Uw smartphone (Google) luistert naar u: ervaring met Aloë Vera en de petanque van Dupontel

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 13/10/19, 13:13

GuyGadebois schreef:Ik heb het geprobeerd, maar het werkte niet. Geen aloë vera in reclame.


Het is geen aloë vera die je moet uitspreken, maar een term die verband houdt met een onderwerp dat je nog nooit hebt genoemd (een land, een techniek, een soort object... het is aan jou om het te vinden)... je moet beslist herhaal het vele malen...

ps: het was geen advertentie maar een niet-gesponsorde video die verscheen tussen de youtube-resultaten op de PS4...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 13/10/19, 13:19

Forhorse schreef:Zelfs als het niet onmogelijk is, lijkt het mij geen realiteit ...


Het was echter een realiteit, nu heb ik er een beetje spijt van dat ik geen foto van het PS4-scherm heb gemaakt...

Forhorse schreef:Ik werk in de veehouderij, ik heb altijd mijn telefoon in de voorzak van mijn rib, dus zeer goed geplaatst om gesprekken op te nemen, en toch heb ik nooit aanbevelingen met betrekking tot de terugkerende onderwerpen van mijn gesprekken professional.


Misschien omdat:
a) het komt gewoon te vaak voor
b) er is geen advertentie-interesse of marketing gericht op dit onderwerp?
c) je telefoon gebruikt niet dezelfde versie (ik denk dat het destijds Android 8.0 was)

Forhorse schreef:Door nadelen gebruik ik nooit gesproken zoekopdrachten, het kan spelen ...


Ik ook niet...nou ja, maar zonder mijn medeweten! hahahaha


Forhorse schreef:In ieder geval, sommigen delen de telefoon moet constant luisteren, want om te reageren op de beroemde "ok google" is het noodzakelijk dat de microfoon is aangesloten ...


Ja behalve dat ik het nooit heb geconfigureerd...

ps: ik specificeer dat ik deze ervaring een keer heb opgemerkt, maanden geleden, en heel schaamteloos ter plekke... Ik zal proberen het te reproduceren met de huidige configuratie...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 13/10/19, 13:22

Grelinette schreef:En toen begrepen ze dat het hun smartphones waren die hen verraden, zelfs als ze waren uitgeschakeld!


Ik kan maar moeilijk geloven dat...sommige mensen stand-by moeten verwarren met uit...

Facebook gaf toe dat het luisteren doorging in stand-by (d.w.z. scherm uit, laptop fysiek onbeweeglijk...).

Maar een uitgeschakelde telefoon (= gelijk aan de verwijderde batterij) heeft geen energie meer en kan dus geen activiteit hebben... of misschien heb ik iets heel belangrijks gemist op school! : Mrgreen:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 13/10/19, 13:26

Grelinette schreef:.. en ik voeg eraan toe, het is mijn paranoïde kant die spreekt ... nu doe ik doelbewust onderzoek naar alles en nog wat om de nummers te verwarren en (proberen te) verpesten Facebook, Google en andere GAFAM! :P :P :P

Niet zeker of het werkt, maar misschien de stelregel Te veel info doodt info kan wat tegenmacht brengen?


Het overkomt mij ook... Maar ik betwijfel of 1% van de zoekopdrachten kan wegen...

Grelinette schreef:Trouwens, heb je op internet gezocht: "econologie komt van buitenaardse wezens" ?

Je zult zien dat het verrassend is! :schok: (Het is HIER)

(Sorry Christophe voor het meteen plakken van dit label van buitenaardse missie op aarde :? , maar het is voor het goede doel! : Cheesy:)


Ha ha ha! Het 3e resultaat is interessant, heel erg: https://www.econologie.com/ile-paques-ressources/ : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Grelinette » 13/10/19, 18:39

Christophe schreef:
Grelinette schreef:En toen begrepen ze dat het hun smartphones waren die hen verraden, zelfs als ze waren uitgeschakeld!

Ik kan maar moeilijk geloven dat...sommige mensen stand-by moeten verwarren met uit...

Facebook gaf toe dat het luisteren doorging in stand-by (d.w.z. scherm uit, laptop fysiek onbeweeglijk...).

Maar een uitgeschakelde telefoon (= gelijk aan de verwijderde batterij) heeft geen energie meer en kan dus geen activiteit hebben... of misschien heb ik iets heel belangrijks gemist op school! : Mrgreen:

Rhôôôô Christophe, hoe kun je zo naïef zijn?
Qua elektronica kun je, net als bij computers, alles doen: op afstand aan- en uitzetten, software activeren en deactiveren, enz.
Ik herinner me zelfs, minstens 20 jaar geleden, dat geniale kleine hackers uitlegden dat je een uitgeschakelde microcomputer al op afstand kon aanzetten.

Het uitschakelen van een smartphone is niet hetzelfde als het verwijderen van de batterij: het uitschakelen is een softwarehandeling, het verwijderen van de batterij is een mechanische actie. Zelfs als het uit is, draaien er apps, al was het maar de klok.

Dus een smartphone uitgeschakeld... nou ja, hij werkt nog steeds!
En ik stel me voor dat de bouwers slim genoeg zijn om toegangsdeuren te voorzien om toegang te krijgen tot de draagbare elektronica van de bevolking, en er is zeker zelfs een kleine verborgen condensator die het mogelijk maakt om de energie te leveren die nodig is om een ​​discrete toegang mogelijk te maken!... Don denk je niet?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 13/10/19, 19:47

Neem me niet kwalijk voor mijn naïviteit, maar op afstand aan- en uitzetten is niet echt hetzelfde...
En een telefoon die is uitgeschakeld omdat de batterij leeg is, zal waarschijnlijk niet op afstand worden ingeschakeld...

De telefoonklok is gebaseerd op internettijdservers, er is geen tijdstack zoals op (oude) pc's ... na een langdurige uitschakeling of een batterijwissel is de opstarttijd niet op tijd ... totdat hij verbinding maakt met internet.

Anders, in termen van ander misbruik, is er de wifi-snuif: mijn Samsung S8 detecteert wifi-netwerken ... wanneer de wifi "zogenaamd" UIT staat ... is het goed! De wifi staat dus altijd AAN, als je hem UIT zet is het de data uitwisseling die gewoon geblokkeerd wordt... : Cheesy:

Idem voor geolocatie, het is al een tijdje geleden dat de instructie "gebruiker" niet langer wordt gerespecteerd! Viber was me aan het lokaliseren toen de "GPS/softwarelokalisatie" UIT stond en dit op een telefoon uit ... 2012 ... Dus de misbruiken zijn niet nieuw! : Cheesy:

In de tussentijd maakt Europa alle kleine webmasters boos met respect voor privacy... het is ronduit grappig! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par GuyGadebois » 13/10/19, 20:04

Op mijn smartphone, als de wifi "uit" is, is deze "uit".
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 13/10/19, 20:10

Ja op het oude ja.. Maar op de S8 (uitgebracht eind 2017) is het "matig" UIT : Mrgreen: omdat het je waarschuwt wanneer het een wifi-netwerk in de buurt detecteert...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Grelinette » 13/10/19, 20:42

GuyGadebois schreef:Op mijn smartphone, als de wifi "uit" is, is deze "uit".

Nee niet jij GuyGadebois !... Je gaat me niet vertellen dat je zo naïef bent als Christophe ? :P

Alleen omdat het is gemarkeerd als Uit, wil nog niet zeggen dat het ook echt Uit is. Net zomin als wanneer er "Veilig" op een doos glyfosaat staat, is het ook echt veilig! : Mrgreen:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: "De Aloë Vera-ervaring" of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par GuyGadebois » 13/10/19, 21:01

Grelinette schreef:
GuyGadebois schreef:Op mijn smartphone, als de wifi "uit" is, is deze "uit".

Nee niet jij GuyGadebois !... Je gaat me niet vertellen dat je zo naïef bent als Christophe ? :P

Alleen omdat het is gemarkeerd als Uit, wil nog niet zeggen dat het ook echt Uit is. Net zomin als wanneer er "Veilig" op een doos glyfosaat staat, is het ook echt veilig! : Mrgreen:

Ja, het is "uit", tenzij het verbinding maakt met de wifi van mijn buurman die 100 meter verderop is...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten