De dood van het "kleine" internet ten voordele van web 2.0-giganten ...

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Obamot » 30/06/16, 11:17

Christophe schreef:Fluctuat NEC mergitur!...

Ik vind deze ook leuk:

- ' Post Tenebras Lux'
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Christophe » 30/06/16, 11:19

Hopelijk zal de ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par sen-no-sen » 30/06/16, 16:54

De dood van het "kleine" internet ten voordele van web 2.0-giganten ...

Deze zin is zeer interessant en symbolisch voor onze tijd.
De wereld van NTIC (nieuwe technologie en informatie en communicatie) gehoorzaamt – net als al het andere – aan evolutiewetten.
Hier in dit geval de r/K-wet :pijl: https://fr.wikipedia.org/wiki/Mod%C3%A8le_%C3%A9volutif_r/K
Deze basiswet uit de biologie is perfect van toepassing op de wereld van de economie.

Om het eenvoudig te stellen:de selectie r bevordert kleine organisaties (kleine bedrijven,beginnen, kleine sites zoals Econo) in tijden van instabiliteit.
de selectie K zal de grote monopolies (webreuzen zoals Google) bevoordelen in stabiele fasen.
Het begrip stabiliteit/instabiliteit moet zowel worden begrepen in termen van de algemene economische context als, zoals hier het geval is, van een beperkt gebied zoals internet.
In de kinderschoenen om internet te promoten beginnen, omdat het nodig was om snel te innoveren in een zeer onstabiele context (velen geloofden niet in internet), nu is het het tegenovergestelde, het net is essentieel en het fenomeen van monopolisering is in het voordeel van de reuzen...
Om in een dergelijke context te overleven, is het daarom noodzakelijk om naar niche- of ultra-nichesectoren te gaan door nieuwe concepten te creëren die de situatie verstoren.

Wat jammer is in een dergelijke omgeving, is dat monopolisering de voorkeur geeft aan massacultuur met flauwe inhoud... vandaar de successen van facebook en partner... :(
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Christophe » 30/06/16, 18:31

Bedankt sen voor deze interessante analogie!!

U ziet Obamot! Het is niet mijn schuld!! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par sen-no-sen » 30/06/16, 20:39

Christophe schreef:Bedankt sen voor deze interessante analogie!!

U ziet Obamot! Het is niet mijn schuld!! :D


Oh nee, het is niet jouw schuld! Niet meer dan de kleine timmerman die winkel sluit vanwege ikea...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Obamot » 30/06/16, 21:22

Het best geplaatst om te zeggen dat hij het weer zelf is.
Maar voor het web is het naar mijn bescheiden mening vrij illusoir om te geloven dat je kunt vechten als het niet op gelijke voet is.
Het web is, voor kleine structuren die het zich kunnen veroorloven, een prestigieus uithangbord. Vertrouwend op internet om zonder iets anders te fotograferen, moet je echt een niche hebben die niemand anders biedt.

We kunnen het gewoon niet geloof dat we er komen », hoop geeft leven, maar is dat een fout?
Het antwoord zit in de vraag.

Hoe dan ook, in een markteconomie is er noodzakelijkerwijs een race naar de bodem. Als je problemen zoekt, zul je ze vinden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Christophe » 01/07/16, 00:29

Het is uiteindelijk vooral de schuld van Christine, die "misbruikte" van haar zwangerschap om een ​​dominante positie in te nemen...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Peter » 03/09/16, 02:16

Petrus schreef:Ik leef mee, ook ik heb heimwee naar het internet van de jaren 200.
Met smartphones en tablets, zeer gebruiksvriendelijk maar met beperkte functionaliteiten, is internet een medium voor massaconsumptie geworden, net als tv.
Het enige dat ik goed vind aan het internet van vandaag, is YouTube, waar sommige kanalen uitstekend zijn. Afgezien daarvan interesseren de facebook, tweeter en andere "essentiële" dingen die de afgelopen jaren zijn verschenen me gewoon niet.

Ik quote mezelf om mijn bericht te updaten.
YouTube, het enige dat Internet 2.0 leuk vond, zal ook zeker smakeloos worden: http://www.numerama.com/pop-culture/192 ... endly.html
Weer een stap in de richting van een TV-isering van het internet :(
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par Christophe » 03/09/16, 09:36

Bedankt voor de info: het is weer een stap in de richting van redactionele controle over het internet, aangezien YouTube niet langer zal betalen voor populariteit als de inhoud niet binnen een "redactionele lijn" valt...

Vraag: wat is deze redactionele lijn?

Ik heb een vaag idee van een antwoord... : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De dood van het "kleine" internet ten behoeve van web 2.0-giganten ...




par chatelot16 » 03/09/16, 09:51

video's op youtube vormen hetzelfde probleem als afbeeldingen met elke afbeeldingshost: het verdwijnt wanneer het wil

de valkuil van video is dat het groter en dus duurder is om op een eigen server te hosten

conclusie video mag alleen gebruikt worden als er echt behoefte is aan video: ik heb liever dat de uitleg in een video geschreven dan ingesproken wordt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten