Uw smartphone (Google) luistert naar u: ervaring met Aloë Vera en de petanque van Dupontel

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Ervaring met Aloë Vera of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 07/04/21, 09:28

GuyGadeboisLeRetour schreef:
pedrodelavega schreef:Ga direct informatie opzoeken via de microfoon (hoe kan ik dit oplossen? :schok:)

We praten in de woonkamer :pijl: Mike :pijl: servers :pijl: algoritme bots :pijl: sleutelwoorden :pijl: compilatie :pijl: uitstoot :pijl: retour kroeg bij de duif : Arrowl: Het gaat helemaal vanzelf. : Mrgreen:


Dit is precies wat ik heb uitgelegd in de 1e post van dit draadje, nietwaar? Maar Pedro is een psycholobbige autist! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Ervaring met Aloë Vera of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 07/04/21, 09:34

GuyGadeboisLeRetour schreef:Behalve dat het waar is. Ik adviseer mijn neef aan de telefoon, geeft hem het adres van de site, hij koopt, het wordt gevalideerd, wij hangen op. Een uur later belt hij me terug en vertelt me ​​het verhaal van de advertentie (een banner aan de zijkant) voor hetzelfde object op Fessebouc. Kleine verduidelijking, hij had nog nooit eerder naar een puntenslijper gezocht.
Ze adverteren niet, het is geen gewoon standaardobject, het is Duits, dus het is geen toeval dat het op een pagina van het Franse Fessebouc terechtkomt.
https://www.horl.com/fr_fr/aiguiseurs-h ... iseur-horl


geef hem het adres van de site :pijl: door zo dan? stem of tekst?

Hij koopt :pijl: Hoe ? Op zijn pc? Op een tablet? Op zijn telefoon?

Als hij op zijn pc heeft gekocht, waarschijnlijk op zoek naar de site op Google (nee?), Dan luistert hij niet, maar dat: elektriciteit-elektronica-informatica / Remarketing-retargeting-amazon-exchange-your-informatie-met-facebook-en-google-t15158.html

Als hij op zijn Android of tablet heeft gekocht, is het normaal, het is 100% gegoogeld...

En waar zag hij de advertentie? Op hetzelfde apparaat?

Het is minder ernstig, maar het is ook een datalek aangezien Google Facebook het IP-adres en zijn zoekopdrachten gaf... OF Facebook verdiepte zich in cookies of zoekgeschiedenis (in het geval van dezelfde browser... behalve dat ik niet dezelfde gebruikte, lees : elektriciteit-elektronica-informatica / Remarketing-retargeting-amazon-exchange-your-informatie-met-facebook-en-google-t15158.html )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Je smartphone (Google) luistert naar je: beleving van Aloë Vera en Dupontel petanque




par Christophe » 07/04/21, 09:50

Degenen die twijfelen of willen weten welke gegevens Google over hen heeft, moeten gewoon hun take-out doen: electric-electronic-computing / google-takeout-save-all-your-google-data-and-it-is-heavy-t16812.html

Het is toch niet de zee om te drinken?

Daarnaast is Google transparant door deze functie toe te staan! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Ervaring met Aloë Vera of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par GuyGadeboisTheBack » 07/04/21, 12:41

Christophe schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Behalve dat het waar is. Ik adviseer mijn neef aan de telefoon, geeft hem het adres van de site, hij koopt, het wordt gevalideerd, wij hangen op. Een uur later belt hij me terug en vertelt me ​​het verhaal van de advertentie (een banner aan de zijkant) voor hetzelfde object op Fessebouc. Kleine verduidelijking, hij had nog nooit eerder naar een puntenslijper gezocht.
Ze adverteren niet, het is geen gewoon standaardobject, het is Duits, dus het is geen toeval dat het op een pagina van het Franse Fessebouc terechtkomt.
https://www.horl.com/fr_fr/aiguiseurs-h ... iseur-horl


geef hem het adres van de site :pijl: door zo dan? stem of tekst? <<< Stem (ik aan de telefoon)

Hij koopt :pijl: Hoe ? Op zijn pc? Op een tablet? Op zijn telefoon? <<< Hij deze keer op zijn smartphone

Als hij op zijn Android of tablet heeft gekocht, is het normaal, het is 100% gegoogeld... <<< Ja

En waar zag hij de advertentie? Op hetzelfde apparaat? <<< Nee, een uurtje later op de pc en niet thuis, op het werk in de pauze

Dernière édition par GuyGadeboisTheBack de 07 / 04 / 21, 12: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Ervaring met Aloë Vera of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par Christophe » 07/04/21, 12:57

GuyGadeboisLeRetour schreef:
En waar zag hij de advertentie? Op hetzelfde apparaat? <<< Nee, dan op zijn pc



In dit geval is dat deIP-marketing delen (kijk niet, ik heb het net verzonnen): doe gewoon een zoekopdracht of erger nog, een aankoop voor Google om alle apparaten op hetzelfde IP-adres te targeten voor de marketing van de volgende dagen...en verkoopt deze informatie door aan Facebook... en aan dataminingbureaus...

Dit is waarschijnlijk ook in mijn geval gebeurd. Ik heb al in 2017 opgezegd* !! Maar aangezien niemand naar me luistert...of bijna...

elektriciteit-elektronica-informatica / Remarketing-retargeting-amazon-exchange-your-informatie-met-facebook-en-google-t15158.html

* 4 jaar op de dag GISTEREN!!!
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Ervaring met Aloë Vera of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par GuyGadeboisTheBack » 07/04/21, 12:58

Christophe schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
En waar zag hij de advertentie? Op hetzelfde apparaat? <<< Nee, een uurtje later op de pc en niet thuis, op het werk in de pauze



In dit geval is dat deIP-marketing delen (kijk niet, ik heb het net verzonnen): doe gewoon een zoekopdracht of erger nog, een aankoop voor Google om alle apparaten op hetzelfde IP-adres te targeten voor de marketing van de volgende dagen...en verkoopt deze informatie door aan Facebook... en aan dataminingbureaus...

Dit is waarschijnlijk ook gebeurd in mijn geval dat ik aan het rommelen was in 2017!! Maar aangezien niemand naar me luistert...of bijna...

Ik heb het bewerkt, het stond niet eens op zijn pc!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Je smartphone (Google) luistert naar je: beleving van Aloë Vera en Dupontel petanque




par Christophe » 07/04/21, 13:02

In dit geval is het dat hij is aangesloten waarschijnlijk zijn smartphone op het werk wifi...en voilà...google informeert dat een messenliefhebber dit netwerk gebruikt en target advertenties van dit netwerk dienovereenkomstig...

Of is het dat hij een (van zijn) gmail-account op zijn werk-pc heeft gekoppeld...

Moraliteit: als je ondeugende advertenties op het werk hebt (en het komt niet van jou), kun je flirten met je secretaresse!! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Ervaring met Aloë Vera of hoe uw Google-telefoon wordt afgeluisterd!




par GuyGadeboisTheBack » 07/04/21, 13:06

Christophe schreef:Dit is waarschijnlijk ook in mijn geval gebeurd. Ik heb al in 2017 opgezegd* !! Maar aangezien niemand naar me luistert...of bijna...
* 4 jaar op de dag GISTEREN!!!

Als je het aantal snitches en advertenties ziet dat Adguard in mijn huis heeft geblokkeerd, wees dan niet verbaasd dat mensen ons bespioneren!
Bescherm.JPG
Protect.JPG (33.07 KiB) 1317 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Je smartphone (Google) luistert naar je: beleving van Aloë Vera en Dupontel petanque




par Christophe » 07/04/21, 13:14

Ik heb je al verteld Adblock Adguard en Co. het is rotzooi dat ze niet blokkeren, maar ze vangen de info... om er later geld mee te verdienen... Iedereen denkt gewoon dat ze veilig zijn, terwijl het misschien erger is dan zonder!

Een andere manier om geld te verdienen met de blokkering is de betaling van bonussen door de auteurs van de trackers...

Dus degenen die betalen worden niet geblokkeerd...

Mouahahah wat is deze wereld van teven toch mooi!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Je smartphone (Google) luistert naar je: beleving van Aloë Vera en Dupontel petanque




par GuyGadeboisTheBack » 07/04/21, 13:16

Christophe schreef:Ik heb je al verteld Adblock Adguard het is rotzooi dat ze niet blokkeren, maar ze vangen de informatie...om er geld mee te verdienen... Iedereen denkt gewoon dat ze veilig zijn, terwijl het misschien erger is dan zonder!

Nee, jij bent degene die dat zegt. Ik heb spam in mijn mailbox en ik weet waarom. Anders heb ik nergens meer advertenties, noch commerciële verzoeken van Adguard. Adblock heeft er niets mee te maken, het is gewoon een browserextensie. Adguard beschermt en filtert de hele computer, zijn software.
(Ter info: ze werden in 2014 uit de Google Store gezet)
Dernière édition par GuyGadeboisTheBack de 07 / 04 / 21, 13: 22, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten