent en slechts over een paar klootzakken (volgens hun geliefde leider!) die nepnieuws en andere leugens verspreidden. Herlees de uitwisselingen voor deze zigoto's, de relaties waren en blijven hartelijk met sommigen ondanks de meningsverschillen: ben je ooit beledigd? : Roll:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 120 gasten