Astrofysica: de relativiteit van tijd

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/12/14, 21:13

Capt_Maloche schreef:
Zeg, je laat los en we hebben je geen chocolade aangeboden, het lijkt op Razz


Verdorie, we versnellen dus ten opzichte van een hypothetisch nulpunt, en onze massa zou worden beïnvloed, in welke mate? Kaasachtige grijns


Dus je bedoelt dat de massa van een object toeneemt met zijn snelheid in vacuüm? de Lorentz-factor? dat was ik vergeten


De andere manier om je massa te vergroten, is door chocolade te eten.

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/12/14, 23:32

Oké Gaston,
met andere woorden, met welke snelheid zouden we bijvoorbeeld onze massa verdubbelen?

ZEI GASTON:
V = gt / rac(1+g²t²/c²) met g = F/m
g in m/s²
alles
c in m/s (lichtsnelheid in vacuüm)

dus
g²t² in m²/s²
g²t²/c² zonder unit
Rac(1+g²t²/c²) eenheidloos
Dus V homogeen bij gt in m/s.

Ik vraag me af of de man in een ruimtevaartuig onderworpen aan een constante kracht de daling van de versnelling zal voelen bij het naderen van c , het is alleen de relatieve tijd op aarde die minder snel voorbij zal gaan, het lijkt misschien oneindig lang, maar niet voor de man in zijn uitrusting


Hé MacFly! het maakt chocolade niet vet Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 19/12/14, 12:06

Capt_Maloche schreef:Oké Gaston,
met andere woorden, met welke snelheid zouden we bijvoorbeeld onze massa verdubbelen?
v = c/rac(2) = 212 km/s
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/12/14, 17:57

Het is nog steeds merkwaardig dat de massa toeneemt met de snelheid, omdat de snelheid relatief is ten opzichte van een punt, maar dat wanneer we ons in het midden van niets bevinden, bijvoorbeeld in de intergalactische ruimte
Hoe controleer je dat?

Dus alles hangt af van de "waarnemer", en niemand heeft dezelfde "tijd"

Dus de man in zijn machine bij 212 km/s zou zijn massa hebben verdubbeld, maar aangezien hij in een vacuüm zit, maakt het hem niet uit, eigenlijk met een stuwkracht van 000/1G op dat moment, zou kunstmatige zwaartekracht hem "normaal" lijken ", maar de tijd "elders" gaat langzamer voorbij;
zeker als je weet dat het ongeveer 1 jaar duurt om deze snelheid te bereiken...

Klinkt als onze redelijke snelheidslimiet, gewoon goed voor ballads in het zonnestelsel.

Eindelijk, bij constante stuwkracht neemt de versnelling evenredig af met de toename van de massa en voelen we de effecten niet, de natuur is goed gedaan

-------------------------------------------------- --------------------------------------------------

Om te spelen varieert de afstand van de aarde tussen 56 miljoen kilometer (perigeum) en 400 miljoen kilometer (apogeum). Hoeveel echte en schijnbare tijd om daar te komen met een constante druk om 1G kunstmatige zwaartekracht te creëren?
:D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/12/14, 19:27

Capt_Maloche schreef:langzamer scrollen;


Sneller nee?

Capt_Maloche schreef:Om te spelen


Hé, het is vrijdagavond!
0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 20/12/14, 11:10

Om antwoord te geven op de tijd die nodig is voor intergalactische reizen, zelfs als het heel snel gaat, zou het nog steeds heel erg lang zijn...

Er zijn 200 miljard sterren in ons sterrenstelsel, dat laat al genoeg plezier over in "lokaal"!

De jongens die door de ET's worden benaderd, herhalen wat hen is verteld, dat wil zeggen dat door de "dimensie" te veranderen, de lokale wetten veranderen, bijvoorbeeld de snelheid van het licht is 10 keer groter dan wat we weten.

Dit verklaart de mogelijkheid van interstellaire reizen, maar ook hier blijven we beperkt tot nabije sterrenstelsels (opnieuw zijn er veel om ons heen).

Nog iets grappigs, het universum is leeg, afgezien van een waterstofatoom om de paar kilometer (ik heb de cijfers niet meer in mijn hoofd). Wanneer ze met de snelheid van het licht vliegen, worden deze verstrooide atomen gezien als een vloeistof met een grotere dichtheid dan lucht. Het is noodzakelijk om een ​​voldoende stevige schaal te bieden die bestand is tegen verhitting.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/12/14, 00:42

Arnaud M schreef:...
De jongens die door de ET's worden benaderd, herhalen wat hen is verteld, dat wil zeggen dat door de "dimensie" te veranderen, de lokale wetten veranderen, bijvoorbeeld de snelheid van het licht is 10 keer groter dan wat we weten.
...


Eh... ken jij er een?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 21/12/14, 09:06

harmonie magakyar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/12/14, 14:56

Ja, maar je kent hem niet direct
Blijkbaar heeft hij een gratis boek online gezet dat voor iedereen beschikbaar is

Conspiravniscience.com schreef:Zijn boek in Word-formaat (.DOC) om hier te downloaden, 295 pagina's in grote letters (gratis boek):
http://www.sendspace.com/file/7k1kr7

NNSPS heeft een blog gemaakt gewijd aan de informatie van deze persoon:
http://nnspsevolution.canalblog.com/


Wie heeft er tijd om dit te lezen?
Want voor mij blijven de verhalen van een onbekende man die verhalen vertelt over even onbekende ET's in het rijk van de fantasieroman, tenzij er verifieerbare informatie is om te controleren, wat ook is wat elke goede romanschrijver doet.

Maar we raken hier off-topic.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
henryII
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 29/11/06, 20:34




par henryII » 12/09/15, 17:54

Hallo ...
Ik hou echt van dit draadje :-)

Zoals in eerdere berichten terecht werd opgemerkt, zijn tijd en afstand de 2 beste sloten in het gevangenisuniversum.

De fout is misschien wel de "wormholes", de kwantumverstrengeling die we vandaag al gebruiken om informatie te versleutelen.

Door 2 fotonen met elkaar te verstrengelen, is het zeer waarschijnlijk dat we in werkelijkheid alleen een kwantumtunnel creëren, een open deur op een enkel foton die we vervolgens kunnen voorstellen als 2 gekoppelde fotonen.

De verstrengeling van fotonen maakt het dus mogelijk om hetzelfde foton op twee verschillende plaatsen te zien, wat verklaart waarom de toestandsveranderingen van een foton gekoppeld zijn aan de toestandsveranderingen van het andere verstrengelde foton, aangezien er niet slechts één is.

Kwantumverstrengeling is het enige antwoord dat alle problemen van ons gevangenisuniversum omzeilt (lichtsnelheid, ruimte-tijd, expansie).

Jouw mening?

Bij voorbaat dank.
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 195 gasten