Uw smartphone (Google) luistert naar u: ervaring met Aloë Vera en de petanque van Dupontel

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Uw smartphone (Google) luistert naar u: ervaring met Aloë Vera en de petanque van Dupontel




par Christophe » 12/10/19, 14:10

Ik had deze nogal verontrustende ervaring ongeveer een jaar geleden. Ik heb hem gebeld de Aloë Vera-ervaring en je zult begrijpen waarom.

Ik profiteer van de interesse en zorgen met betrekking tot gezichtsherkenning Bedrijfs-en-filosofie / France-erkenning en gezicht-in-the-public-services-t16143.html om de tijd te nemen om u te laten weten.

Het belang van deze ervaring is dat het kan worden gereproduceerd door IEDEREEN die een Android / Google-smartphone heeft ... zolang deze maar "modern" genoeg is ...

Hier is de context van de ervaring:

- Het is zomer 2018 op het midden van de dag
- Wij zijn gevestigd in Frankrijk in het noordoosten
- De telefoon, een Samsung S8 gekocht in het voorjaar van 2018, wordt op de woonkamertafel geplaatst. Vandaag is het onder Android 9 maar de S8 kwam met een Android 7, dus ik weet niet welke versie ik op dat moment gebruikte (7, 8? 9 werd later uitgebracht ...)
- Het 4G-netwerk is geactiveerd en maakt een WiFi-toegangspunt voor een Playstation 4

Ik arriveer in de woonkamer met een nieuw drankje bijAloe Vera en ik zeg tegen mijn zoon:

'Kijk, ik heb net een drankje gekocht van deAloe Verawil je druppelen? "

We drinken wat, ik herhaal het zeker Aloe Vera... We lanceren de YouTube-applicatie van de PS4. De PS4 stond al aan in de "menu" -modus (er is geen applicatie gestart).

Het is belangrijk om duidelijk te maken dat ik dat heb NOOIT onderzocht Aloë Vera op deze nieuwe telefoon, laat staan ​​PS4 of het Google-account dat aan deze telefoon is gekoppeld.

Die dag sprak ik met mijn zoon over Coluche en ik wilde hem "Coluche" video's laten zien, dus ...

Dus ik zoek logischerwijs naar "Coluche" op youtube PS4 ...

En daar in de resultaten, tussen 2-video's van Coluche, heb ik een video (niet-reclame) over Aloë Vera! :schok: :schok: :schok:
Het is bekend dat de thema's "Coluche" en "Aloë Vera" dichtbij elkaar liggen en dat de een aan de ander kan worden gekoppeld. : Mrgreen: : Mrgreen:

Jammer dat ik niet de reflex had om een ​​screenshot te maken ... maar ik denk dat het deze video was:



Wat kunnen we ervan leren?

Weet om te beginnen dat ik nooit de "Ok Google", dwz Android Voice Search, heb geconfigureerd of geactiveerd, dus het is niet mogelijk dat dit afkomstig is van deze functionaliteit.

We kunnen zonder veel risico afleiden dat:

- Google / YouTube snuiven ons met uw stem zonder uw medeweten (maar het is niet mogelijk om te zeggen of het h24 is of alleen tijdens bepaalde periodes ...) omdat er een groot verschil is bij het exploiteren van een vrijwillige tekstzoekactie en het luisteren naar een bespreking

- de personalisatie van de resultaten is niet alleen gekoppeld aan het apparaat of aan interne cookies

- de personalisatie van de resultaten is ook gekoppeld aan het IP en dat het cross-platforms zijn (uitwisselingen tussen systemen / software) ... Dit kan behoorlijk verontrustend en contraproductief zijn voor grote gezinnen, omdat kinderen publiciteit kunnen krijgen gekoppeld aan onderzoek van ouders ... en vice versa!

Het laatste punt dat ik al had opgemerkt in 2017: elektriciteit-elektronica-informatica / Remarketing-retargeting-amazon-exchange-your-informatie-met-facebook-en-google-t15158.html

Deze ervaring is door iedereen gemakkelijk reproduceerbaar: je hoeft alleen maar mondeling te spreken over een onderwerp dat je niet vaak noemt en dus niet in je recente zoekgeschiedenis staat en om te zien hoe je telefoon of de apparaten erbij staan. zijn verbonden gedragen zich ...

Dit is door verschillende vrienden over andere onderwerpen bevestigd: ik stel daarom voor dat je dit eenvoudige experiment zelf uitvoert en de resultaten deelt! Kies een onderwerp dat ver weg of onbekend is voor uw gebruikelijke onderwerpen en observeer het gedrag van uw telefoon / PS / computer in de minuten of uren die volgen.

Het is mogelijk dat het nodig is om meerdere keren op dit specifieke sleutelwoord aan te dringen om resultaten te hebben en het is noodzakelijk dat het systeem in de modus "luisteren" staat, niet dat het 24/24 is zoals hierboven vermeld ... ik specificeer Nou, ik heb geen facebook op mijn telefoon. Facebook bekende te luisteren of de microfoon te kunnen activeren zonder toestemming van de gebruiker (zonder dat dat sindsdien veel is veranderd !!)

Kortom, test, analyseer, huil over het begraven van je privéleven ... : Cheesy:

Ik had hier een paar maanden geleden op de hoogte gebracht van gegevens die werden uitgewisseld tussen GAFA: elektriciteit-elektronica-informatica / Remarketing-retargeting-amazon-exchange-your-informatie-met-facebook-en-google-t15158.html

Conclusie: gezichtsherkenning is gewoon een extra en logische stap van deze technologieën die onze privacy al jarenlang schenden ...

Bewerking toevoeging, Albert Dupontel had dezelfde ervaring maar met jeu de boules:




ps: Ik ben nogal verrast dat dit belangrijke onderwerp niet wordt genoemd door yououtuber "superstars" ... oh ja ze willen hun inkomen behouden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par GuyGadebois » 12/10/19, 14:18

Google (dus Youtube) bespioneert ook "smart-tv". Ik had een Android-box gekocht om verbinding te maken met mijn tv en daardoor heb ik films (en andere) bekeken met mijn externe harde schijf die via USB op de genoemde box was aangesloten. Toen ik op een dag in de voorkeuren van YouTube keek, zie ik de optie "upload een video", ik klik en daar werd naar ALLE inhoud van mijn USB-schijf verwezen !!! Niets beters om iemand te kennen dan te "zien" wat hij bekijkt als film, series, documentaires en luistert als muziek. Ik was stomverbaasd, het voelde alsof ik werd verkracht. Resultaat van races, reset van de doos en wederverkoop illico op eBay.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Janic » 12/10/19, 14:19

er was een onderwerp over deze grote spion waarbij alle apparaten met microfoon en camera en zelfs de gesloten telefoon of computer "open" staan. De commentator zei dat zelfs de enige remedie was om de microfoon en camera te blokkeren met een stuk dik ondoorzichtig plakband.
man, je hebt me weer op de draad verdubbeld! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3797
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1320

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par pedrodelavega » 12/10/19, 23:21

Christophe schreef:[b] Dit experiment kan door iedereen gemakkelijk worden gereproduceerd:
Dit fenomeen moet dus bekend zijn. Zijn er bronnen / artikelen hierover?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par GuyGadebois » 12/10/19, 23:22

Ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet. Geen aloë vera in reclame.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Forhorse » 12/10/19, 23:54

Zelfs als het niet onmogelijk is, lijkt het mij geen realiteit ...

Ik werk in de veehouderij, ik heb altijd mijn telefoon in de voorzak van mijn rib, dus zeer goed geplaatst om gesprekken op te nemen, en toch heb ik nooit aanbevelingen met betrekking tot de terugkerende onderwerpen van mijn gesprekken professional.

Door nadelen gebruik ik nooit gesproken zoekopdrachten, het kan spelen ...

In ieder geval, sommigen delen de telefoon moet constant luisteren, want om te reageren op de beroemde "ok google" is het noodzakelijk dat de microfoon is aangesloten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par GuyGadebois » 12/10/19, 23:55

Forhorse schreef:Door nadelen gebruik ik nooit gesproken zoekopdrachten, het kan spelen ...

Ik ook nooit. Ik spreek liever alleen dan tegen een smartphone!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Grelinette » 13/10/19, 11:14

Kleine info: een activist van ik weet niet meer welke NGO uitlegde dat toen ze elkaar 'in het geheim' ontmoetten om een ​​protestactie voor te bereiden (demonstratie, vergadering, media-stunt, enz.), Ze in het begin geen aandacht schonken en het niet begrepen waarom hun project lekte en de politie er voor hen was !!! ??? ... Zeker een mol onder hen? ... En toen begrepen ze dat het hun smartphones waren die hen verraden, zelfs als ze waren uitgeschakeld!

Nu stoppen ze voor elke vergadering hun smartphones in een doos die hun cookies isoleert!

NB: Dit onderwerp en te vergelijken met dat van jean.caissepas : Bedrijfs-en-filosofie / France-erkenning en gezicht-in-the-public-services-t16143.html # p368917

... maar ik zag net dat Christophe het net had gedaan !!!

Maar hoe ver zullen ze stoppen? (Coluche)
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Grelinette » 13/10/19, 11:41

.. en ik voeg eraan toe, het is mijn paranoïde kant die spreekt ... nu doe ik doelbewust onderzoek naar alles en nog wat om de nummers te verwarren en (proberen te) verpesten Facebook, Google en andere GAFAM! :P :P :P

Niet zeker of het werkt, maar misschien de stelregel Te veel info doodt info kan wat tegenmacht brengen?

Trouwens, heb je op internet gezocht: "econologie komt van buitenaardse wezens" ?

Je zult zien dat het verrassend is! :schok: (Het is HIER)

(Sorry Christophe voor het meteen plakken van dit label van buitenaardse missie op aarde :? , maar het is voor het goede doel! : Cheesy:)
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 13/10/19, 13:10

pedrodelavega schreef:Dit fenomeen moet dus bekend zijn. Zijn er bronnen / artikelen hierover?


Ik heb niet gezocht, dus ik heb er geen gevonden (zoals ik al zei, de youtuber lijkt het te negeren) ... ik ben in ieder geval nooit toevallig de info tegengekomen.

Niets belet je om de ervaring te herhalen, niet omdat het de 1ere tijden werkt, niet omdat het helemaal werkt volgens je configuratie of volgens de wijzigingen van Google ...
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten