Brain man vrouw; Welke verschillen? psychologie

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Brain man vrouw; Welke verschillen? psychologie




par Christophe » 09/04/11, 11:01

Zoals gezegd Emmet Braun 2ieme grootste mysterie van het universum, na het oplossen temporele ruimte reis, het is de vrouw! : Cheesy: Hey Citro in waar ben je op deze punten?

Hier is een speciale uitgave van "Brain & Psycho" die vrij uitzonderlijk is om te lezen, titel: Brain Man / Vrouw: welke verschillen? . Het is een publicatie van Pour la Science, het is "zwaar" gebaseerd op wetenschappelijke studies (meestal Amerikaans) gedurende jaren ...

Beeld

Het zal nog steeds beschikbaar tot eind april 2011 Kioske zijn, anders purchasable op de site.

De artikelen over de invloed van hormonen op vrouwelijke functioneren van de hersenen worden particulèrement interessant 2 voorbeelden:

a) De hersenen van een vrouw die zwanger op een dag is voor altijd veranderd was (meer in staat om zijn endants te beschermen, om ze te voeden ...)
b) De werking van de vrouwelijke hersenen is veel meer symmetrisch dan mannen (ze zijn meer multitasking, maar minder nauwkeurig in bepaalde plekken) ... ... met uitzondering van de regels waar ze werken toegetreden tot de asymmetrie van de mannen!

Interessant is het niet? : Mrgreen:

"Het is niet mijn schuld, het zijn mijn hormonen" is nooit een excuus als geldig geweest ... : Cheesy:

Samenvatting:

Brain Man / Vrouw: welke verschillen?

Hoewel controversieel, wordt "menselijk hersendimorfisme" steeds beter gedocumenteerd. Het doel van deze uitgave van L'Essentiel Cerveau & Psycho is juist om de grote verschillen te presenteren die de psychologie van mannen onderscheiden van die van vrouwen. Want wat sommigen ook mogen zeggen, mannen en vrouwen hebben niet dezelfde smaak, vaardigheden, interessegebieden of gedragingen. Sommige van deze verschillen zijn opmerkelijk, andere minder.

inhoud:

* Editoriaal - aangeboren en verworven
* Voorwoord - Mannelijke hersenen en vrouwelijke hersenen: welke verschillen?

De rol van hormonen

* Het moederinstinct nestelde zich in de hersenen
* De mysteries van het vrouwelijk brein
* Cognitieve bijzonderheden
* De nieuwe vaders
* Mannelijk brein, vrouwelijk brein

De invloed van onderwijs

* De waarheid over meisjes en jongens
* Zijn meisjes slecht in wiskunde?
* Verlaten diversiteit?
* Verschillende gespreksstijlen
* Goed of fout ?
* Gedurende het hele leven anders

Verschillende gedragingen

* Erkenning van emoties
* Een relatieve schoonheid
* De humor gap
* De twee gezichten van depressie
* Mannen zijn agressiever dan vrouwen


Zie hier: http://www.cerveauetpsycho.fr/ewb_pages ... 6543&num=5

Lichter maar in hetzelfde genre, een Paul Dewandre-show "Men come from Mars and women from Venus" die een hit is: http://www.mars-venus.fr/

Het bestaat al sinds 2006 maar blijft relatief onbekend!

fragmenten:
http://www.youtube.com/watch?v=XjomG9KVtLk
http://www.youtube.com/watch?v=qDOHWFwDcSM
http://www.youtube.com/watch?v=Z31uG631N-8

Van dezelfde auteur: http://www.youtube.com/watch?v=6gEg53USHeo
Dernière édition par Christophe de 11 / 04 / 11, 10: 58, 1 keer bewerkt.
1 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/04/11, 18:10

Op de laatste Koh Lanta was dit verschil tussen man en vrouw voor een kompas en om hun lagers te vinden verbluffend, zelfs ongelooflijk, in de oriëntatietest op een kaart !!

Zelfs op de vorige Koh Lanta, met minder verschillen !!

Er zijn uitzonderingen, maar het instinctieve gedrag ten opzichte van belangen is statistisch zuiver en duidelijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 09/04/11, 18:37

Wie het verschil tussen meisje en jongen niet kent, we kunnen proberen hem uit te leggen ...

()

°/ ° (in rust)


: Mrgreen: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/04/11, 09:19

Obamot, je laatste opmerking is niet in ons voordeel ... in de zin dat mannen zouden denken met hun geslacht ...

Welnu, we zullen dit verklaren vanwege de vermoeidheid van zaterdagavond ... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

ps: niet in rust wat is het? Een variant voor rust: ° \ : Lol: (wel wat ben aussi een man)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/04/11, 10:42

Rhôooooo, wat een misplaatste geest! Ik had het zeer stereotiepe algemene aspect getekend:
1) de lengte van het haar.
2) een snitch tussen een bril, om duidelijker te zien.

: Mrgreen: hallo, hallo, hallo, laten we het nog een keer opnemen ... Op strikt medisch niveau, waarom 'psychologie' tussen haakjes zetten? Het is een beetje onze ziekte om alles in de wetenschap te sectoriseren, terwijl we ons, zodra we een beetje beginnen te graven, beseffen dat er in de interacties veel dingen met elkaar verbonden zijn (milieu, biologie, chemie, voedselbronnen en dus metabolische reacties). , allemaal met tussenkomst van de hersenen en hormonen op alle niveaus ...)

Wat dat laatste betreft, we hebben een beetje van beide in ons! Tot dan zijn we het eens ?! Dus we moeten in de algemeenheden gieten als we allemaal speciale gevallen zijn ... Alles wat ik ga zeggen is ARCHI-FALSE : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik ben niet van plan helemaal of helemaal rond te gaan (geen bedoelde woordspeling) anderen hebben het geprobeerd (gebroken neuzen!?!) Voor mij, te beginnen met de spellen van historische krachten die teruggaan tot het begin van de mensheid en die daarna nooit zijn gestopt in alle beschavingen ... We vinden er sporen van in alle heilige boeken, tot aan de definitie "Goed versus kwaad", die soms doen alsof ze hun gedrag aan mensen dicteren ... We vinden er zelfs een relatief symbolisch spoor van terug naar de 'binaire' wereld van computers, toch?

Ik denk inderdaad dat je directe antwoord meteen ter zake gaat en in de goede richting gaat (^^).

Toch moeten we het eens worden over wat het betekent "Denk aan je geslacht". Ben het dan eens over andere definities onder verschillende criteria van invloed, van instinct tot gedachte, van intentie tot actie ... Is het een bewust of onbewust proces? Wat is de implicatie hiervan in onze sociale referentiemodellen? Wat is het aandeel van biologie / chemie enz.

Als het ego deel uitmaakt van iets dat met seks te maken heeft, met een duidelijke interactie van hormonen als governance. Dus ja, wij mannelijke mensen denken direct en / of indirect permanent "met ons geslacht", ik bedoel voor degenen die vermoedelijk worden genoemd "Sterke seks"!

In dit stadium wordt beweerd dat de mensheid superieur is aan het dier dankzij intellectuele vermogens (ik laat het je beoordelen! ^^)

Waar we ons vaak vergissen (de hele tijd?) ... is te denken dat mensen van het vrouwelijke geslacht niet hetzelfde zouden doen? => dwz denken met hun geslacht (Noch die van genre / s elders minder gebruikelijk). Ik denk dat dit helemaal verkeerd is. Waarschijnlijk zijn onze metgezellen meer "gericht" dan wij (elke maand hebben ze een metabolisch fenomeen dat hen herinnert aan hun goede herinneringen en ons aan hun veranderende stemming. Dit is het leven!)

Het is onvermijdelijk dat we ons vergissen, want "wij, de mannen", we praten er niet over (of te weinig), het is een taboe-onderwerp, want als "sterke seks" moeten wij het zijn die de "macht" moeten hebben ? ^^ Trouwens, het zou beter zijn als we er niet te veel over praten, want anders loopt het vaak uit de hand (aaaah le 'Brain'! ^^)

We kunnen dit duidelijk zien in seksualiteit, waar "schaamteloosheid" vaak wordt toegeschreven aan het mannelijke geslacht. Ja maar dat - het moet worden herhaald - het is vanwege onze sociale codes (we verbergen, we verbergen altijd). Dus historisch gezien was de seksuele revolutie gericht eerst mannen (je moet me niet duwen ... daar zijn we in de "dikke" ^^) ... ik durf je niet eens te vertellen over religie, het is "Lord's Day" ... Nou, laten we erover praten! Seksualiteit is geen "schaamteloosheid", het is direct gekoppeld aan wat samenlevingen in staat zijn "sociaal te beheren" in termen van mannelijke / vrouwelijke relaties, het is een soort zekere indicator van de evolutie van de de mensheid, nee ...?! Omdat we er niet lang mee kunnen vreemdgaan (hier heb ik het niet over het genre, maar over "het ding" ^^).

Dus hier ga ik tegen de stroom in door te zeggen dat onze metgezellen van nature meer geneigd zijn tot "het ding" dan wij, alleen sociaal is het een zeer onoverkomelijk taboe, omdat het indruist tegen sociale praktijken, ideeën ontvangen, onderwijs, cultuur enz ... (na zoals ze zijn "Ahead" op ons in sommige opzichten deden ze de draai van de vraag "Eerder" in het leven (ja, als ...), en waarschijnlijk omdat ze "meer bewust" zijn, streven ze naar stabiliteit, loyaliteit en andere waarden ... (wat niet betekent dat we niet niet) dit is waar "het zich bij de hersenen aansluit" zou de dichter zeggen ^^) ... Hoewel er geen kwaad is in dat alles, wat kunnen we doen zolang het hormonaal is ...? Compenseer niet met de spieren maar met het hart (omdat met de hersenen, ha, ha, ha)

Kortom, we gaan de wereld niet opnieuw maken, zelfs als het verleidelijk is ^^, er zou zoveel te zeggen zijn (te doen ^^). Waarschijnlijk zou een van de vragen om 'bijbels' te stellen (als er maar één was ...) zijn of we er niet allemaal baat bij zouden hebben om door dialoog te vorderen, om onze geest en ons hart te openen voor deze "manifestaties van de natuur" hoi, hoi, hoi ...
Dernière édition par Obamot de 10 / 04 / 11, 10: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/04/11, 10:51

Uiteindelijk was het minder vermoeiend om je te lezen en te begrijpen als je moe was : Cheesy: : Cheesy:

De () wil alleen maar zeggen dat het geen 100% econologisch onderwerp is ... maar ik kan het afvuren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/04/11, 10:58

U zou de ideale truc niet hebben gevonden door "het debat aan te gaan"? : Cheesy:

(Ik denk integendeel dat het, als het gaat om hoe de wereld uiteindelijk werkt, een grote impact heeft op onze relaties en onze beslissingen over onszelf en het milieu. Is er een sectie 'Psychologie' en leefomgeving ", misschien is het tijd om het te maken)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 10/04/11, 15:37

dedeleco schreef:Op de laatste Koh Lanta was dit verschil tussen man en vrouw voor een kompas en om hun lagers te vinden verbluffend, zelfs ongelooflijk, in de oriëntatietest op een kaart !!

Zelfs op de vorige Koh Lanta, met minder verschillen !!

Er zijn uitzonderingen, maar het instinctieve gedrag ten opzichte van belangen is statistisch zuiver en duidelijk.


Hallo hallo de referenties dedelco! je stelt me ​​hier teleur! : Cheesy:

Het verschil tussen mannen en vrouwen? Bullshit! Bovenaan de hiërarchie wist de reptielenroofdierzijde alle verschillen weg!
Vraag het maar aan Condoleeza Rice!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/04/11, 15:40

sen-no-sen schreef:Het verschil tussen mannen en vrouwen? Bullshit! Bovenaan de hiërarchie wist de reptielenroofdierzijde alle verschillen weg!
Vraag het maar aan Condoleeza Rice!


Wat 'guy', dat een! ( : Mrgreen: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 10/04/11, 15:43

Obamot schreef:Wat 'guy', dat een! ( : Mrgreen: )


Ze heeft zoveel menselijkheid in ziet er een tijgerhaai in het proces van het villen van een zeeschildpad! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten