De dood van het "kleine" internet ten voordele van web 2.0-giganten ...

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Did67 » 05/09/16, 14:36

Waarom zoveel "gevechten".

Je hoeft geen machtige econoom te zijn om te weten dat:

a) innovaties vinden plaats in de marge van een dominant systeem, dat zich "weerstaat" en verstrikt is in regels, gewoonten, zijn kortzichtigheid, zijn bedrijfscultuur...

b) googles en dergelijke werden geboren aan de rand van het systeem - de pers, de media, de mainstream - en floreerden

c) ze maakten handig gebruik van (in de kapitalistische zin van het woord) het juridische en regelgevende vacuüm; en konden zich daardoor "in volledige vrijheid" ontwikkelen; groeien en hegemonisch worden...

d) Maar in het kapitalistische systeem eet de "grote" de kleine op, aangezien hij groot is... Of laat hem kruimels achter als hij (de kleine) nodig heeft...

e) De geest van vrijheid waarop deze systemen de overhand hebben, is niets anders dan de vrijheid van de groten om de kleine te verslinden, van de groten om te profiteren van de zwakte van de kleinen, van de groten om de kleine uit te buiten...

Hoe vaak heb ik niet geschreven dat de vrijheid van deze "dingen" die van de kofferdragers tijdens de laatste oorlog is: het uitbuiten van de zwarte markt! (een ongereguleerde markt). Dus ik creëer de behoefte; als mensen eenmaal verslaafd zijn, politici te laat zijn met "reguleren" (het duurt lang om een ​​wet uit te vaardigen, het is moeilijk voor een staat om toe te passen - vooral in het virtuele en het mondiale!), haal ik er het meeste uit tarwe ...

Uber en co is niets anders dan de creatie van nieuwe arme mensen (deze ongelukkige auto-ondernemers die niet altijd het verschil maken tussen omzet en inkomen, die "bijdragen" tegen een forfaitair bedrag en verrast zullen zijn met een verminderde sociale zekerheid, geen werkloosheid , een forfaitair pensioen ook - met andere woorden, de sociale minima, gedeeltelijk betaald door anderen! Uber zal miljarden verdienen, die het zal verbergen in Ierland of de Bahama's, en in andere andere belastingparadijzen...

Je kunt kibbelen wat je wilt. Of er al dan niet "fouten" waren in het beheer van de econologie, aan de werking ervan verandert niets: de kleintjes worden opgegeten door de groten, of in ieder geval "tot op het bot uitgebuit als ze niet eerder dood zijn". Dit is de logica zelf van het systeem "gebaseerd op een zogenaamde 'vrijheid' die slechts een argument is om elke regulering te weigeren, om de 'lasten' te weigeren (dat zijn onze wegen, onze scholen, onze ziekenhuizen, onze werkloosheidsrechten, onze pensioenen, enz.) Alleen imbecielen geloven dat ze de vrijheid verdedigen, deze lascars daar (afgezien van hun eigen natuurlijk).

Dus om mijn tirade af te maken: ben je dom of doe je alsof (om zo te vechten?).
2 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par chatelot16 » 05/09/16, 15:05

het is het verschil tussen een beschaafd land en de wet van de jungle

de wet van de jungle, de sterkere verplettert de zwakkere zoals hij wil

het beschaafde land maakt wetten en handhaaft ze zodat iedereen zijn plaats heeft

maar zijn we in een beschaafd land?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Obamot » 05/09/16, 16:55

Zeer goede opmerkingen ("beschaafd land"dicht bij de termijn"mensheid", helaas, we neigen allemaal, jaar na jaar, naar dit doel, maar we zijn ver verwijderd van het doel!

Dat is goed, dat is ongeveer wat ik op algemeen niveau zou hebben beantwoord (did en chatelot). Maar dit draadje is er niet om over econologie te praten, want daar zouden we het mis hebben over de kwestie (besloten vennootschap met privékapitaal, of we zouden het moeten hebben over een wat vage status van een pseudo-vereniging met een autodidact aan het hoofd, zonder echt "vennootschap" ofzo....) als we het puur zakelijk hebben (wat ik deed met de SBB en een online krant) moet je reageren met concrete en pragmatische zakelijke argumenten, en als gediplomeerd zaakvoerder , ik denk dat ik daar redelijk goed voor geplaatst ben....

Dus nee, er was geen "vecht", zo ver ben ik niet gegaan (in ieder geval niet aan mijn kant, ook al zijn de verdedigingsreflexen regelmatig hetzelfde bij kritiek) maar mogelijk meer een heroriëntatie, omdat ik blijf zeggen dat "het is de schuld van het systeem"Het is een beetje makkelijk naar mijn smaak.. (Ik ontkracht het in 1 zin). Bij gebrek aan een rapport/PP hebben we nog steeds de middelen om te observeren, en ze vertellen ons dingen... En niet alarmeren lijkt mij verwijtbare niet-hulp. Je moet direct zijn, zonder de "strategie en tactieken". die het goed doen", nee, er is geen winst te behalen met het huidige web. Aan de andere kant kan het een aanvulling zijn en zelfs een aanzienlijk hefboomeffect opleveren. Of je moet realistisch zijn en je businessmodel veranderen! (Ik zeg niets d'andere)

Voor de rest is het een beetje groot... Ik zie niet in hoe we de situatie van Gogol kunnen vergelijken met Imhotep, eerlijk gezegd kijkt de architect vanaf de top van zijn piramides naar ons... en de prins van het Russische schrift heeft niet het gewicht ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Obamot » 05/09/16, 18:09

PS: uw punt "C" Did67, dat is wat biotech probeerde (en soms helaas lukte) met het idee van "patenteer de levenden". Excuseer me voor zulke bedrog, omdat ik dat niet ben "poli" dan jij. : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Christophe » 05/09/16, 23:19

Did67 schreef:Dus om mijn tirade af te maken: ben je dom of doe je alsof (om zo te vechten?).


Je hoeft alleen maar te kijken waar de (gewone) kanonschoten vandaan komen om de vraag vrij eenvoudig te beantwoorden... Deze situatie maakt me echt verdrietig...

We zouden het onderwerp naar voren kunnen brengen "Wat moeten we doen met Obamot?"
bistro / what is it-how-to-obamot-t12250.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Obamot » 06/09/16, 00:48

Wat een schurk ben jij. : Mrgreen: Maar het is een heel praktische manier van "Regler"het probleem...denk je? : Arrowd:

Als ik het zo mag zeggen, kun je maar beter zorgen voor de basis van de forum die niet werken (het zou een goed begin zijn...):

1) Waar komt de bug van berichten die zijn gepubliceerd maar niet verschijnen in "Nieuwe berichten sinds uw laatste bezoek"
Zo slaan we onvrijwillig threads over waaraan we graag hadden willen deelnemen.... (zoals deze thread die er niet was ........... :schok: )

2) Volgende (ik herhaal mezelf) waar is de lijst met de laatste berichten op één regel? (de laatste 50 of 150 maakt niet uit, maar waar is die lijst!)
Velen hebben het je gevraagd, soms aandringend. Het was op zijn minst een relevante erfenis om te implementeren vanuit de oude phpBB

3) Om te stoppen met deze opdringerige advertenties, heb je niet genoeg verkeer om dit aan ons op te dringen. Dit zou iedereen moeten afschrikken.
Als je een nieuwe formule nodig hebt om door te gaan, is dit zeker niet de juiste formule en naar mijn bescheiden mening...

Kortom, al deze dingen zijn niet de schuld van web 2.0, noch van Obamot :D kilkoolol Dat had ik nooit besloten! : Lol:

► Show text
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Obamot » 06/09/16, 01:17

Als het gaat om web 2.0
Als je concrete, altijd constructieve feedback uit de eerste hand wilt, hier is het!

Ik sprak uiterlijk zaterdag met een socioloog die nu marketing en merchandising doet (van een van de grootste distributieketens in mijn omgeving, concurrerend met die van mijn afgestudeerde leraar destijds, c is altijd goed om te vergelijken met tegengestelde methoden... ). Ze was aardig en opende mijn geest door me verrassende dingen te vertellen over veranderende trends in consumptiegewoonten... We vertelden elkaar onze kleine geheimen, zoals ik haar vertelde hoe ik had gedaan om de degelijkheid van een reclamecampagne te testen, waarbij ik gratis advertenties aanbood om te zien de reactie van "contacten" (advertenties die, oh verrassing, moeilijker te "verkopen" waren dan betaalde...)... Ze vertelde me dat de analyse van de segmenten steeds fijner was geworden, en dat, nog een verrassing, maar van haar (een expert) komen mensen nu niet langer alleen naar de keuze van hun aankopen.life style" maakte me nu in het algemeen: «bewuste aankopen»....En tot slot bevestigde ze dat in veel gebieden de markten allemaal verzadigd zijn... De boot gaat niet vooruit... We moeten dus "plakken, lijmen"met echte ambities...

En als het niet meer vooruit gaat, moet je innoveren.... (daar sta ik je de CQFD toe)
Ik heb nog niet alles gesynthetiseerd wat ze me vertelde, dus dit zijn onbewerkte gegevens, maar ze tellen!

Kortom, het eerste wat u moet doen als u een basstringue opnieuw wilt lanceren, is u informeren over de laatste consumptietrends op de markt, NA een "interne analyse" en VOORDAT u aan een hele reeks veranderingen begint.

Klein geselecteerd en recent fragment over dit thema:

Mirjam Hauser, Senior Research Manager, Society for Innovative Marketing Research (GIM), Zürich schreef:
Reclame moet verleiden. Het wekt verlangens op bij de consument en laat hem zien hoe hij die in principe kan bevredigen. Goede reclame speelt in op dit verlangen om te consumeren dat de huidige samenleving kenmerkt. Echter, de kritische consument van vandaag laat zich niet meer voor de gek houden door verfraaide afbeeldingen op glanzend papier. Bedrijven houden van '& andere verhalen' reageren hun klanten serieus nemen en hen 'eerlijke' verhalen proberen te verkopen.

Deze aanpak past bij de tijd. Alle sectoren samen genomen, zien we dat het imago van bedrijven en merken evolueert naar meer authenticiteit. In de jaren XNUMX en XNUMX was opzichtige consumptie bijna overal nog regel (“bling-bling” producten of zenders van een sociaal signaal, “groter, sneller, verder”, meer van alles). De verlichte consumenten van vandaag in volwassen westerse markten vallen op door hun discretie en bewuste aankopen

Bron: http://dievolkswirtschaft.ch/fr/2016/03 ... 016-franz/


....als je het een "slag van een kanon", daar nam ik mijn rang aan... Ik heb veel geleerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Christophe » 08/09/16, 15:21

Dat is Obamot, u kunt nu eenvoudig een kleine donatie doen om de site te steunen/forum: https://www.econologie.com/aider-le-site-econologie/
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par moinsdewatt » 05/11/19, 01:19

Rusland neemt een wet aan om een ​​"soeverein internet" tot stand te brengen

Massaal bekritiseerd door het maatschappelijk middenveld, is de "Sovereign Internet Bill" -tekst op 1 november 2019 in Rusland in werking getreden. Activisten vrezen dat deze wet de internettoegang en digitale vrijheden, die al ernstig zijn aangetast door de heersende macht, volledig zal blokkeren. Een situatie die gevaarlijk dicht bij de "grote Chinese digitale muur" komt waar censuur gemeengoed is geworden.
ALICE VITARD | GEPUBLICEERD OP 04 NOVEMBER 2 Nieuwe fabriek
.............

te lezen: https://www.usine-digitale.fr/article/l ... in.N900274
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 186 gasten